مدیران خودروعصر اعتبار

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

آرام سازی بافت جدید و اصلاح شبکه معابر با حفظ هویت و بازآفرینی بعد تاریخی منطقه۱۲

عصر ساختمان:معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه معضلات و آسیب های اجتماعی امروز منطقه ۱۲ و محله هرندی ناشی از تحولات اجتماعی و کالبدی این نقطه طی چند دهه اخیر است، گفت: یکی از الزامات اجرای هر چه کارآمدتر طرح ارتقا کیفیت در منطقه ۱۲ بازبینی طرح تفصیلی است.

آرام سازی بافت جدید و اصلاح شبکه معابر با حفظ هویت و بازآفرینی بعد تاریخی منطقه۱۲
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از آریا،آرام سازی بافت جدید و اصلاح شبکه معابر با حفظ هویت و بازآفرینی بعد تاریخی منطقه12/ بازنگری طرح تفصیلی کنونی الزام تحقق طرح انضباط شهری
    پژمان پشمچی زاده ، در واکاوی و آسیب شناسی طرح تفصیلی منطقه 12 به ویژه محله هرندی، تصریح کرد: نمی توانیم تمامی آسیب های کنونی منطقه 12 را محصول طرح تفصیلی جدیدی که در سال 91 ابلاغ شده است بدانیم، اما با توجه به ضعف هایی که در تهیه آن مشاهده می شود می توانیم بگوییم که این ضعف ها همچون عاملی تشدیدکننده در وضعیت کنونی ایفای نقش می کنند.
    وی با اشاره به اینکه فرسودگی بناهای منطقه یکی از معضلاتی است که بر شدت آسیب های اجتماعی دامن زده است، افزود: زوال کیفیت زندگی در منطقه 12 در پی فرسودگی های بافت منطقه شدت یافته که ماحصل آن تنزل شاخص های اجتماعی و اقتصادی در منطقه است. البته باید در نظر بگیریم که این مشکلات مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه تحولات سوء اجتماعی که در محله هرندی رخ داده ریشه در چند دهه اخیر دارد.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران یکی از ضروری ترین اقدامات شهرداری در مسیر تحقق هر چه بیشتر اهداف طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی شهر تهران را بازبینی طرح تفصیلی منطقه دانست و ادامه داد: در روند بازنگری ها نخست باید در جهت تدوین چشم انداز جدیدی از توسعه منطقه 12 گام برداریم که اصلی ترین مشخصه آن بازآفرینی نقش و اهمیت تاریخی و فرهنگی نگین تهران است.
    پشمچی زاده خاطرنشان کرد: کلیت اجزای طرح تفصیلی می تواند با اصالت بخشیدن به موضوع زندگی و بازآفرینی حیات مسکونی در منطقه 12 اثرگذار باشد. موضوع مهمی که با نگاهی واقع بینانه به نقش این منطقه در اقتصاد شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار