مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی :

ساماندهی ساخت و ساز نیازمند مشارکت مردمی

عصر ساختمان: معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ، خواستار ساماندهی ساخت و سازها در مازندران شد و عنوان نمود:ساماندهی ساخت و ساز نیازمند مشارکت مردمی است.

ساماندهی ساخت و ساز نیازمند مشارکت مردمی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ، پیروز حناچی در این نشست با اشاره به شرایط جغرافیایی استان گفت: مازندران حدود24هزار کیلومتر مربع وسعت سرزمینی دارد و کمتر از 1.5درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و 4.5درصد جمعیت کشور نیز در این استان ساکن هستند.

    وی اظهار داشت : مازندران 338 کیلومتر طول ساحل دارد و کوه ،دریا ، جنگل و جلگه نعمت هایی خدادادیی این استان است و پتانسیلی است که این استان را نسبت به جاهای دیگر کشور ممتاز می کند.

    معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت  به تنهایی قادر به رسیدگی ، اجرا و نظارت ساخت و ساز شهری و نگهداری از محیط زیست نیست اظهار داشت : محیط زیست از حقوق شهروندان است و باید خود مردم نسبت به حقوق خود آگاهی داشته و از آن دفاع کنند و ساماندهی و هدایت ساخت و ساز و هدایت سرمایه گذار بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

    وی افزود :نظارت عالی در ساخت و سازهای کل استان باید به  یک جنبش اجتماعی تبدیل شود و جنبش اجتماعی نشأت گرفته از تشکل هایی است که به صورت داوطلبانه خود اقدام به تعیین وظایف برای خود کرده اند.

    وی با بیان اینکه در شهرهای استان کمبود های زیادی داریم که باید مسئولین شهری نگاه ویژه ای به آن داشته باشند ابراز داشت: توسعه و پیشرفت ، ارتقاء سطح کیفی محیط شهری فراهم نمودن بستر مناسب برای شهروندان باید سرلوحه کار شهرداری ها باشد.

    حناچی اضافه نمود: شهرهای مازندران به واسطه نزدیک بودن فاصله آنها به یکدیگر موقعیت دسترسی بسیار خوبی را دارند و ما این مسئله را در سایر نقاط کشور کمترمی بینیم.

    گفتنی است نشست مذکور در حاشیه هشتمین همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی مازندران در پردیس دانشگاه بابلسر برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی