مدیران خودروعصر اعتبار

۱۱ پروژه عمرانی در راستای توسعه فرودگاه گیلان

عصر ساختمان- مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: ۱۱پروژه عمرانی در راستای توسعه و ارتقاء رضایتمندی مخاطبان فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در حال انجام است.

۱۱ پروژه عمرانی در راستای توسعه فرودگاه گیلان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، غلامرضا کریم آقایی افزود: پروژه های یادشده با اعتبار 90 میلیارد ریال در سطوح پروازی و غیرپروازی این فرودگاه انجام می شود.

    وی ادامه داد: بسترسازی چراغ های اپروچ، ایجاد پارکینگ تاکسیرانی فرودگاه، اجرای سنگفرش پیاده روهای محوطه روبروی ترمینال خارجی، تکمیل ساختمان مونیتورینگ، ساماندهی تردد مسیر تاکسیرانی، افزایش و نوسازی تابلوهای راهنمایی، بهسازی مامورسراهای فرودگاه و ... از جمله اقداماتی است که با پیشرفت فیزیکی 30 تا 70 درصد در حال اجراست.

    مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین از اجرایی شدن فاز دوم محوطه سازی ترمینال پروازهای داخلی، احداث پمپاژ سیستم توزیع آب شرب و همچنین اجرای سیستم روشنایی و توسعه دوربین های مداربسته اطراف فرودگاه در آینده نزدیک خبر داد.کریم آقایی یادآور شد: این فرودگاه برای توسعه نیازمند دریافت گواهینامه فرودگاهی است .

    وی ادامه داد: یکی از دلایل رغبت نشان ندادن شرکت های هواپیمایی خارجی برای برقراری پرواز به فرودگاه سردار جنگل رشت ، نداشتن گواهینامه فرودگاهی است و اخذ این گواهینامه مستلزم داشتن شرایطی است که متاسفانه در فرودگاه سردار جنگل وجود ندارد .

    وی با اشاره به اینکه نصب تجهیزات دید افقی پرواز نیازمند تامین زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در خارج از فرودگاه برای نصب سیستم روشنایی تقرب پرواز است که محل آن تعیین شده، ولی به دلیل اینکه این زمین متعلق به دیگری است امکان بهره برداری و نصب تجهیزات مقدور نیست.
    کریم آقایی افزود: طول باند فرودگاه سردار جنگل رشت، دو هزار و 900 متر است و این درحالی است که باید به طول سه هزار و 500 متر افزایش یابد لذا این موارد بخشی از فقدان موفقیت در دریافت گواهینامه فرودگاهی محسوب شده که امیدواریم با کمک دولت و توجه مسئولان استان مرتفع شود.
    وی یادآور شد: تملک 160 هکتار از اراضی اطراف فرودگاه رشت باید توسط دولت و با تعریف ردیف اعتباری در برنامه ششم توسعه صورت گیرد .

    فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و با مساحتی معادل 220 هکتار به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو