مدیران خودروعصر اعتبار

ساکنین مجتمع مسکونی تهران همچنان در بهت آتش سوزی‌

عصر ساختمان- ‌ساکنین مجتمع مسکونی تهران در خیابان دانشگاه بندرعباس که تجربه تلخی از آتش‌سوزی را تجربه کردند این روزها در پی عدم پاسخگویی سازندگان این مجتمع و نداشتن پایان کار این واحدهای مسکونی همچنان سرگردان هستند!

ساکنین مجتمع مسکونی تهران همچنان در بهت آتش سوزی‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ‌این عده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اتفاقات پس از آتش‌سوزی، افزودند: پس‌ازاین حادثه کارشناسان رسمی دادگستری آمدند و بیش از 10 روز نیز از این اتفاق گذشته و همچنان منتظر گزارش هستیم و هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

    جمعی از ساکنین این برج اظهار کردند: نظام‌مهندسی هم می‌گوید این ساختمان تأییدیه از نظام‌مهندسی و راه و شهرسازی نداشته است و نمی‌دانیم شهرداری چگونه پروانه ساخت را برای این ساختمان صادر کرده است. هیچ‌کسی هم پاسخ مورد قبولی برای رفع مشکل به ما نمی‌دهد و نمی‌دانم چه زمان از آوارگی نجات پیدا می‌کنیم و هنوز هیچ نتیجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

    آن‌ها گفتند: هرروز به خاطر اشتباهی که یکسری افراد مرتکب شده‌اند و به‌راحتی در حال زندگی کردن هستند، خسارت ما بیشتر می‌شود و پول هتل پرداخت می‌کنیم و هیچ‌کس هم حالی از ما نمی‌پرسد.

     

    جمعی از ساکنین این برج در پایان تصریح کردند: ساختمان پایان کار نداشته و سازندگان آن پاسخ‌گو نیستند و انتظار داریم مسئولین به این وضعیت رسیدگی کنند.

    کارشناس رسمی دادگستری در امور تأسیسات در این خصوص گفت: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و منتظریم مدارک برج تهران اعم از نقشه‌های ساختمانی و تأسیساتی را از شهرداری بگیریم اما در حال حاضر نمی‌توانم، نظری بدهم.

    مسعود جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در طی مراحل پروانه بهره‌برداری باید در تک‌تک واحدها تمام جزئیات ساختمان مورد آزمایش قرار می‌گرفت تا پروانه پایان کار به ساختمان تعلق گیرد که برج تهران فاقد پروانه اتمام کار است.

    وی بابیان اینکه بنگاه‌داران املاک اطلاعات فنی مناسبی در خصوص ساختمان ندارند و آن‌ها نیز باید بیشتر دقت داشته باشند که ساختمان‌هایی را که به فروش می‌رسانند، تأییدیه نهایی را از مراجع رسمی دریافت کرده باشند تا چنین حادثه‌هایی رخ ندهد، ابراز کرد: این هشدار را باید به مردم داد که قبل از خرید اطلاعات کامل را در رابطه با ساختمانی که قصد خرید آن رادارند کسب کنند تا دچار مشکلات و خسارات عدم توجه برخی از افراد نشوند.

    جعفری در پایان گفت: در 5 بخش شروع ساخت، اسکلت ساختمان، سفت‌کاری، نازک‌کاری و اتمام کار ناظرین با نظارت خود از بروز هرگونه مشکل جلوگیری می‌کنند و شهرداری مجوز نهایی آن‌ها را صادر می‌کند.

    به گزارش ایسنا، سه‌شنبه 4 آبان بود، ساعت 09:39 به مرکز 125 آتش‌نشانی بندرعباس اطلاع داده شد که ساختمانی واقع در خیابان دانشگاه بندرعباس دچار حریق شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار