مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

اتمام پروژه مسکن مهر از اولویت های جدی دولت است

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: اتمام پروژه های مسکن مهر حداکثر تا پایان سال ۹۵، از اولویت های جدی دولت تدبیر و امید است.

اتمام پروژه مسکن مهر از اولویت های جدی دولت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد مهرآبادی روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان افزود: از نظر تسهیلات بانکی خوشبختانه با پیگیری های انجام شده مشکلی در بخش مسکن مهر وجود ندارد.
    وی یادآورشد: پیش از این تسهیلات اعطایی برای هر واحد مسکن مهر 250 میلیون ریال بود که سقف آن تا 300 میلیون ریال افزایش یافت.
    مهرآبادی اظهارکرد: تاکنون 270 هزار واحد مسکونی مهر تحت پوشش این تسهیلات قرار گرفته اند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بانک ها از این پس مکلف هستند که تسهیلات 300 میلیون ریالی را تامین کنند.
    وی خاطرنشان کرد: در شورای عالی مسکن پس از بررسی های انجام شده، بنا شد چهار شرط الزامی برای دریافت مسکن اقساطی مهر برداشته شود و متقاضیان با شرایط راحت تری اقدام به دریافت این واحدهای مسکونی کنند.
    مهر آبادی ادامه داد: برای آنکه بتوان مابه التفاوت بین 250 تا 300 میلیون ریال تسهیلات را تامین کرد، دولت 100 میلیارد ریال پیش بینی کرده است.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: دستگاه های خدمات رسان در زمینه مسکن مهر، همکاری بسیار خوبی با وزارت راه و شهرسازی داشتند و تا حد امکان برای تامین امکانات زیرساختی همکاری کردند.
    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای آنکه بتواند پرونده های موجود در مراجع قضایی را مرتفع کند، اقدام به فروش اراضی خود کرده است تا از این طریق تعهدات خود را محقق سازد.
    مهرآبادی یادآورشد: اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی احداث، اتمام و تحویل واحدهای مسکونی مهر است تا به این طریق هرچه سریعتر پرونده این پروژه بسته شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: تا کنون در دولت یازدهم 570 هزار واحد مسکونی افتتاح شده است.
    وی اظهار کرد: تمام تاکید دولت بر اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال 95 بوده و تحقق این موضوع مستلزم همکاری و تلاش تمام دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های خدمات رسان است.
    مهرآبادی خاطرنشان کرد: مسئولان زنجانی در زمینه اجرای پروژه های مسکن مهر اقدامات قابل توجهی انجام داده اند و می توانند با سرعت بخشی به روند اجرای واحدهای مسکونی باقی مانده اقدام به بستن پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری کنند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: دولت حاضر است برای تحقق این موضوع 50 درصد هزینه مورد نیاز برای اتمام این واحدهای مسکونی را تامین کند.
    وی ادامه داد: هم اکنون 300 هزار واحد مسکونی مهر به غیر از خود مالکان وجود دارد که 50 درصد آنها در مرحله نازک کاری قرار دارند.
    مهرآبادی تاکیدکرد: مسئولان باید تمام انرژی خود را برای جلوگیری از راکد و کند شدن سرعت احداث این واحدهای مسکونی به کار گیرند و در صورت وجود مشکل و مانع، به سرعت برای رفع آن وارد عمل شوند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت برای پروژه های مسکن مهر در سال جاری 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است، از تحقق 100 درصدی آن تا پایان آذر جاری خبر داد.

    **تاپایان سال 95 پرونده مسکن مهر در کشور بسته می شود
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از بسته شدن پرونده پروژه های مسکن مهر در کشور تا پایان سال 95 خبر داد.
    احمد مهرآبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: از مجموع دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که از سال 86 در کشور شروع شد تاکنون کار ساختمانی یک میلیون و 850 هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و 575 هزار واحد افتتاح شده است.
    وی یادآورشد: از مجموع واحدهای مسکن افتتاح شده، یک میلیون و 10 هزار واحد در دولت قبل بوده است و 565 هزار واحد آن مربوط به دولت یازدهم است که تلاش می شود این رقم تا پایان سال جاری به 750 هزار واحد برسد.
    مهرآبادی افزود: از دولت قبل پروژه های مسکن مهر در مراحل مختلف مانند پی سازی، اسکلت سقف، نازک کاری و سفید کاری باقی مانده بود که به رغم اینکه شرایط نسبت به گذشته سخت شده دولت تمام توان خود را به کار گرفته است تا پروژه های مسکن مهر را به اتمام برساند و زمینه اسکان مردم را فراهم کند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در این خصوص طی سه سال گذشته سه بار از شورای پول و اعتبار مصوبه گرفته ایم، گفت: یک بار برای اینکه مردم بتوانند اقساط خود را بپردازند مدت زمان باز پرداخت اقساط از 15 سال به 20 سال در شورا مصوب شد.
    وی خاطر نشان کرد: دو بار نیز افزایش سقف تسهیلات فردی پیگیری شد که در نهایت در دی سال قبل مصوبه افزایش این تسهیلات برای 270 هزار واحد به 30 میلیون تومان و امسال نیز برای باقی آنها یعنی 791 هزار واحد این مصوبه گرفته شد.
    مهر آبادی با بیان اینکه زنجان به دلیل هماهنگی و همدلی موجود از استان های بسیار موفق در خصوص اجرای پروژه های مسکن مهر است ادامه داد: شورای مسکن مرتب در این استان تشکیل و مسایل و مشکلات استان برررسی و پیگیری می شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: زنجان جزء استان های اول تا سوم کشور است که اجرای این پروژه در آن به اتمام می رسد و تا پایان سال جاری بیشتر پروژه های آن کامل و حداکثر تا پایان اردیبهشت سال آینده تمامی واحدهای مسکن مهر در این استان کامل می شود.
    وی مهمترین مشکل مسکن مهر در کشور را خدمات زیربنایی پروژه ها ذکر کرد و یادآورشد: براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی این مشکل قبل از اسکان مردم در واحدها باید حل شود.
    مهرآبادی به همکاری وزارت نیرو به رغم محدودیت مالی برای حل مشکلات زیربنایی مسکن مهر اشاره کرد و افزود: برای کمک به حل این مساله بخشی از اعتبار مورد نیاز خدمات زیربنایی این پروژه ها را از محل فروش اراضی تامین می کنیم.
    وی تعداد مدارس مورد نیاز برای پروژه های مسکن مهر در کشور را یک هزار و 560 باب ذکر و اظهار کرد: ساخت 439 باب از این تعداد مدرسه شروع شده است و مابقی آنها نیز با کمک های دولتی احداث خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار