مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن فعلاً از رکود خارج نمی‌شود

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با بیان اینکه بخش مسکن که موتور محرک اقتصادی کشور است وضعیت خوبی ندارد،گفت: مسکن فعلاً از رکود خارج نمی‌شود.

مسکن فعلاً از رکود خارج نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد علی پورشیرازی با تاکید بر اینکه مسکن فعلاً از رکود خارج نمی‌شود گفت:بخش مسکن که موتور محرک اقتصادی کشور است وضعیت خوبی ندارد. چند سال است که پیمانکاران طلب خود را دریافت نکرده‌اند و وقتی این طلب‌ها انباشته می‌شود می‌بینیم که خروجی آن تعطیلی و اخراج کارگران می‌شود.

    وی ادامه داد:صنعت ساختمان‌ به تنهایی با 263 حرفه ارتباط مستقیم دارد پس وقتی این بخش دچار رکود می‌شود،زنجیره‌وار سایر مشاغل نیز دچار رکود و افت اشتغال در کشور می‌شود.متاسفانه بهره برداری سیاسی از مسکن شده و می‌بینیم گپ بزرگی بین عرضه و تقاضای مسکن به وجود آمده است.

    پورشیرازی خاطر نشان کرد: توسعه هر کشوری با صنعت ساختمان آن کشور نیز مقایسه می شود بنابراین هر حرکت اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند انجام شود چرا که هر فکر صحیح و مطالعه شده حاصل مدیریت قوی است.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: پس وقتی مسکن یک واقعیت مورد نیاز جامعه است چرا باید با آن سیاسی برخورد شود و از آن بهره سیاسی برد، به عنوان مثال در این چند سال بلایی بر سر شهر تهران با این ساخت و سازها آورده شده است که سالهای سال باید برای بهبود آن تلاش کرد.

    پورشیرازی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت در 3 سال گذشته برنامه‌ای برای بخش مسکن و خروج آن از رکود داشته است،گفت: قطعاً دولت برنامه اقتصادی دارد و این برنامه می تواند مثبت، منفی و یا نرمال باشد اما باید تأکید کنم که دولت اتفاقاً از زوایای مختلف برنامه اقتصادی دارد اما اینکه چرا به سرانجام نمی‌رسد باید آن را موشکافی بیشتر کرد.

    وی افزود: به اعتقاد یک اندیشمند برخی‌ خوب حرف می‌زنند، برخی‌ هم حرف خوب می‌زنند پس در داشتن برنامه اقتصادی دولت نباید شک داشت، چرا که تصمیم‌گیر یک کشور است و نمی‌تواند برنامه‌ای نداشته باشد.

    به گفته وی، در بخش مسکن به جای اینکه فقط وزارت راه و شهرسازی اظهارنظر کند می‌بینیم که سایر وزارتخانه‌ها هم به اظهارنظر و تصمیم‌گیری می‌پردازد.

    عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی در پاسخ به این سؤال که چرا هنوز رکود بر اقتصاد کشور و مسکن سایه انداخته است، گفت: اقتصاد به صورت یک زنجیره کار می‌کند و وقتی رونق در اقتصاد حاکم شود همه مشاغل و همه بخش‌ها به خصوص مسکن که با هم ارتباط دارند وارد رونق می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو