مدیران خودروعصر اعتبار

سالیانه باید ۲۷۰ محله در بافت های فرسوده شهری بهسازی شوند

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، گفت: با توجه به مهلت اجرایی برنامه‌ نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری،‌ باید در دو برنامه پنج ساله ششم و هفتم، ۲۷۰۰ محله حاشیه ‌نشین از سطح کیفی زندگی شهری برخوردار شوند و سالیانه ۲۷۰ محله به سطح متوسط سرانه برسند.

سالیانه باید ۲۷۰ محله در بافت های فرسوده شهری بهسازی شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدسعید ایزدی افزود: وزارت راه و شهرسازی در کنار برنامه خود برای ساخت مسکن از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، برنامه دیگری را برای خروج بحران مسکن در کشور در دستور کار قرار داد که در کنار نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به بازآفرینی فضای شهری نیز کمک شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: با توجه به اولویت اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشیدن به برنامه بازآفرینی شهری، سال گذشته تلاش کردیم تا رقم اعتبار عمرانی‌ این بخش را از چیزی حدود 500 میلیارد ریال (پنجاه میلیارد تومان) به رقمی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال( یک هزار میلیارد تومان) افزایش دهیم تا با اختصاص آن اجرای مصوبات و اولویت‌ها سرعت بگیرد.
    به گفته وی، نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت کمک کردند ردیف‌های مربوطه ایجاد شود مثلا برای مشهد یک ردیف اعتبار مستقل 900 میلیارد ریال(90 میلیارد تومان)، برای قم و شیراز یک ردیف اعتبار مستقل 360 میلیارد ریال( 36 میلیارد تومان) و اعتبار ویژه یک هزار و 800 میلیارد ریال(١٨۰ میلیارد تومانی) برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ نشینی اختصاص یافته است.
    ایزدی افزود: برای تحقق این برنامه ستاد ملی بازآفرینی شهری به استناد مصوبه هیات محترم وزیران در سال 1393 با هدف ایجاد یک شبکه همکاری بین دستگاه‌های مختلف دخیل در فرآیند بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شد تا بازآفرینی شهری براساس برنامه ریزها با همکاری سایر دستگاه های اجرایی انجام شود.
    وی یکی از مشکلات کنونی در اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری را کمبود اعتبارات و منابع عنوان کرد و گفت: به ویژه در سال‌های اخیر با کمبود شدید منابع مالی برای انجام پروژه‌ها مواجه بودیم، در حالی که دستگاه‌های عضو ستاد هر کدام منابع و اعتباراتی در اختیار دارند که می‌تواند با هم افزایی در راستای اهداف و ماموریت‌ها و مصوبات ستاد استفاده شود.
    به گزارش ایرنا، بیش از 130 هزار هکتار بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی در کشور وجود دارد و دولت درصدد است با برنامه ریزهای مناسب نسبت به بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار