مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دو پروژه ۲ میلیارد دلاری و ۴ میلیون یورویی، سهم ریل از فاینانس‌ها

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم راه اهن از سقف فاینانس ها گفت: تا کنون با قرارداد ۴ میلیون یورویی برای پروژه خط سریع السیرتهران- قم- اصفهان موافقت شده و پیشنهاد دو میلیارد دلاری پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد هم در صف فاینانس ها قرار دارد.

دو پروژه ۲ میلیارد دلاری و ۴ میلیون یورویی، سهم ریل از فاینانس‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محسن پورسیدآقایی،‌ با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته برای دو پروژه ریلی قرارداد فاینانس منعقد شده است،‌ اظهار کرد: تنها دو فاینانس چینی در چند سال اخیر سهم پروژه های ریلی از فاینانس ها بوده است.    

    وی ادامه داد: تنها پرژه ای که در 8 سال اخیر و در دولت گذشته از فاینانس استفاده کرده  پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان بوده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دولت هم فینانس چین برقی شدن قطار تهران- مشهد منعقد شد،‌ گفت: شورای اقتصاد باید با قراردادهای فاینانس موافقت کند و سقف فاینانس ها تقسیمات وزارتخانه ای ندارد و جز مصوبات وزارتخانه ها نیست.  

    پورسیدآقایی افزود: دولت اخیرا پیشنهاد قرارداد دو میلیارد دلاری فاینانس چین برای پروژه برقی شدن خط تهران- مشهد را به شورا اقتصاد داده است و این پروژه هم در صف فاینانس قرار دارد.     

    وی با بیان اینکه اگر  مقدار این فاینانس ها به تصویب برسد،‌قراردادهای فاینانس وارد علمیات اجرایی برای تحقق سقف آن می شود،‌ گفت:  در حال حاضر تنها این دو پروژه سهم راه اهن از فاینانس ها هستند و سایر قرارداد ها هم  در حد مذاکرات با کشورها هستند و هیچ یک به مرحله عقد قرارداد ها نرسیده اند.  

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمایل شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی به سمت تامین خط اعتباری و فاینانس است و ترجیح سرمایه گذاران تامین مالی پروژه ها است تا اینکه به صورت مستقیم وارد اجرای پروژه شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو