مدیران خودروعصر اعتبار

رئیسی: تصویب ۳ میلیارد دلار در کمیسیون تلفیق برای ایمن‌سازی مدارس

عصر ساختمان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب اعتبار ۳ میلیارد دلاری در کمیسیون تلفیق برای ایمن سازی مدارس ناایمن، گفت: منابع تأمین اعتبار این طرح که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است مشخص شد.

رئیسی: تصویب ۳ میلیارد دلار در کمیسیون تلفیق برای ایمن‌سازی مدارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزار ش پایگاه خبریر «عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس،  مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص اعتبارات مربوط به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس اظهار داشت: اعتباری بالغ بر 3 میلیارد دلار که با ارز دولتی امروز که حدود 10 هزار میلیارد تومان است، برای ایمن سازی مدارس در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید.

    وی افزود: در جریان بررسی برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و با رأی 77 درصدی اعضای این کمیسیون، اعتبار 3 میلیارد دلاری برای ایمن سازی مدارس تصویب شد و باید این موضوع در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.

    رئیسی با تأکید بر اینکه دومین اقدام تاریخی و بزرگ جمهوری اسلامی ایران برای ایمنی مدارس در مجلس کنونی در حال رقم خوردن است، خاطرنشان کرد: بزرگترین اقدام مجلس و دولت در راستای افزایش ایمنی و بالابردن استانداردهای مدارس در حال شکل گیری است و امیدوارم این موضوع در نهایت محقق شود؛ نخستین اقدام تاریخی در خصوص ایمن سازی مدارس در مجلس هفتم با اختصاص 4 میلیارد دلار رقم خورد که در نهایت 2.8 میلیارد دلار آن محقق و یک سوم مدارس کشور ایمن سازی شدند.

    وی ادامه داد: برای تأمین این اعتباری که قرار است به وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس اختصاص یابد، 3 منبع پیش بینی شده است که نخست «صندوق ذخیره ارزی» در صورت افزایش قیمت نفت، «منابع عمومی دولت» و «کاهش یک درصد هزینه‌های شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌های وابسته به دولت» است.

    معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اعتبار اختصاص داده شده یک سوم مدارس ناایمن کشور استانداردسازی خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم این اتفاق رخ دهد و اعتبارات مذکور پس از تصویب در صحن علی مجلس شورای اسلامی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

    رئیسی افزود: در ذیل این ماده یک موضوع دیگر نیز تصویب شد که مربوط به نحوه مساعدت دولت با خیرین است؛ اینکه دولت باید مطابق آورده خیرین نیز کمک کند تا پروژه‌های خیری ساخته شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو