مدیران خودروعصر اعتبار

توضیحات بنیاد مصلی در خصوص ساخت‌ و ساز در حریم ارک علیشاه

عصر ساختمان- مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی (ره) تبریز با ارسال نامه‌ای به معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ساخت و ساز در حریم ارک علیشاه توسط بنیاد مصلی، توضیحاتی ارایه داد.

توضیحات بنیاد مصلی در خصوص ساخت‌ و ساز در حریم ارک علیشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در نامه حجت الاسلام موسی محمدی به محمدحسن طالبیان آمده است: احتراماً عطف به نامه مدیرعامل محترم انجمن دوستداران میراث فرهنگی تبریز مبنی بر نگرانی اهالی و فرهیختگان و دوستداران میراث فرهنگی تبریز، در خصوص عرصه خانه فتح اله یف و مسجد علیشاه (ارک تبریز) مراتب زیر جهت شفاف سازی آن مقام محترم و تنویر افکار عمومی به حضور عالی ارائه می‌شود.

    1-باتوجه به اینکه مجموعه مصلی و ارگ، در هسته مرکزی تبریز واقع هستند، از این رو در اکثر مراسم‌ها و همایش های علمی و فرهنگی، با پارک خودروهای مراجعین، محوطه‌ی مذکور تبدیل به پارکینگ می‌گردد. لذا به منظور پیشگیری از این امر و در راستای بسترسازی مناسب جهت ایجاد و احداث فضای سبز و آب نماهای مختلف در اضلاع شمالی و جنوبی ارک و حیاط ساختمان فتح اله یف، ایجاد پارکینگ برنامه ریزی شده است.

    2-احداث پارکینگ زیرزمینی با تشکیل جلسات مختلف کارشناسان زبده و عوامل ذیربط با لحاظ حفظ حریم قانونی و اعمال نقطه نظرات فنی و مهندسی از آثار تاریخی در حال اجرا می‌باشد.

    3-عملیات مذکور و ضمن هماهنگی به عمل آمده با میراث فرهنگی استان و اخذ طرح مرمت ساختمان فتح اله یف در راستای اجرای طرح و احیاء مجموعه مذکور در حال انجام می‌باشد.

    4- با توجه به لزوم پارک خودروها در مکان مناسب و به منظور ارائه خدمات بهینه برای گردشگران و میهمانان خارجی و احداث فضای سبز، اقدام به احداث پارکینگ در محوطه مصلی شده‌است.

    در پایان به استحضار می‌رساند که عملیات مذکور نه تنها باعث هیچگونه تخریب آثاغر فرهنگی و تاریخی اشاره شده در نامه مذکور نمی‌شود بلکه با نگاهی دقیق این عملیات درب راستای مرمت و احیاء و تقویت بناهای قدیمی می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو