مدیران خودروعصر اعتبار

سید محمدرضا آیت اللهی مدیر عامل شستا

گسترش بازارهای صادرات سیمان با رفع تحریم‌ها

عصر ساختمان:صنعت سیمان پس از انقلاب اسلامی و با همت نیروهای انسانی متخصص داخلی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است اما در شرایط فعلی در این صنعت بیش از نیاز داخلی تولید داریم.

گسترش بازارهای صادرات سیمان با رفع تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان»، مدیرعامل «شستا» با بیان مطلب بالا در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ساختمان افزود: به این ترتیب تولید بیش از نیاز کشور سبب شده است که بازار صادراتی مناسبی برای این محصول داشته باشیم. سید محمدرضا آیت اللهی ادامه داد: درحال حاضر با وجود مشکلاتی که کشورهای همسایه مثل عراق درگیر آن هستند، کشورمان نیاز سیمان این کشورها را تامین می‌کند. او تاکید کرد: در این میان ناامنی این کشورها مشکلاتی را برای صادرات به وجود آورده است که رفع تحریم‌ها می‌تواند برگ برنده ما برای گسترش بازارهای صادراتی به حساب بیاید.
    آیت اللهی با بیان اینکه با گسترش شهرها، بسیاری از کارخانه‌های سیمان درون مناطق شهری قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: بر این اساس شرکت تامین در شرایط فعلی دو برنامه اصلی دارد که اولی منتقل کردن کارخانه‌ها به بیرون شهر است که سیمان شیراز در استان فارس جزو نخستین اقدام‌ها به شمار می‌رود و به خرامه منتقل خواهد شد. همچنین در فاز بعدی سیمان ری را از نقاط درون شهری انتقال خواهیم داد. وی اضافه کرد: کارخانه شیراز نیز در زمان تاسیس حدود بیست و پنج کیلومتر با شهر فاصله داشت ولی در حال حاضر در محدوده شهری قرار گرفته است و به خرامه که حدود شصت کیلومتر با شهر فاصله دارد، منتقل خواهد شد. همچنین در کارخانه جدید از تکنولوژی روز دنیا استفاده خواهیم کرد.
    مدیرعامل «شستا» با بیان اینکه در حوزه صادرات شرکت مشترکی بین سیمان تامین و با مشارکت گرجستان تاسیس خواهد شد، اضافه کرد: همچنین در استان نیسان عراق در شهر العماره کارخانه جدیدی توسط سیمان تامین تاسیس خواهد شد. این اقدامات علاوه بر صادرات مستقیمی است که از کارخانه‌های داخلی داریم و به این ترتیب می‌توانیم بازار آن کشور را در همان کشور تامین و بازار صادراتی را به یک بازار بومی و محلی تبدیل کنیم. او ادامه داد: بر این اساس حجم صادرات به آن منطقه و کشور افزایش پیدا خواهد کرد. وی خاطر نشان کرد: در مورد سرمایه‌گذاری مشترک اگر در کشور جدیدی زمینه مناسب داشته باشیم نیز وارد مذاکره خواهیم شد و در حال حاضر هم مواردی را در دست بررسی و مذاکره داریم.
    آیت اللهی درباره اتفاقات اخیر که در سفارت عربستان روی داد، ضمن محکوم خواندن اعدام شیخ نمر به تاثیر این حوادث بر بازار صادراتی ما به کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: ارتباط ما با کشورهای همسایه همواره یک رابطه دوستانه و حمایتی بوده و مساله اخیر با کشور عربستان نیز موضوع زودگذری است و منافع مشترک ما و کشور عربستان اجازه نمی‌دهد این موضوع ادامه‌دار شود. او خاطرنشان کرد: اجلاس روزهای اخیر اتحادیه عرب نیز نشان داده است که عربستان سعودی با وجود فشار تبلیغاتی سنگینی که ایجاد کرد، نتوانست به نتیجه‌ای که می‌خواست برسد. وی تاکید کرد: خوشبختانه پیش از آنکه کشورهای دیگر و عربستان حمله به سفارت را محکوم کنند، مسئولان ایرانی این موضوع را محکوم و با عوامل آن برخورد کردند و عربستان نتوانست به نتایج دلخواهش دست پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار