مدیران خودروعصر اعتبار

نمایندگان قلابی مسکن وشگردهای کلاهبرداری

عصر ساختمان:کلاهبرداری تحت پوشش فروش مسکن، یکی از شگردهای رایج تبهکاران است. پلیس به‌تازگی متهمانی را که در سه پرونده جداگانه خریدوفروش مسکن را بهانه‌ای برای فریب‌کاری قرار داده بودند، بازداشت کرده است.

نمایندگان قلابی مسکن وشگردهای کلاهبرداری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از شفقنا از شرق، رئیس‌پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی در توضیح یکی از این پرونده‌ها، از دستگیری کلاهبردار ٦۰‌ میلیاردریالی در ارومیه خبر داد و گفت: این متهم با جعل اسناد و فروش آپارتمان، از شش نفر کلاهبرداری کرده بود.

    سرهنگ «سامان غنی‌زاده» گفت: پس از شکایت‌های متعدد از فردی به نام «جمال» مبنی‌بر فروش واحد آپارتمانی با سند جعلی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.  وی ادامه داد: مأموران با شگرد‌های تخصصی، این متهم را شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.

    متهم هنگام مواجهه با مستندات پلیس و شاکیان، به جرم خود اعتراف کرد.  رئیس‌پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این متهم به بیش از ٦۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در شش فقره اعتراف کرده است، افزود: این موضوع در حال رسیدگی است.

    درهمین‌حال جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری یک کلاهبردار هفت ‌میلیاردریالی خبر داد و گفت: این متهم با جعل اسناد و فروش آپارتمان، از پنج نفر کلاهبرداری کرده بود.  سرهنگ «مراد جعفری» توضیح داد: متهمی با جعل‌کردن سند و فروش یک واحد آپارتمان و واگذاری آن به مال‌باختگان، از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

    وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی زنجان این متهم را با استفاده از شگردهای خاص پلیسی شناسایی، دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.  جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: متهم در تحقیقات و در مواجهه با مستندات پلیس، راهی جز بیان حقیقت نداشت و به جرم خود اعتراف کرد.

    جعفری با اعلام اینکه این متهم بیش از هفت ‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، تأکید کرد: متهم به پنج فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کرده که دراین‌باره پرونده تشکیل و موضوع در حال رسیدگی است.

    فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم نیز از دستگیری نمایندگان قلابی مسکن مهر پرند با ٢,٥‌ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد و گفت: در پی شکایت شخصی مبنی براینکه مبلغ ٢.٥‌ میلیارد ریال بابت پیش‌خرید پنج دستگاه واحد آپارتمانی مسکن مهر در شهر جدید پرند از وی کلاهبرداری شده، مأموران پلیس آگاهی، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

    وی افزود: مأموران پس از شنیدن اظهارات مال‌باخته و تحقیقات ویژه دراین‌باره، کلاهبرداران فراری در شهر جدید «پرند» شناسایی شدند؛ پس از اخذ مجوز قضائی، مأموران در عملیات غافلگیرانه، دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

    «پاشاکی» تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف و اذعان کردند به‌عنوان نمایندگان مسکن مهر شهر جدید پرند، با پیش‌فروش پنج دستگاه واحد آپارتمانی نیمه کاره متعلق به افراد دیگر، مبلغ ٢.٥‌ میلیارد ریال از مال‌باختگان کلاهبرداری کردند.  بنا بر این گزارش، متهمان پس از تشکیل پرونده قضائی و گذراندن مراحل قانونی روانه زندان شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار