مدیران خودروعصر اعتبار

در شهر جدید شهریار انجام می‌شود

آغاز ساخت‌وساز در نخستین شهر خصوصی ایران از سال آینده

عصر ساختمان:عضو هیئت مدیره جهاد خانه‌سازی آذربایجان گفت: فاز اول این شهر به وسعت ۲۶۰ هکتار آماده واگذاری است و سال آینده ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در آن آغاز خواهد شد.

آغاز ساخت‌وساز در نخستین شهر خصوصی ایران از سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا نوای باغبان ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر جدید شهریار و آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این شهر هم با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت بیش از 20 پیمانکار برای آماده‌سازی زیرساخت‌های شهر جدید شهریار، اظهار داشت: فاز اول این شهر به وسعت 260 هکتار آماده واگذاری است و سال آینده ساخت و ساز واحدهای مسکونی در آن آغاز خواهد شد.

    وی با بیان این که زیرساخت‌های شهر جدید شهریار طبق برنامه در حال آماده‌سازی است، گفت: دو مشکل عمده بر سر راه این شهر وجود دارد که یکی بحث تامین آب شرب در افق نهایی و دیگری بحث اراضی ملی واقع در محدوده این شهر است.

    باغبان افزود: هیچ مشکلی با دستگاه‌های خدمات‌رسان نداریم و با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلات موجود نیز حل خواهد شد.

    شهر جدید شهریار نخستین شهری است که توسط بخش خصوصی ساخته‌ می‌شود.

    این شهر در حدود یک هزار و 500 هکتار زمین برای ساخت شهر تملک شده و حریم این شهر 4 هزار و 500 هکتار است.

    شهر جدید شهریار با طرح‌های خوبی که توسط مشاوران تهیه شده یکی از شهرهای خوب و زیبای استان و کشور می‌شود.

    طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار شده اول نسبت به خدمات زیربنای آب، برق، گاز و تلفن و خدمات زیربنایی انجام شده و بعدا واگذار شود.

    پیش‌بینی می‌شود 90 هزار نفر در فاز نخست، در فاز دوم 170 هزار نفر و فاز سوم برای 250 هزار نفر از سرریز جمعیتی تبریز در شهر جدید شهریار اسکان یابند.

    براساس گزارش فارس، شهر جدید شهریار به علت به قرینه بودن با شهر جدید سهند در شمال شرق و شهر جدید سهند در جنوب غرب تبریز واقع شده، در واقع این دو شهر به فاصله 10 و 20 کیلومتر از تبریز در محور قرینه یکدیگر قرار گرفته‌اند.

    در این نشست که در محل کارگاه عمرانی شهر جدید شهریار تشکیل شد، مسائل مختلف این شهر از جمله تامین آب شرب، وجود 400 هکتار از اراضی ملی در محدوده شهر، حفاظت از اراضی محدوده و نحوه جلوگیری از تصرفات و چگونگی واگذاری زمین به مردم و اجرای طرح‌های شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار