مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید فرماندار مراغه بر مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری

عصر ساختمان- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به لزوم مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری و به ویژه آپارتمان سازی گفت: نظارت مستمر و برخورد با تخلف ها از سوی مهندسان ناظر با جدیت دنبال شود.

تاکید فرماندار مراغه بر مقابله با تخلف در ساخت و سازهای شهری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، ظفر محمدی در سمینار تخصصی بررسی مسئولیت های حقوقی و کیفری در موضوع استحکام بنا با رویکرد کاهش تخلف های ساختمانی افزود: مهندسان ناظر باید در زمینه نظارت بر روند اجرایی و فنی احداث مسکن بیش از پیش احساس مسئولیت کنند.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایمنی ساختمان در گرو رعایت اصول فنی و مهندسی است، احساس مسئولیت ناظران فنی در روند احداث این ساختمان ها و مقابله با تخلف های برخی افراد سودجو از بروز حوادث ناگوار پیشگیری می کند.
    وی اضافه کرد: عدم تخصیص فضای مناسب برای پارکینگ ها و نیز افزایش طبقه ها بدون رعایت اصول فنی و مهندسیٰ از جمله تخلف های رایج توسط برخی افراد فعال در حوزه مسکن این شهرستان است.
    وی گفت: گزارش به موقع مهندسان ناظر به دستگاه های متولی و نظارتی برای برخورد با هرگونه سودجویی در حوزه ساخت و ساز مسکن ضروری است.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز گفت: مهندسان به عنوان یکی از سرمایه های ملیٰ باید در امر ترویج اصول فنی و مهندسی در حوزه مسکن و نیز نظارت بر روند احداث تلاش کنند.
    علی طوماری افزود: کنترل عناصر فنی در ساخت و سازها برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده افراد سودجو، رسالت سنگینی است که بر دوش مهندسان ناظر گذاشته شده است.
    وی ادامه داد: احداث برخی ساختمان ها در سطح کشور تنها بر اساس صرفه اقتصادی و ایجاد حاشیه سود بالا انجام می شود و نظارت بر روند این امر جزو مسئولیت های اخلاقی مهندسان ناظر است.
    رئیس دادگستری مراغه نیز گفت: بر اساس قوانین حقوقی و صنفی مسئولیت هرگونه حادثه برای ساختمان و ساکنان آن در خصوص عدم استحکام بنا در روند احداث آن متوجه سازندگان و مهندسان ناظر است.
    اسماعیل خیرالهی افزود: جبران خسارت توسط مهندسان ناظر و سازندگان مسکن به عنوان ابزاری قانونی برای مقابله با هرگونه تخلف احتمالی در حوزه مسکن است.
    وی ادامه داد: با توجه به تصویب قوانین جدید حقوقی و قضایی در حوزه مسکن هرگونه پیش فروش مسکن باید با صدور اسناد رسمی و بر اساس قانون بوده و با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد می شود.
    رئیس گروه کنترل مقررات ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این سمینار به عنوان کارشناس تخصصی حوزه فنی و مهندسی ساختمان گفت: مهندسان باید با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیا به دنبال ایجاد خلاقیت های لازم بوده و در راستای ارتقای معلومات فنی و علمی خود تلاش کنند.
    محمدرضا محمدیان افزود: مهندسان علاوه بر ایجاد خلاقیت و ارتقای سطح علمی و فنی خود باید رعایت اصول مهندسی و ایمنی در ساختمان ها را با احساس مسئولیت بیشتر دنبال کنند.
    وی ادامه داد: توجه به اصول فنی و مهندسی و قوانین موجود در این زمینه برای پیشگیری از هرگونه تخلف که زمینه ساز حوادث ناگوار برای مردم و ساکنان مسکن های احداث شده ، ضروری است.
    وی اضافه کرد: مقابله با سودجویی افراد متخلفی که با روابط خارج از عرف درصدد ایجاد حاشیه سود بیشتر با بی توجهی به نیازهای مردم و ایمنی ساختمان ها هستند، مسئولیتی اخلاقی است.
    گفتنی است ،در این نشست تخصصی که با همکاری شهرداری، نمایندگی سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شدٰ، زمینه های مقابله با بروز انواع تخلف ها در حوزه مسکن و مسئولیت های حقوقی و کیفری آن مورد بررسی قرار گرفت.
    مراغه با 250 هزار نفر جمعیت از شهرستان های پیشرو در احداث مسکن در آذربایجان شرقی است و نظام مهندسی این شهرستان حدود 2 هزار نفر عضو دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار