مدیران خودروعصر اعتبار

شدت وقوع حادثه در تهران بالاست

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوی زلزله را نمی‌توان گرفت بلکه باید خود را ایمن کنیم ما از این بابت نگران تهران هستیم چرا که طبق مطالعات انجام شده، شدت حوادث در تهران بالا خواهد بود.

شدت وقوع حادثه در تهران بالاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس،‌  اسماعیل نجار در حاشیه نشست مدیران کل مدیریت بحران کشور، گفت: این نشست به صورت دوره‌ای در یکی از نقاط کشور برگزار می‌شود که این دوره در تهران برگزار شده و برای هماهنگی بیشتر و ابلاغ سیاست‌هایی که در ادامه کار لازم داریم، برپا می‌شود تا برای رفع مشکلات موجود چاره‌اندیشی شود.

    وی در مورد تعداد نیروهای مورد نیاز در سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای مدیریت بحران تمام امکانات و پرسنل کشور اعم از اداری و بخش خصوصی در اختیار مدیریت بحران در مواقع بحرانی قرار می‌گیرند.

    نجار در رابطه با تعامل مدیریت بحران با پدافند غیرعامل گفت:‌ سازمان پدافند با سازمان مدیریت بحران برنامه‌های مشترکی را دنبال می‌کند اما اعتقاد بر این است که سازمان پدافند در رابطه با تهدیدهای دشمن و مسائل هسته‌ای فعالیت کرده اما ما در رابطه با حوادث طبیعی و انسان‌ساز کار می‌کنیم هر چند که در مقاطعی همپوشانی هم ممکن است، وجود داشته باشد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: پس از وقوع حادثه بم و تأکیدات رهبری، سیاست‌هایی ابلاغ شد که در آن عنوان داشت تمام امکانات نیروهای مسلح نیز در زمان بحران در اختیار ما قرار گیرد اکنون نیز همکاری لازم را دستگاه‌ها در زمان طلایی وقوع حادثه داشته‌اند البته ما در زمینه پیش‌بینی و پیشگیری مشکلاتی داریم که باید به صورت دوره‌ای آن را ارتقاء بدهیم و از بار حوادث بکاهیم.

    وی در مورد آلودگی هوا گفت: ارتباطی به ما ندارد و مربوط به سازمان محیط زیست است اما جایی که نیاز باشد ما همکاری می‌کنیم و تصمیمات لازم مدیریت می‌شود.

    نجار در مورد وقوع زلزله در تهران گفت: برخی از کلانشهرها مانند تهران در معرض زلزله قرار دارند که ما از این بابت نگرانیم و هر لحظه ممکن است حادثه رخ دهد اما باید در برابر این حوادث فکر کنیم که چرا جلوی حادثه را نمی‌توان گرفت حتی زمان وقوع زلزله را نمی‌توان تعیین کرد اما می‌توانیم خود را ایمن کنیم.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: هر اندازه آگاهی مردم افزایش یابد تبدیل به یک مطالبه می‌شود و در آن صورت پیگیری خواهد شد در حالی که ما اکنون درست کار نکرده‌ایم و مکان‌یابی خوبی نداشته‌ایم؛ ساختمان‌های بلندمرتبه در شمال شهر تهران در روی گسل‌ها ساخته شده و کوچه پس‌کوچه‌های 5 متری وجود دارد در نتیجه در زمان وقوع حادثه چطور می‌توانیم امدادرسانی کنیم اما اگر این یک مطالبه عمومی شود مشکلات حل می‌شود.

    وی گفت: طبق مطالعاتی که در گذشته انجام شده شدت حوادث در تهران بسیار بالاست و باید خود را از این بابت آماده کنیم.

    نجار در رابطه با حمایت از زائران اربعین حسینی گفت: معاون امنیتی وزارت کشور، کار را دنبال کرده و ما عضو ستاد اربعین هستیم البته با توجه به زمان که ممکن است سرما و برف داشته باشد به همه استان‌های مسیر کربلا اعلام کرده‌ایم آمادگی بیشتری داشته باشند که راحت‌تر و سریع‌تر در مسیر زوار امدارسانی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار