مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰ درصد شهرها و روستاهای استان کرمان دارای لرزه خیزی زیاد هستند

عصر ساختمان- مدیر کل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان گفت: پایگاه لرزه نگاری شهر کرمان، نخستین مرکز لرزه نگاری در جنوب شرق کشوراست.

۷۰ درصد شهرها و روستاهای استان کرمان دارای لرزه خیزی زیاد هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،"محسن صالحی کرمانی" در سومین جلسه هیات مدیره جمعیت هلال احمراستان با اشاره به این که مرور تجربیات در بحران های گذشته سبب درس آموزی وانتقال تجربیات به نسل های بعدی می شود، اظهار کرد: مدیران ستادهای امدادرسانی در زلزله دلخراش بم، می‌توانند در انتقال تجربیات مفید و کاربردی کمک شایانی به مدیریت بحران کشور کنند.

    وی با اشاره به حادثه خیزی استان کرمان افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در خصوص نتایج پهنه بندی لرزه ای در سطح استان، میزان لرزه خیزی در شهرهای استان  14.48 درصد لرزه خیزی کم ، 5.07 درصد لرزه خیزی متوسط،13.82 درصد لرزه خیزی زیاد و 66.64 درصد لرزه خیزی خیلی زیاد مشخص شده است.

    صالحی افزود: در روستاهای بالای 500 خانوار نیز 6.86 روستاها لرزه خیزی کمی دارند ضمن آنکه 22.11 درصد لرزه خیزی متوسط، 17.22 درصد لرزه خیزی زیاد و 53.99 درصد لرزه خیزی خیلی زیاد دارند  یعنی حدود 70 درصد از شهرها و روستاهای استان کرمان دارای لرزه خیزی زیاد هستند.

    وی با اشاره به این که، پنج شهراستان کرمان به طور کامل در حریم گسل زلزله قرار دارد گفت: 29 شهر از شهرهای استان خیلی به حریم گسل نزدیک هستند و 27 شهر دیگر  در پهنای متوسط گسل قرار دارند.

    صالحی در ادامه یاد آور شد: استخراج اطلاعات کامل از شهرها و روستاهای استان، سبب تغییرات اساسی در طرح های مطالعاتی در این حوزه شده است.

    مدیر کل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان با اشاره به این که پایگاه لرزه نگاری شهر کرمان به عنوان نخستین مرکز لرزه نگاری جنوب شرق کشور است گفت: خوشبختانه با انجام تفاهم نامه ای با موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، شش پایگاه دیگر نیز در ارتفاعات سطح استان راه اندازی شده و تجهیزات آن نیز نصب شده است.

    وی با اشاره به سفر نوبخت، معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان کرمان و شهرستان زرند در هفته گذشته،گفت:  یک و نیم میلیارد تومان در جلسه ستاد بحران استان برای مقاوم سازی و تجهیز ساختمان های هلال احمر در شهرستان زرند مصوب شد که امیدواریم به تصویب هیئت دولت نیز برسد.

    صالحی از اعلام آمادگی و همکاری همه دستگاههای ذیربط در خصوص ترویج  آموزش های همگانی هلال احمر در راستای رسیدن به، جامعه آماده گفت: تمامی دستگاههای استان، آمادگی دارند تا هلال احمر را در انجام این امر مهم یاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار