مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تبریز:

ارک علیشاه افتخار ماست

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تبریز در خصوص اتفاقات اخیر مبنی بر ساخت پارکینگ در حریم ارک علیشاه، گفت: ارک علیشاه افتخار ماست، بارها تأکید کرده‌ام که از نظر عمرانی همچون احداث اتوبان، مترو، مجتمع تجاری و ... نمی‌توانیم با شهرهای اروپایی و شهرهای خاورمیانه رقابت کنیم، اما بافت فرهنگی و تاریخی تبریز در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد و از این رو ضرورت دارد نسبت به حفظ و احیای بافت تاریخی تبریز اقدام شود.

ارک علیشاه افتخار ماست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی شیاری با بیان اینکه ارک یکی از مهمترین بناهای تاریخی کشور است، خاطرنشان کرد: نبود پارکینگ در محدوده ارک، یکی از مشکلات شهروندان است، معتقدم احداث پارکینگ و حفظ ارک باهم در تضاد نیستند؛ چرا که این امکان وجود دارد که در آن منطقه از شهر و در فضای دیگری خارج از حریم ارک، پارکینگ احداث شود.

    شیاری ادامه داد: بر اساس قوانین، ساخت و ساز تا فاصله 150 متری اثری که ثبت ملی شده، غیر قانونی است، به هر حال بنده از آن محل بازدید نکردم و شهرداری و به ویژه میراث فرهنگی باید در این خصوص از نظر کارشناسان استفاده کرده و پاسخگوی شهروندان باشند.
    شورای شهر گفتن، همچون آب در هاون کوبیدن است

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند به این موضوع ورود کنند؟ اظهار کرد: متأسفانه در این زمینه با ضعف ساختاری مواجه هستیم، با ساختار کنونی که بودجه، سیاست‌گذاری و برنامه‌های ادارات و سازمان‌ها از پایتخت کشور مشخص می‌شود، کدام مدیرکل به حرف شورای شهر گوش می‌دهد؟ شاید در این بین مدیری به خاطر احترام گذاشتن به رأی مردم، به دغدغه عضو شورا توجه کند، اما در این زمینه هیچ گونه الزامی وجود ندارد.
    شیاری ادامه داد: با ساختار کنونی، شورای شهر گفتن همچون آب در هاون کوبیدن است و یقیناً با این روند شورای شهر در شهرداری خلاصه می‌شود. از سوی دیگر اعضای کنونی شورای شهر تبریز به وظایف خود در قبال شهرداری هم عمل نمی‌کنند، به عنوان نمونه نظارت جزو وظایف ذاتی شورا است، اما شورای شهر نسبت به انجام این وظیفه خود کوتاهی می‌کند. «عزیزانی که می‌گویند ما شورای شهرداری نیستیم بلکه شورای شهر هستیم، ابتدا به شهرداری نظارت کنند، حوزه‌های دیگر پیشکش»

    وی در ادامه سخنانش با اشاره به سفر خارجی سه نفر از مدیران شهرداری تبریز به کشور آلمان، گفت: حقوق کارگران سازمان پسماند شهرداری، 16 آبان ماه پرداخت شد، با این حال مدیرعامل سازمان پسماند به جای پیگیری حق و حقوق کارگران و پرسنل مجموعه خودریال در کشور آلمان دنبال دستگاه زباله‌سوز است! در این بین سئوالاتی هم مطرح است که هزینه‌ی این سفر بر عهده چه کسی است؟ آیا مجوزهای لازم اخذ شده است؟.
    شیاری در ادامه با اشاره به نامه اخیر سازمان بازرسی استان و مبنی بر اینکه سفرهای خارجی مدیران شهرداری و اعضای شورا باید بر اساس قانون و با اخذ مجوزهای لازم انجام شود، گفت: در این گیر و دار مدیران شهرداری با چه جرأتی این سفر را انجام می‌دهند؟ زیبنده شهر ما نیست که با مشکلات کنونی و بدون طی روند قانونی، این سفرها تکرار می‌شود.

    اعضای شورا و مسئولان شهرداری بر هزینه کرد پول شخصی هم، چنین نظارت می‌کنند؟

    وی با بیان اینکه باید بر نحوه هزینه کرد درآمد شهرداری توجه ویژه شود، اظهار کرد: متأسفانه بر کیفیت اجرای پروژه‌ها نظارت نیست، سال گذشته اعلام کردند که با سیستم آلمانی و فن خاصی مسیر بی‌آرتی آسفالت می‌شود، اکنون می‌بینیم که این زوش هم جواب نداده و شهردازی بازهم به دنبال آسفالت این مسیر است.

    وی ادامه داد: متأسفانه حتی در حین بارش باران هم عوامل شهرداری آسفالت ریزی می‌کنند. آیا اعضای شورا و مسئولان شهرداری بر هزینه کرد پول شخصی هم، چنین نظارت می‌کنند؟ آیا بر هدر رفت منابع شخصی هم بی‌توجه هستند؟ مدیریت شورا اعتقادی به بحث نظارت ندارد. سال اول در هیأت رئیسه پیشنهاد دادم که معاونت نظارت ایجاد شود، هدفمان هم ایجاد ساختاری برای نظارت سیستماتیک بود و به دنبال استخدام نفرات نبودیم. در آن زمان طیف موسوم به اقلیت با این پیشنهاد مخالفت کردند. معتقدم ضعف نظارت شورا بر عملکرد شهرداری به مدیریت شورا و خصلت‌هایی که بین اعضا وجود دارد، برمی‌گردد.

    شیاری با بین اینکه مصوبات به صورت فله‌ای تصویب می‌شوند، خاطرنشان کرد: ساعت‌ها اعضاء بر سر موضوعی بحث می‌کنند، اما در آخر این مدیریت شورا است که نظر خود را تحمیل می‌کند.
    تبعیض و بی‌عدالتی بین پرسنل شهرداری همچون گذشته، ادامه خواهد داشت

    وی با اشاره به مصوبه اخیر شورا مبنی بر یکسان‌سازی کارکنان شهرداری، گفت: سه سال بود حرف از تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری می‌زدیم که در آخر شهرداری لایحه ای مبنی بر یکسان‌سازی کارکنان را مطرح کرد. یکسان‌سازی تنها مزایای محدودی دارد، اما امنیت شغلی، ثبات روانی برای پرسنل و مزیت‌های دیگر را به دنبال ندارد. لذا بی عدالتی و تبعیض‌ها همچون گذشته ادامه خواهد داشت.
    وی افزود: همچنین بندی به نام ایجاد کمیته انضباطی برای پرسنل هم در این مصوبه وجود داشت که به نظر می‌رسد کارکنان معترض را در قالب همین کمیته انضباطی، اخراجش می‌کنند.

    دولت سهمش را در قبال مترو پرداخت نمی‌کند
    وی در خصوص پروژه مترو گفت: متأسفانه دپو ایستگاه قراملک یک‌ونیم کیلومتر دورتر از محل مورد نظر تملک شده است که هزینه حفاری این یک‌ونیم کیلومتر 80 میلیارد تومان است! بنده در گذشته نسبت به این موضوع اعتراض کردم که به جوابی نرسیدم.

    شیاری با بیان اینکه علی‌رغم احترامی که به اشخاص قائل هستم، مدیریت فعلی مترو توان مدیریت این مجموعه را ندارد، اظهار کرد: مترو پروژه حساسی است و باید فردی به عنوان مدیرعامل آن انتخاب شود که دوندگی 24 ساعته داشته باشد، همچنین افرادی که به عنوان هیأت مدیره مترو انتخاب شدند بجای فنی بودن، افراد سیاسی هستند.
    وی با بیان اینکه دولت سهمش را در قبال مترو پرداخت نمی‌کند، اظهار کرد: در مجموع دولت نسبت به شهرداری پول بیشتری برای مترو هزینه کرده است، اما باید بررسی و تفکیک شود که دولت در چه مقطع زمانی این پول‌ها را پرداخت کرده است. معتقدم هزینه فوق العاده شهرداری برای مترو، از جمله کارهای مثبت شورای چهارم است.

    وی با بیان اینکه متأسفانه مدیرعامل و هیأت مدیره مترو نمی‌توانند سهم دولت را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: دولت در مقطعی که هدفمندی یارانه‌ها انجام گرفت، به پروژه مترو کلانشهرها پول زیادی پرداخت کرد اما در سال‌های اخیر به تعهداتش عمل نمی‌کند.
    شیاری با بیان اینکه علی رغم حمایت‌های شورا و شهرداری وضعیت کنونی مترو قابل قبول نیست. اظهار کرد: تاکنون چندین بار این مترو افتتاح شده است. این افتتاح‌های ناقص به نوعی فریب افکار عمومی است و باعث سلب اعتماد مردم نسبت به شورای شهر، دولت و شهرداری می‌شود.

    وی تأکید کرد: اخیراً هم فاز دوم خط یک مترو افتتاح شده است، این در حالی است که در میدان ساعت ایستگاهی احداث نشده است. آیا مردم برای سوار شدن به مترو، با با نردبان به زیر زمین بروند؟ همچنین ایستگاه‌های دیگر هم تکمیل نیستند، احتمالاً در دهه فجر هم با حضور مسئولان کشوری و سخنرانی اعضای شورا در آستانه انتخابات، بار دیگر این پروژه افتتاح می‌شود.
    شیاری با بیان اینکه مترو گره ترافیکی تبریز را حل نمی‌کند، اظهار کرد: بحث ترافیکی و حمل و نقل شهری ما معیوب است، باتوجه به نبود شبکه حمل و نقل پویا در تبریز و یک طرفه بودن اکثر خیابان‌ها در مرکز شهر، با سر ریز شدن مسافران مترو در آبرسان و میدان ساعت، شاهد ایجاد ترافیک بیشتر در این مناطق می‌شویم.

    وی یا اشاره به اینکه تدوین طرح جامع در شبکه حمل‌ونقل درون شهری ضروری است، خاطرنشان کرد: مسئولان شهری باید با الگوبرداری از سیستم حمل و نقل شهرهایی نظیر تهران، طرح جامع حمل و نقل درون شهری تبریز را تدوین و اجرایی کنند.
    افزایش تعداد اعضاء در شورای چهارم جنبه مثبتی ندارد

    وی در ادامه با انتقاد از روند برگزاری جلسات شورا، اظهار کرد: معتقدم هیأت رئیسه جلسات را مدیریت می‌کند تا شورای چهارم  تمام شود. هیأت رئیسه اجازه تذکر به اعضاء را نمی‌دهد و به اعضاء می گوید تذکراتشان را کتبی بنویسند تا توسط دبیر شورا قرائت شود که در حین قرائت، سانسورهایی انجام می‌شود!.
    این عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: به فرمانداری نامه نوشتم مبنی بر اینکه «اگر نماینده مردم احساس کند در جایی خلاء و تخلف وجود دارد، چگونه آن را بیان کند؟ راهکار نظارت چه چیزی است؟ چگونه تدکر دهد و ...» متأسفانه با گذشت یک سال، فرمانداری پاسخ این نامه را نداده است. اگر تخلفی هم به وجود آید، سریع می‌گویند شورا نظارت نکرد، در حالی که بنده در این خصوص نامه نوشتم که پاسخش را دریافت نکردم.

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، شورای شهر به معنای انجمن شهر نیست، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی انجمن شهر بیش از 150 نفر عضو دارد که  مدیریت اجرایی 11 دستگاه همچون بهداشت، حمل و نقل، راهنمایی رانندگی، آموزش و پرورش و ... بر عهده همین انجمن شهر است. در چنین کشورهایی دولت بدنه سبکی دارد و سیاست‌گذاری و نظارت را به خوبی انجام می‌دهد، اما در کشورمان بدنه دولت خیلی گسترده است. دولت نمی‌تواند سیاست گذاری و نظارت کند؛ چرا که هیچ کس نمی‌تواند بر عملکرد خودش نظارت کند، ار این رو ضرورت دارد مدیریت واحد شهری ایجاد شود.
    شیاری در همین راستا خاطرنشان کرد: در چنین انجمن شهرهایی که بیش از 150 عضو دارد، هیچگاه زد و بند اتفاق نمی‌افتد، از آنجایی که ایجاد چنین ساختاری در کشورمان زمان بر است، پس همان بهتر که برای جلوگیری از بده و بستان‌ها تعداد اعضای شورا کاهش یابد.

    وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورای شهرها در شورای چهارم، گفت: افزایش تعداد اعضاء در شورای چهارم جنبه مثبتی نداشت. باتوجه به اینکه در کشورمان انتخابات شورا عمدتاً قومی و قبیله‌ای است، افزایش تعداد اعضاء باعث زیاد شدن مطالبات شده است؛ چرا که هر کس به دنبال منافع محله خود است.
    باید با ریشه فساد مقابله شود

    وی در رابطه با زیاد شدن تخلفات شوراها در دوره کنونی، بیان کرد: ریشه فساد در شورای شهرها به زمان انتخابات باز می‌گردد، وقتی که درآمد یک عضو شورا در طول چهار سال کمتر از یک چهارم هزینه تبلیغات انتخاباتی‌اش است، یقیناً در اینجا فساد وجود خواهد داشت. فساد تنها به معنای دزدی نیست، به عنوان نمونه پیمانکاری در زمان انتخابات برای یک فرد هزینه می‌کند و انتظار دارد بعد از راهیابی فرد مورد نظر به شورای شهر، سفارش این پیمانکار را به شهردار بکند. وقتی پروژه‌ها با سفارش به پیمانکاران واگذار شود، فضای رقابتی از بین رفته و کیفیت پایین می‌آید.
    شیاری با بیان اینکه باید با ریشه فساد مقابله شود، اظهار کرد: متأسفانه فضای فساد و تخلف فراهم است، باید بستر و زمینه فساد از بین برود.

    وی در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد شورای شهر تبریز، گفت: در شورای چهارم اولین بار بود اعضاء به 21 نفر افزایش یافته بود و  همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، آن طور که باید و شاید عملکرد شورا را مثبت ندیدم؛ چرا که بعد از انتخابات طیف بندی‌ها انجام شد.
    وی با انتقاد از کم بودن اختیارات اعضای شورا، اظهار کرد: من نماینده چگونه و با چه ابزاری می‌توانم به شهرداری نظارت کنم؟ به عنوان نمونه اگر مردم از من بپرسند که آیا به وظیفه‌ات عمل کردی یا نه؟ در پاسخ می‌گویم اهرم‌های نظارتی بنده تذکر، نطق پیش از دستور و طرح دوفوریتی است که از تمامی این اهرم‌ها به نحو احسن استفاده کردم؛ به طوری که تا کنون پنج طرح دو فوریتی نوشته شده که باعث و بانی دو طرح بنده بودم و سه طرح دیگر را هم امضاء کرده‌ام، اما متأسفانه هیچکدام منتج به نتیجه نشده است. همچنین تاکنون چندین بار از شهردار سئوال کرده‌ام که از این طریق هم به نتیجه نرسیدم!. ابزاری نیست که مردم بگویند "شیاری" از آن استفاده نکرده‌ای. متناسب نبودن اختیارات با شرح وظایف دلیل ابتر ماندن پیگیری‌هایم است.

    شیاری تأکید کرد: در شورای چهارم در زمینه عمرانی، فضای سبز و ... اقدامات مثبت و غیر قابل قیاسی با شورای سوم انجام گرفته است،اما معتقدم همه‌ی این اقدامات مثبت وظیفه‌مان است و هیچ منتی ندارد، انتقادات من بخاطر اقداماتی است که انجام نشده و یا نباید انجام می‌گرفت.
    برای رئیس کمیسیون شدن در شورا باید کار اشتباه آقایان را تأیید کنم

    وی در پاسخ به این سئوال که چرا به جز سال اول، هیچگاه مسئولیتی همچون ریاست کمیسیون و عضو هیأت رئیسه را برعهده نداشتید؟ خاطرنشان کرد: بنده از 24 سالگی عضو هیأت علمی دانشگاه هستم، همچنین به عنوان مشاور فرهنگی استاندار سابق فعالیت کرده و حاضرم در زمینه برنامه و بودجه با آقایان مناظره کنم. با این حال ریاست کمیسیون‌ها به من پیشنهاد نمی‌شود. برای رئیس کمیسیون شدن در شورا باید کار اشتباه آقایان را تأیید کنم که بنده به هیچ وجه حاضر نیستم بخاطر ریاست یک کمیسیون هر عمل همکارانم را تأیید کنم.
    وی ادامه داد: جالب است بدانید بدون برگزاری جلسه و تنها با امضای سه نفر از اعضای کمیسیون خدمات شهری، رئیس این کمیسیون انتخاب شده است! وقتی برخی اعضای شورا هنگام رأی گیری موافق نظر رئیس شورا دستشان را بلند می‌کنند، برای‌شان امتیاز مثبتی تلقی می‌شود که این امتیازات در انتخابات هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها به دردشان می‌خورد.

    خبری از جلسات کمیسیون برنامه و بودجه نیست
    شیاری اظهار کرد: در آستانه زمان بودجه‌ریزی قرار داریم، با این حال دو ماه است که جلسات این کمیسیون برگزار نمی‌شود و رئیس آن هم هنوز مشخص نیست.

    وی در پاسخ به این سئوال که به نظرتان سمت و سوی بودجه شهرداری در سال 96، باید در چه جهتی باشد؟ گفت: معتقدم پیش از همه چیز ابتدا باید بودجه را واقعی ببندیم، در طول سه سال گذشته همواره حدود دو هزار میلیارد تومان از بودجه سه هزار میلیاردی شهرداری محقق می‌شود، پس چه لزومی دارد برای یک هزار میلیارد تومان که می‌دانیم محقق نمی‌شود، پروژه تعریف کنیم؟ اجرا نشدن این پروژه‌ها به دلیل عدم تحقق بودجه، باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود.
    شیاری با بیان اینکه بودجه را همچون گوشت قربانی پخش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ابتدا باید بر اساس نیاز شهر پروژه‌های اولویت‌دار تعریف کرده و بودجه ویژه‌ای برای آن‌ها اختصاص دهیم تا در پایان سال، این پروژه‌ها به طور تمام و کمال اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

    وی با تأکید بر اینکه بودجه باید به صورت متمرکز توسط شهرداری مرکز توزیع شود، اظهار کرد: امروز برنامه شهرداری بر این اساس است که تمامی مناطق از درآمد خودشان خرج می‌کنند، در این بین درآمد شهرداری منطقه دو 350 میلیارد تومان و درآمد شهرداری منطقه 10 تنها 70 میلیارد تومان است، از سوی دیگر خرج شهرداری منطقه دو هم نسبت به شهرداری منطقه 10 خیلی کم است؛ چرا که فضای سبز و فراهنگسرا به حد کافی در این منطقه وجود دارد و نیازی به احداث پروژه مسیر گشایی هم نیست. این موضوع اختلاف طبقاتی بین مناطق مختلف شهر را بیشتر می کند.
    وی ادامه داد: شهرداری برای کمک به مناطق کم برخوردار، شهرداری‌های معین تعیین کرده است که این موضوع هم جواب نمی‌دهد؛ چرا که شهرداری‌های معین ابتدا پروژه‌های خود را اجرا می‌کنند و آخر سر به بهانه اینکه بخشی از بودجه‌شان محقق نشده است، به وظایف خود در قبال شهرداری‌های مناطق کم برخوردار عمل نمی‌کنند.

    شیاری خاطرنشان کرد: متأسفانه پروژه‌های شهرداری بر اساس نیازسنجی تعریف نمی‌شوند؛ بطوری که در منطقه‌ای که چندین کتابخانه وجود دارد، همه ساله کتابخانه جدید احداث می‌شود، اما در منطقه دیگر با وجود کمبودها، به خاطر نبود بودجه، پروژه اجرا نمی‌شود. این عدالت نیست، این انصاف نیست...  
    این عضو شورای شهر تبریز بیان کرد: در طول این سال‌ها تقاطع‌های غیرهمسطح که هزینه کم و تبلیغات گسترده به دنبال دارد، در نقاط مختلف شهر احداث شده است، در حالی که پروژه‌های مسیرگشایی فراموش شده‌اند. آقایان می‌گویند در شش ماه تقاطع غیرهمسطح احداث کردیم، اگر پول باشد پیمانکار 24 ساعته کار می‌کند ولی اگر همچون این روزها خبری از پول نباشد، پروژه‌ها می‌خوابند.

    وضعیت درآمدهای شهرداری نامناسب است
    وی با بیان اینکه وضعیت درآمدهای شهرداری نامناسب است، بیان کرد: شهرداری در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه است، البته از نظر درآمدی شهرداری سخت‌ترین ماه‌ها را پشت سر می‌گذارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، تعداد پروانه‌های ساختمانی در بهمن و اسفند افزایش می‌یابد.

    شیاری با بیان اینکه برخی مناطق و سازمان‌ها در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: نمی‌دانم بر اساس کدام معیار شهردار و مدیری که توان پرداخت کارکنانش را ندارد، همچنان پای کار است؟.
    پول مردم واجب است یا اجرای پروژه؟

    وی با بیان اینکه شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است، اظهار کرد: پول مردم واجب است یا اجرای پروژه؟ اینکه به مردم بدهکار باشیم با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست، مسئولی که بجای پرداخت بدهی مردم، پروژه اجرا می‌کند باید در آن دنیا پاسخگو باشد.
    امیدوارم در سال 2018 ما و گردشگران به کما نرویم

    شیاری در خصوص برنامه‌های تبریز 2018، اظهار کرد: ابتدا باید آیتم‌هایی که بر اساس آن‌ها تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 انتخاب شده است، مشخص شود، به نظرم برخی شهرها همچون مشهد از نظر شاخص‌های مختلف مناسب‌تر از تبریز هستند.
    وی با بیان اینکه به عنوان یک فرد تبریزی از عنوان تبریز 2018 خرسندم، گفت: با شرایط فعلی گردشگران به کما خواهند رفت، این سئوال برای گردشگران پیش می‌آید پس چرا تبریز انتخاب شده است؟ امروزه تبریز 2018 تنها در حد کمیته و جلسات باقی مانده است.

    شیاری ادامه داد: در یک‌ونیم سال باقی مانده، تبریز با چالش‌هایی همچون انتخابات شورا و ریاست جمهوری مواجه است، معلوم نیست اعضای شورای چهارم، شهردار، استاندار و مدبران کل فعلی باقی می‌مانند یا نه. تا اینکه شورای شهر جدید روی کار بیاید و شهردار انتخاب کند، سال 2018 فرا رسیده و مسافران به سمت تبریز می‌آیند.
    وی خاطرنشان کرد: برای استقبال از گردشکران 25 تا 27 هزار تخت نیاز است که با شرایط فعلی و با احتساب مجوزهای صادر شده برای احداث هتل، در نهایت 9 هزار تخت برای گردشگران وجود خواهد داشت. این نشانگر آماده نبودن زیرساخت‌ها است.

    وی تأکید کرد: بهتر است در این یک و نیم سال باقی مانده به پتانسیل تبریز که تاریخ و هویتش است، توجه کرده و سریعاً بخشی از ربع رشیدی را احیاء کرده، مقبره الشعرا را سر و سامان بدهیم و به ارک علیشاه رسیدگی کنیم.
    شیاری با بیان اینکه روستای تاریخی کندوان یکی از مقاصد گردشگری در سال 2018 است، خاطرنشان کرد: برای حضور گردشگران در کندوان باید اتوبان تبریز – سهند احداث شود، همچنین برای حضور گردشگران در منطقه آزاد ارس، باید وضعیت جاده تبریز – مرند – جلفا ساماندهی شود، برخی نقاط این جاده قتل‌گاه است.

    وی تأکید کرد: منطقه آزاد ارس جاذبه های زیادی برای جذب گردشگر دارد که ضرورت دارد ساماندهی شوند. امیدوارم در سال 2018 ما و گردشگران به کما نرویم.

    این عضو شورای شهر تبریز در پایان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها، گفت: متأسفانه برخی روزنامه‌ها روزی‌نامه هستند و به خاطر همین نمی‌توانند واقعیت ها را به مردم منعکس کنند، از رسانه‌های  مستقل انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها در راستای اهداف تبریز 2018 نقش آفرینی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو