مدیران خودروعصر اعتبار

۸۷۰ موقوفه و رقبه در اردبیل سنددار شدند

عصر ساختمان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۸۷۰ مورد از موقوفات و رقبه در اردبیل سنددار شدند.

۸۷۰ موقوفه و رقبه در اردبیل سنددار شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس از،  حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته وقف در اردبیل اظهار کرد: برای 100 مورد از این موقوفات سند تک برگی دریافت کرده‌ایم که در راستای حفظ و نگهداری از موقوفات انجام شده اقدام و حرکتی بی‌نظیر است

    وی بیان کرد: در دادگاه‌های صادره با ارائه اسناد قابل قبول وارد عمل شدیم و با اقدامات مناسب در راستای اخذ سند موقوفات  و خلع ید امسال 15 رای به نفی موقوفات اخذ شد است.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 870 مورد از موقوفات و رقبه در اردبیل سنددار شدند.

    قیامی با اشاره به اینکه وقف بزرگترین حسنه ماندگار از سوی واقف است، یادآور شد: با درآمدهای وقف بخشی از نیازهای جامعه مدیریت می‌شود و ما از رسانه‌ها انتظار داریم تا با تکیه بر قلم خود این سنت حسنه را در جامعه تبلیغ کنند.

    وی گفت: وقف صدقه جاریه ماندگاری است که مدیریت آن پس از مرگ نیز انجام می‌شود و امیدواریم این سنت حسنه بدون تفکر رایج نادرست در جامعه ترویج یابد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: طبق احادیث قرآن و فرمایشات ائمه وقف یک وظیفه اعتقادی است و ما معتقدیم با موقوفات و مدیریت آن می‌توان در کنار دولت برای بهبود اقتصاد جامعه تلاش کرد.

    قیامی ادامه داد:  امیدواریم واقفان ما هر روز بیشتر از ایام گذشته شده و بر این سنت حسنه دامن بزنند.

    وی ترویج فرهنگ حسنه وقف را از عمده وظایف مسؤولان، نهادها و ارگان‌ها و به ویژه رسانه‌ها اعلام کرد و گفت:  در هفته  وقف  انتظار داریم اقبال عمومی نسبت به این امر افزایش چشمگیری یابد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سه محور طبق قوانین جمهوری اسلامی فعال است که مسائل مرتبط با قرآن، مسابقات قرآنی، تعلیم و تربیت حافظان قرآن، مدیریت امامزادگان و موقوفات و اجرای نیات واقفان خیراندیش به صورت صادقانه و دلسوزانه جزو این امورات است.

    قیامی بیان کرد: اداره کل اوقاف استان اردبیل در سال جاری و در راستای اجرای نیات واقفان، مالکان، متمولین و خیرخواهان را شناسایی و با ترویج آنها به وقف در انجام این امور خیر و نیک، رسیدگی به ایتام، بیماری‌های صعب‌العلاج، تامین جهیزیه و اجرای عزاداری‌‌های اباعبدالله حسین (ع) در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه مناسب عمل کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه اجرای نیت واقفان قید مکان ندارد، اظهار کرد: هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از موقوفات در راستای تجهیز بقاع که قطب فرهنگی و امامزاده‌ها هزینه شده و با هدف شناسایی این امامزاده‌ها به مردم برنامه‌های فرهنگی را در داخل این مکان‌ها انجام دادیم.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در امامازاده سیدصدرالدین اردبیل برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی و مذهبی ما اجرایی می‌شود و در راستای شناسایی این امامزاده به مردم در سایه اجرای نیات واقفان مرفع بوده‌ایم.

    قیامی با اشاره به اینکه درآمدهای حاصل از موقوفات در مکان مناسب خود هزینه ‌ می‌شود گفت: امسال از این محل 12 نفر از مردان و زنانی را که مشتاق به زیارت کربلا و عتبات عالیات بودند از محل موقوفات به زیارت کربلا فرستادیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار