مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از آجر در طراحی داخلی فضای مسکونی

عصر ساختمان: از دیرباز آجر در کشورهای مختلف به عنوان متریالی برای نمای ساختمان مورد استفاده بوده است و در ایران نیز به عنوان یکی از اصلی ترین متریال های نما شناخته می شود.

استفاده از آجر در طراحی داخلی فضای مسکونی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از برترین ها، استفاده از آجر در طراحی داخلی، سبب ایجاد حس و حالی خاص در فضا می شود. در مورد متریال آجر می توان به کلمه را عنوان کرد: گرم، زیبا و بدون زمان! از دیرباز آجر در کشورهای مختلف به عنوان متریالی برای نمای ساختمان مورد استفاده بوده است و در ایران نیز به عنوان یکی از اصلی ترین متریال های نما شناخته می شود.

البته امروزه متریال های دیگر جای آجر را در نما گرفته اند اما همچنان آجر متریالی دوست داشتنی است که بسیاری از معماران بزرگ، نمای ساختمان خود را با آجر کار می کنند. اما امروزه، آجر راه خود را به طراحی و دکوراسیون داخلی خانه ها، باز کرده است. در این مطلب قصد داریم طراحی داخلی سه خانه را مورد بررسی قرار دهیم که در قسمت های مختلفی از آنها، آجر به کار رفته است.

همانطور که ذکر شد استفاده از آجر در طراحی داخلی سبب ایجاد فضایی گرم و دوست داشتنی خواهد شد. در طراحی آپارتمان اول، متریال آجر در فضای نشیمن، آشپزخانه و راهرو مورد استفاده قرار گرفته است. همنشینی آجر با رنگ سفید دیوارها و سقف و همینطور کفپوش چوبی، فضایی متعادل از نظر انرژی و رنگ بوجود آورده است. فضایی که کاملا دوست داشتنی است.
استفاده از مبلمان رنگ خنثی مانند مبلمان فضای نشیمن و میز ناهار خوری سفید رنگ، سبب شده است آجر کاملا خود نمایی کند. در ادامه می توانید تصاویر این آپارتمان را مشاهده نمایید. طراحی داخلی این آپارتمان توسط Anton Medvedev انجام شده است.

طراحی داخلی آپارتمان دوم توسط Juliya Butova صورت پذیرفته است. در این خانه، فضا نسبت به آپارتمان قبلی کمی تاریک تر است و این را می توان به حساب آجری گذاشت که نسبت به آجر مورد استفاده در آپارتمان قبلی رنگی تیره تر دارد.
البته سایر متریال ها و عناصر کار شده در فضا نیز در این مورد تاثیر گذارند. آجر در این فضای مسکونی در نشیمن، اتاق خواب و راهرو مورد استفاده قرار گرفته است. در این آپارتمان طراح خوش ذوق، سایر رنگ ها را نیز به میدان آورده است. رنگ های فیروزه ای و زرد، در مبلمان مورد استفاده قرار گرفته اند. اگر شما نیز یک طراح هستید، از رنگ ها استفاده کنید! مطمئن باشید استفاده ی مناسب از رنگ ها، می تواند فضا را بسیار دلنشین تر کند.طراحی داخلی آپارتمان سوم توسط he.D creative group انجام شده است. در این آپارتمان فضا به طور کلی تیره است و رنگ های عمومی فضا به رنگ طبیعی آجر نزدیک اند. د فاض نشیمن یک دیوار کامل آجر داریم که در کنار کفپوش چوبی و همچنین چوب استفاده شده روی دیوارها فضای تیره ساخته اند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار