مدیران خودروعصر اعتبار

۸ نفر در آتش سوزی شهرک شکوهیه قم مصدوم شدند

عصر ساختمان- آتش سوزی در شهرک شکوهیه قم باعث مصدومیت ۸ نفر به دلیل استنشاق دود و سوختگی شد .

۸ نفر در آتش سوزی شهرک شکوهیه قم مصدوم شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، عصر پنجشنبه در کارخانه‌ای در شهرک شکوهیه قم حادثه رخ داد که اورژانس 115 قم در کمتر از پنج دقیقه در محل حریق حاضر شد.

    شدت حریق و احتمال تعداد افراد دچارسوختگی باعث شد به سه دستگاه دیگر آمبولانس اورژانس سریعا به محل اعزام شوند.

    در این حادثه متأسفانه سه نفر شدیدا دچار سوختگی شدید شدند که پس از انجام اقدامات اولیه و فوریتی توسط پرسنل اورژانس حاضر در محل هر سه نفر به بیمارستان نکویی منتقل و سریعا توسط پرسنل بیمارستان نکویی تحت مراقبت قرار گرفتند.

    همچنین در این حادثه 5 نفر دیگر نیز به دلیل استنشاق گاز و دود ناشی از حریق در محل دچار اختلالات تنفسی شدند که چهار نفر از آنها توسط پرسنل اورژانس به صورت سرپایی در محل درمان شدند و یک نفر نیز به علت شدت اختلالت تنفسی ناشی از مسمومیت با گاز و دود به مرکز درمانی جهت ادامه درمان منتقل شدند.

    در این حادثه همچنین یک دستگاه آمبولانس اورژانس به همراه پرسنل نیز جهت احتیاط و پشتیبانی آتش نشانان درگیر تا پایان اطفای حریق در محل حضور داشتند.

    اطفای حریق پس از 4 ساعت

    همچنین به گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی قم، امیرطیبی نژاد، مدیرعامل این شرکت که در محل حادثه آتش سوزی در شهرک شکوهیه قم حاضر شده بود با تقدیر از جانفشانی عوامل آتش نشانی این شهرک اظهار داشت: خوشبختانه با وجود حجم آتش و محدودیت‌های امکانات با کمک آتش نشانی قم ضمن مهار آتش در کمترین زمان ممکن از سرایت آتش به واحدهای دیگر جلوگیری شد.

    وی با بیان اینکه عوامل آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه در دقایق اولیه حادثه و با مشاهده دود ناشی از آتش، سریعاً در محل حاضر شده بودند، گفت: با حضور در محل حادثه و ارزیابی اولیه آتش در واحد تولیدی مواد شوینده، عوامل اورژانس و نیاز به نیروهای کمکی به آتش نشانی قم اعلام که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیروها و امکانات مورد نیاز تأمین گردید و این حادثه با 10 خودروی آتش نشان و آب رسان در مدت 4 ساعت اطفاء و ایمن سازی شد.

    طیبی نژاد ضمن همدردی با آسیب دیدگان این حادثه و خانواده‌های ایشان آرزوی سلامتی و بهبودی آنها را از خداوند مسئلت کرد و بیان داشت: این شرکت به عنوان متولی و ناظر بر ساخت و سازها و رعایت ایمنی در حوادث و سایر موارد سعی در اجرای دقیق ضوابط دارد زیرا معتقد است پیشگیری بهترین راه جلوگیری و برخورد با حوادث است.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: یکی از الزامات واحدهایی صنعتی رعایت ضوابط ساخت و ساز و ایمنی است که می‌تواند علاوه بر جلوگیری از بروز حوادث برای رفع حادثه نیز در کمترین زمان کمک کند.

    کمبود امکانات آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شکوهیه

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبودها و نیازهای شهرک‌های صنعتی در بخش آتش نشانی اشاره کرد و توضیح داد: شهرک صنعتی شکوهیه در حال حاضر دارای 3 خودروی آتش نشان است که بر اساس استاندارد بایستی 9 خودرو داشته باشد ولی خوشبختانه تا به امروز عوامل آتش نشانی قم همواره پشتیبان و مدد رسان ما بوده‌اند و ما قدردان آن‌ها هستیم ولی باید بپذیریم که شهرک‌های صنعتی در این بخش به کمک و یاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

    طیبی نژاد کمبود بودجه ومحدودیت های موجود را یکی از عوامل عدم تأمین استانداردهای لازم شهرک‌های صنعتی برشمرد و اضافه کرد: با توجه به درآمد هزینه بودن شرکت شهرک‌های صنعتی، از منابع داخلی نسبت به تأمین امکانات اقدام کنیم و با توجه به این محدودیت‌ها، خوشبختانه در این بخش توانسته‌ایم سالانه یک خودروی آتش نشان برای شهرک‌های صنعتی قم خریداری کنیم.

    گفتنی است استان قم دارای 7 شهرک صنعتی و 4 ناحیه صنعتی است که از این تعداد 4 شهرک صنعتی دارای ساختمان و تجهیزات آتش نشانی می‌باشند. که برای رسیدن به استانداردهای لازم عزم جدی استانی و همیاری صنعتگران طلب می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار