مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران

گردشگری ،ساخت و ساز اصولی را دچار چالش کرده است

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اهمیت اقتصاد زمین و قیمت آن در استان ، گفت: هر چند مقوله گردشگری یکی از مهمترین شاخص درآمدی و رونق اقتصادی است ،ولی واقعیت این است که اکنون گردشگری ،ساخت و ساز را در استان دچار چالش کرده است.

گردشگری ،ساخت و ساز اصولی را دچار چالش کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محسن قربانی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در محل سالن دانشکده شهر سازی دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افزود: تقویت کنترل و نظارت در ساخت و سازها مهم و از اهداف این سازمان است .
    وی با اشاره فعالیت و اقدامات کنترل و نظارت در دفاتر نمایندگی سازمان و کمیسیون کنترل نواحی نظام مهندسی ساختمان مازندران بیان داشت: امروز پشت هر گونه امضاء مهندس ساختمان ، مسئولیت پذیری مهندسان با مضاعف شدن طرح نظارت و کنترل و پایش دو چندان شده است.
    قربانی خاطر نشان کرد: سازمان با همکاری راه و شهر سازی به صورت جدی لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان را در هفت رشته این نظام پیگیری می کند.
    وی گفت: نظارت و کنترل نظام مهندسی پلیسی نیست اما هر گونه اشتباه، تخلف و بی توجهی به رعایت مقررات ملی ساختمان علاوه بر اینکه به جایگاه مهندسی لطمه می زند ، ضررو زیان سنگینی به مردم و سرمایه ملی وارد می شود.
    قربانی با بیان اینکه 43درصد جمعیت مازندران در نوار ساحلی خزر سکونت دارند، ادامه داد: نباید هویت بومی در معماری و ساخت و سازهای استان با ورود گردشگران کم رنگ شود.
    وی تغییر کاربری اراضی در مازندران را معضلات جدی در ساخت و سازها دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه سه بند از 10 بند قوانین نظام مهندسی ساختمان در مورد شهر سازی است، باید به این مقوله توجه جدی شود.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به اهمیت طرح کنترل و نظارت بر ساخت وسازها در استان اشاره کرد و گفت: این سازمان با همکاری راه و شهر سازی به دنبال سازماندهی معماری و شهر سازی اصولی است و بدنبال متخلف در ساخت و سازها نیست.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: همسو با این رویکرد مازندران در کنترل و نظارت بر ساخت و سازها با همکاری راه و شهر سازی استان رشد خوبی داشته است.
    قربانی تصریح کرد: اکنون هجمه های مختلفی بر شهرداری استان وارد می شود ولی ما دنبال مقصر نیستیم و کنترل نظارت به صورت شاخه ای در حال انجام است.
    قربانی گفت: در قوانین ماده 99 و صد مقولاتی مطرح است که به لحاظ قانونی باید اصلاح شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو