مدیران خودروعصر اعتبار

فقر استاندارد در آسانسورهای کشور

عصر ساختمان- نمایندگان ملت بر این باورند که آسانسورهای تولید داخل پاسخگوی ساخت و سازها در بلند مرتبه سازی کشور نیست.

فقر استاندارد در آسانسورهای کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اظهار نظر رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران، 900 تا یک میلیون دستگاه آسانسور فاقد استاندارد در کشور وجود دارد.

    در سال گذشته از 400 آسانسور فعال و قدیمی در دستگاه‌های دولتی و مراکز عمومی، تنها هشت آسانسور منطبق با استاندارد بوده است.

    به رغم اینکه یکی از الزامات صدور گواهی استاندارد برای آسانسورها، داشتن قرارداد سرویس و نگهداری یکساله است، اما هر از چند گاهی شاهد اتفاقات ناگوار ناشی از سقوط آسانسورها هستیم.

    به نظر می رسد عدم بازدید و عیب‌یابی آسانسورها، فقدان استانداردهای لازم در کنار عدم توجه به مسائل ایمنی در هنگام نصب آسانسورها از مهمترین معضلات این بخش از صنعت باشد.

    عبدالله رضیان نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت  در صنعت آسانسورسازی اظهار کرد: این صنعت  دارای پایین ترین سطح کیفیت است اما می توان با توجه به توانمندی های داخلی و انتقال فناوری روز جهان، آن را به صنعتی پر رونق برای صادرات تبدیل کرد.

    وی با اشاره به اینکه  آسانسورهای تولید داخل پاسخگوی روند صعودی بلند مرتبه سازی ها در کشور نیست،اظهارداشت: به دلیل افزایش بلند مرتبه سازی با افزایش بازار تقاضای داخلی مواجه هستیم، از این رو  بهتر است تا قبل از ارتقای تولیدات داخلی با انتقال فناوری از کشورهای صاحب نام نیاز داخل را تامین کنیم.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که ابزارهای ساختمانی مانند آسانسور دارای ایمنی لازم نباشند، مهندسان ناظر و بازرسان مربوطه نباید مجوز و پروانه های پایان کار صادر کنند.

    **در نصب آسانسور جایگاه قابل توجهی نداریم

    حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت تجارت کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به لزوم رعایت استانداردهای جهانی در سه بخش تولید، نصب، نگهداری و تعمیر صنعت آسانسور سازی  کشور اشاره کرد و افزود: در ساخت و تولیدات داخلی تا حد قابل توجهی استانداردهای لازم رعایت شده ولی دقت کافی هنگام نصب آسانسور رعایت نمی شود.

    وی در پایان گفت: قانون تقویت و توسعه مبانی و نظام استاندارد هم اکنون در مرحله رفع ایرادات در شورای نگهبان است و پس از  ابلاغ به مجلس در دست بررسی و اجرا قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار