مدیران خودروعصر اعتبار

صدور سند کاداستری در مازندران ۸ درصد رشد یافت

عصر ساختمان- ساری - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک مازندران از رشد هشت‌درصدی صدور سند مالکیت کادستری سال جاری در استان خبر داد.

صدور سند کاداستری در مازندران ۸ درصد رشد یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرنگار مهر،  محمدحسن بهادر صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد 103 هزار و 972 فقره سند مالکیت کاداستری در این استان صادر و تحویل متقاضیان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 1394 افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک افزود: با توجه به اینکه دقت در ثبت املاک موجب کاهش دعاوی درمحاکم، امنیت بیشتر معاملات و حفظ و حراست از حقوق مالکین می‌گردد، باید با آموزش‌های عمومی زمینه آگاهی هرچه بیشتر مردم در این زمینه را فراهم کرد.

    وی بابیان اینکه در همین مدت بالغ‌بر 72 هزار و 948 استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان به ادارات ثبت‌اسناد و املاک تابعه استان ارسال شده و تماماً آن به‌صورت الکترونیکی بررسی و پاسخ‌داده‌شده است، اظهار داشت: از محاسن ارسال استعلامات به‌صورت الکترونیکی می‌توان به جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب‌رجوع، جلوگیری از سوءاستفاده و جعل در نقل و انتقالات و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت اشاره کرد.

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل سرعت عمل بیش‌ازپیش در صدور اسناد مالکیت کاداستری است و امیدواریم با تسریع در صدور اسناد مالکیت اشخاص، اسناد مالکیت دولتی و نیز اسناد موقوفات زمینه رفاه حال هر چه بیشتر مراجعین و پیشبرد اهداف مدنظر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور را فراهم نماییم.

    وی در پایان با اشاره به این‌که شعار ما بر محور مکانیزه کردن انجام فرایندها استوار است، یادآور شد: در این زمینه و در جهت تسهیل و تسریع انجام امور مراجعین طی یک سال اخیر گام‌های بسیار مطلوبی برداشته‌ایم که می‌توان به تهیه آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی و اسکن آن‌ها اشاره کرد که با این اقدام تمامی پرونده‌های موجود به‌راحتی و با تشریح جزییات قابل‌رؤیت و دسترسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار