مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین

عصر ساختمان- رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی از وجود موارد عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی در اجرای برخی از بخش‌های عملیات ساختمانی یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی استان قزوین خبر داد و گفت: در صورت عدم‌ اصلاح موارد ابلاغ‌شده، ادامه عملیات اجرایی پروژه متوقف می‌‌شود.

احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حامد عبدالرزاقی اظهار کرد: ناظران عالی این اداره کل در اعمال ماده 35 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، بازدید و بازرسی مکرر از پروژه‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری و اداری در حال ساخت استان را با توجه به اهمیت آن‌ها در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.

    وی افزود: این پروژه‌ها به‌عنوان نمادهای شاخص شهری دارای کارکردهای مؤثری در منظر شهر هستند و با توجه به دوام و ماندگاری این ساختمان‌ها ضرورت دارد که کیفیت مصالح و اجرا از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.

    رئیس اداره نظام‌مهندسی ادامه داد: ضمناً رعایت مقررات مربوط به حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین مقررات مربوط به پدافند غیرعامل از دیگر اولویت‌ها است.

    وی در ادامه با ارائه گزارشی از موارد نقص و تخلف دریکی از پروژه‌های بلندمرتبه قزوین، افزود: حذف یکی از ورودی‌های اصلی ساختمان، ایمنی ناکافی نماسازی و عدم طراحی و اجرای نما در سطوح قابل‌رؤیت، بخشی از موارد نقص این پروژه است.

    وی با اشاره به اینکه نمای ساختمان تأثیر قابل‌توجهی در سیما و منظر شهری دارد یادآور شد: موضوع تکمیل نمای این ساختمان می‌بایست در کمیته سیما و منظر اداره کل راه و شهرسازی استان موردبررسی قرار گیرد.

    عبدالرزاقی عدم وجود مجری واجد صلاحیت در مرحله نازک‌کاری را به‌عنوان یکی از دلایل اصلی بروز این مشکلات برشمرد.

    رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تخلفات دیگری نیز در اجرای عملیات ساختمانی این پروژه مشاهده‌شده، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و نیز هماهنگی به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های متولی، در صورت عدم توجه به تذکرات ابلاغ‌ شده، اجرای عملیات ساختمانی این پروژه باید متوقف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار