مدیران خودروعصر اعتبار

رکود در بازار اجاره نوسازها

عصر ساختمان- عدم اقبال عمومی به اجاره واحدهای مسکونی نوساز و لوکس در مناطق شمالی پایتخت، موجب شده که موجران این آپارتمان‌ها در فصل پاییز هم در بازار املاک استیجاری حضور پررنگی داشته باشند.

رکود در بازار اجاره نوسازها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس گزارش بانک مرکزی، در مهرماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران 5/ 9 درصد رشد داشته است. این میزان رشد اگرچه تقریبا با نرخ تورم عمومی برابر است و این نشانه خوبی از تنظیم بازار املاک استیجاری محسوب می‌شود، اما بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد شمار آپارتمان‌های گران‌قیمت که با نرخ‌های سنگین رهن و اجاره طی یک ماه اخیر در بنگاه‌ها فایل شده‌اند، بسیار بیشتر از سایر آپارتمان‌ها است. به این ترتیب تعداد فایل‌های آپارتمان نوساز واقع در مناطق گران‌قیمت یک، دو و سه نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

    به‌طور معمول با ورود به فصل پاییز تحرک در بازار اجاره تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و به‌طور کلی از شمار فایل‌ها در سطوح قیمتی مختلف در بنگاه‌ها کاسته می‌شود، اما علت ازدیاد قابل توجه فایل‌های نوساز در بازار طی هفته‌های گذشته ناشی از این است که آپارتمان‌های مذکور به دلیل سطح قیمتی بالا حتی در فصل طلایی اجاره‌بها نیز با اقبال مستاجران روبه‌رو نشده‌اند. از این رو موجران آپارتمان‌های لوکس، نوساز و عمدتا بزرگ‌متراژ همچنان در بازار اجاره آپارتمان حضور پررنگی دارند و در جست‌وجوی مستاجر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی