مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

ظرفیت مرزی بودن در اجرای پروژه های عمران شهری مورد توجه قرار گیرد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: انتظار داریم مسئولان ارشد کشور از مزیت مرزی بودن شهرهای استان در حوزه عمران شهری و تعریف پروژه هایی در این ارتباط استفاده کنند.

ظرفیت مرزی بودن در اجرای پروژه های عمران شهری مورد توجه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، امیر قادری در نشست شهرداران شهرهای استان کردستان با هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد، گفت: در شهرداری های شهرهای کردستان با مشکلاتی مواجه هستیم که یکی از آنها کاهش صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری های سطح استان است و این امر شهرداری ها را با چالش جدی مواجه کرده و شهرداری های بزرگ و کوچک استان از آن رنج می برند.

    وی عنوان کرد: تلاش کردیم ضمن رعایت خطوط قرمزی که در ساختار شهرها وجود دارد از ظرفیت کمیسیون ماده 5 استفاده و حداکثر کمک را به شهرداری های سطح استان داشته باشیم تا آنها بتوانند خود را اداره کنند.

    معاون استاندار کردستان بیان کرد: چون شهرهای استان کردستان مرزی هستند انتظار این است که به واسطه مرزی بودن از شرایط خاصی بهره مند شوند و امیدواریم مهندس خندان دل دستور ویژه ای را صادر کند تا بتوانیم از ظرفیت مرز در پروژه های عمران شهری به خوبی استفاده کنیم.

    قادری ضمن تشکر از اختصاص قیر به شهرداری های زیر 50 هزار و بالای 50 هزار نفر که در دست اقدام است، گفت: درخواست داریم تا از ظرفیت قیر در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور برای شهرداری ها و دهیاری های استان بیشتر استفاده شود.

    وی بیان کرد: با توجه به نیاز زیاد استان درخواست ما تسریع در تخصیص قیر هم به شهرداری های شهرهای بالای 50 هزار نفر و شهرهای بالای 100 هزار نفر یعنی شهرهای سنندج، سقز و مریوان است تا شهرداری های این شهرها هم از قیر تخصیصی بهره مند شوند.

    معاون استاندار کردستان، عدم تملک کاربری های عمومی در طرح های جامع و تفصیلی را مشکل موجود در شهرداری های سراسر کشور و به تبع در شهرداری های استان کردستان دانست و افزود: تعیین تکلیف نشدن زمین های کاربری عمومی مردم را سرگردان و برای شهرداری ها مشکل ساز است.

    قادری یادآور شد: این مسئله موجب می شود تا نیرو و انرژی شهرداری های استان صرف مواردی شود که چندان به حوزه کاری آنها مرتبط نیست و باید ردیفی به صورت کلان برای کمک به شهرداری ها در نظر گرفته شود تا تکلیف این زمین ها مشخص شود.

    وی افزود: مشکل دیگر وجود نیروهای مازاد در شهرداری ها است که عمدتا غیرکیفی و نیروهایی هستند که به ناحق به شهرداری های استان تحمیل شده اند و شهرداری ها، توان پرداخت حقوق و مزایای آنها را ندارند.

    معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به تاکیدات همیشگی در جلسات مختلف به شهرداران شهرهای استان افزود: شهرداران نباید تسلیم هیچ فشاری در ارتباط با استخدام های غیرقانونی شوند.

    قادری بیان کرد: شهرداری ها وظیفه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ارائه خدمات مطلوب در شهرها را بر عهده دارند، اما شهرداری ها اکنون مبدل به ارگانی برای ایجاد شغل شده اند و این مسئله شهرداری های استان را زمین‌گیر کرده است و البته این مشکل در کل کشور وجود دارد و شهرداری های استان نیز از آن رنج می برند.

    وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود در سطح کشوری حضور و عضویت مدیران حوزه عمرانی استانداری ها در جلسات تخلفات اداری دنبال شود و یکی از مدیران حوزه عمرانی که به مسائل اشراف و شناخت لازم را داشته باشد در این جلسات حضور یابد.

    معاون عمراین استاندار کردستان افزود: در گذشته قانونی وجود داشت که به موجب آن شهردارانی که 2 سال متوالی یا 4 سال متناوب به عنوان شهردار فعالیت می کردند استخدام می شدند، اما در حال حاضر این قانون لغو شده است.

    قادری بیان کرد: شهرداران استان کردستان بویژه در شهرهای کوچک با این مشکل دست به گریبان هستند و باید امنیت شغلی آنها تامین شود تا در آینده بتوانند با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته بر روی آنها و کسب تخصص و تجربه در شهرهای بزرگتر از انها استفاده شود.

    وی افزود: حمل و نقل عمومی و کارآمد از پارارمترهای مهمی است که باید با توجه به توسعه شهرنشینی به آن توجه کنیم و یکی از دلایل وجود ترافیک در شهرهای استان کردستان، فقدان حمل و نقل عمومی کارآمد است که سیستم اتوبوسرانی مجهز می تواند از این بار ترافیکی کم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار