مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل دفتر سازمان نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی:

قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان اصلاح می شود

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر سازمان نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان در کارگروه های تخصصی کمیسیون عمران مجلس پیگیری می شود.

قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان اصلاح می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، منوچهر شیبانی در دومین همایش ملی اصول اخلاق حرفه ای در مهندسی ارومیه در خصوص تدوین قوانین عرصه ساخت و ساز افزود: تجدید نظر در قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان و اصلاح آن در کمیسیون عمران مجلس مطرح و در دست بررسی است.

    وی با بیان اینکه آیین نامه کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح است و پیش بینی می شود به زودی به تصویب برسد اظهار داشت: شایسته است که اخلاق حرفه ای مهندسان ایرانی به حدی برسد که تمام دنیا خواهان حضور مهندسان ایرانی در طرحهای عمرانی خود باشند.

    شیبانی از تدوین شیوه نامه های مختلف باهدف کنترل ساختمان خبرداد و تصریح کرد: متن شیوه نامه های بازرسی ساختمان، نگهدری و تعمیرات تهیه شده است و انتظار می رود این شیوه نامه ها تا پایان سالجاری ابلاغ شود.

    مدیر کل دفتر سازمان نظام مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه  و شهرسازی  به انتخابات شورای مرکزی نظام مندسی اشاره کرد و گفت: ششم آذر سالجاری انتخابات این شورای به پایان می رسد و در حال حاضر تعداد 64 نفر برای تصدی مسئولیت اعضای شورا به وزیر راه و شهرسازی معرفی شده است.

    وی سیاست این وزارتخانه را در مقابل سازمانهای نظام مهندسی شهرستان ها، هدایت حمایت و نظارت عنوان کرد و گفت: اخلاق حرفه ای در تمام شغل ها به عنوان موضوعی نهادی و پایه ای مطرح است و تصور براین است که نظام مند شدن اخلاق حرفه ای در زمینه های مسئولیت پذیری و دوری از تعارض منافع می تواند جایگاه و نقش حرفه ای مهندسان را در صنعت ساختمان پر رنگ تر کند.

    شیبانی کاهش ساخت و ساز در بخش های دولتی و خصوصی و اشتغال مهندسان را دومشکل اساسی برای برای این قشر عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی باید با سیاست گذاری و همکاری با کارآفرینان حوزه ساختمان، فرصتهایی برای ظهور توانمندیهای مهندسان ایرانی فراهم کند.

    دومین همایش ملی اصول اخلاق حرفه ای در مهندسی با هدف تشریح نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان در ارومیه برگزار شد.

    نخستین همایش ملی اصول اخلاق حرفه ای در مهندسی مهر سالجاری در مشهد برگزار شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار