مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش فزاینده خدمات فنی و مهندسی در دوره پسابرجام

عصر ساختمان:یک مقام اتاق بازرگانی ایران از افزایش فزاینده خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های بادانش ایرانی در دوره پسابرجام خبر داد.

افزایش فزاینده خدمات فنی و مهندسی در دوره پسابرجام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از موج، حسین رفعتی درباره صدور خدمات فنی و مهندسی در دوره پسابرجام اظهار کرد: همیشه هدف کشور ما در دوره‌های مختلف صدور خدمات فنی و مهندسی بوده است این موضوع را می‌توان در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه مختلف مشاهده کرد و آنطور که شنیده‌ام در برنامه پنج ساله ششم نیز بر بحث صدور خدمات فنی و مهندسی تأکید شده است.
    دبیر کمیسیون عمران و صدور خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی تنها به یک شرکت پیمانکاری یا یک تشکل و سندیکای شرکت‌های عمرانی برنمی‌گردد؛ قطعا دولت‌ها هم در افزایش خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها اثرگذار هستند و هر گاه روابط سیاسی ما با یک کشور مناسب بوده، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی هم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
    وی با اشاره به روابط خوب سیاسی ایران و عراق در دولت فعلی که به افزایش قابل ملاحظه‌ای در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی منجر شده است افزود: در دولت قبل نیز که روابط سیاسی ایران و ونزوئلا بسیار نزدیک بود، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به این کشور آمریکای لاتین به 4.2 میلیارد دلار رسیده بود.
    این مقام اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: بنابراین در دوره پسابرجام و با توجه به افزایش مناسبات سیاسی کشورمان با دیگر کشورهای دنیا باید منتظر افزایش فزاینده صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و دیگر مناطق دنیا باشیم.
    رفعتی درباره این که عرصه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ ساختمانی دنیا در دوره پسابرجام می‌تواند در کدام بخش‌های زیرساختی و ساختمان‌سازی کشورمان باشد؟ گفت: به نظر من توانایی شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی و همچنین دانش مهندسان جوان کشورمان به قدری بالاست که نیازی به واردات دانش و خدمات فنی و مهندسی نیست؛ بنابراین سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر می‌تواند به صورت ایجاد هلدینگی با شرکت‌های ایرانی باشد که منابع مالی را خارجی‌ها تأمین کنند و ساخت و ساز را مهندسان کشورمان بر عهده بگیرند؛ ضمن این که عرصه‌های زیرساختی ایران از قبیل شهر و شهرک‌سازی، هتل‌سازی، راه و تونل‌سازی و امثال اینها به قدری زیاد است که جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذار خارجی به دنبال خواهد داشت.
    دبیر کمیسیون عمران و صدور خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی ایران درباره این که در حال حاضر شرکت‌های مهندسی ایران در کدام کشورها فعالند؟ خاطرنشان کرد: مطمئنا حجم پروژه‌هایی که شرکت‌های ایرانی در عراق در دست دارند به قدری بالاست که این شرکت‌ها بیشترین توان خود را در کشور همسایه غربی‌مان به منصه ظهور رسانده‌اند؛ اما در آسیای میانه و افغانستان نیز شرکت‌های ایرانی چند پروژه عمرانی دارند که البته از نظر مالی حجم چندان بزرگی را دربرنمی‌گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو