مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی ؛

اجرای ۷ مدل تامین مسکن در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی از اجرای هفت مدل تامین مسکن در بافت‌های فرسوده با مشارکت دولت، بخش خصوصی و مردم خبر داد و گفت: سیاست دولت در اجرای انواع مدل‌های تامین مسکن حداقل دخالت در بازار است.

اجرای ۷ مدل تامین مسکن در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا ، محمدسعید ایزدی  با بیان این که برای تامین مسکن متقاضیان از طریق بهسازی شهری 7 مدل را پیشنهاد داده‌ایم، اظهار داشت: در اجرای این 7 مدل تمام تلاش دولت این است که به سمت حداقل دخالت در بازار برود.

    او ادامه داد: اولین مدل، خود مالکی  است  که در این روش دولت از طریق فراهم کردن شرایط و تسهیلات برای مردم و ساکنان بافت فرسوده برای ساخت و ساز مشارکت می‌کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دومین مدل تامین مسکن در بافت های فرسوده، مشارکت در ساخت و ساز است که در این مدل دولت اراضی املاک را در اختیار مردم قرار داده و در فرایند طراحی و صدور مجوز ساخت اقدامات حمایتی انجام می‌دهد و انبوه‌سازان نقش ساخت و سازی را بر عهده می‌گیرند.

    ایزدی با بیان این که مدل سوم تامین مسکن، مدل توسعه‌گر است، گفت: دولت تاکید بیشتری روی مدل توسعه‌گر دارد و  در این مدل تنها تسهیلات و امکانات در اختیار متقاضیان قرار می دهیم و مشارکتی با توسعه گر نخواهیم داشت.

    او با بیان اینکه چهارمین مدل تامین مسکن، تقویت نهادهای خیریه و نیکوکار است، ادامه داد: پنجمین مدل تامین مسکن از طریق بهسازی شهری،  تقویت تعاونی خودیار محلی است که در این مدل دولت از طریق ترغیب و تشویق تعاونی‌هایی که در محل فعال هستند می تواند پروژه‌های ساخت و ساز را فعال کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مدل تنظیم مجدد زمین، اهالی محله نقش محوری ایفا می کنند و  تامین منابع از محل تبصره دو  شیوه‌های تامین منابع مالی از دیگر مدل‌های تامین مسکن متقاضیان در بافت های فرسوده است.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی تاکید کرد: به‌طور قطع در بین این مدل‌ها، مدل‌هایی که حداکثر سهم حضور با بخش خصوصی و مردم  است، برای ارائه مشوق‌ها در اولویت دولت  قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار