مدیران خودروعصر اعتبار

دامادی مطرح کرد:

توقف قطار نوسازی بافت فرسوده نتیجه نبود هماهنگی در دولت و شهرداری

عصر ساختمان:عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با بیان اینکه به دلیل نبود هماهنگی بین دولت و شهرداری نوسازی بافت فرسوده به کندی پیش می رود، گفت: برنامه زمانی نوسازی بافت فرسوده مشخص باشد

توقف قطار نوسازی بافت فرسوده نتیجه نبود هماهنگی در دولت و شهرداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه‌ملت، محمد دامادی، در توضیح توجه دولت و شهرداری به نوسازی بافت فرسوده، گفت: دستورالعمل‌ها و وظایفی در خصوص نوسازی بافت فرسوده برای دولت و شهردار‌ها مشخص شده اما در مناطق مختلف کشور هماهنگی مدیریتی برای نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد، لذا سلایق شخصی از سوی مسئولان اجرایی اعمال می‌شود، به گونه‌ای که در استان‌های مختلف، نوسازی بافت فرسوده در اولویت‌های متفاوتی قرار گرفته است.

    نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برنامه زمانی نوسازی بافت فرسوده باید مشخص باشد، گفت: تاکنون سرمایه ملی مناسبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده هزینه نشده است لذا دولت باید ضریب حمایتی‌اش را افزایش دهد.

    وی با بیان اینکه هرچند دولت یازدهم در نوسازی بافت فرسوده تلاش‌هایی کرده اما متفاوت از دولت های قبل عمل نکرده است، تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده وظیفه دستگاه‌های اجرایی است و در این زمینه نمی توانیم دولت را از شهرداری جدا سازیم، هرچند شهرداری ها از سال 61 از دولت جدا شدند اما در حقیقت باید پذیرفت که در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دولت و شهرداری بدون یکدیگر نمی توانند گامی بردارند.

    دامادی یادآور شد: هر زمان هماهنگی بین دولت و شهرداری کاهش یافته، قطار توسعه نوسازی بافت فرسوده از حرکت وامانده، در حقیقت تاکنون انتظاری که به لحاظ مدیریت شهر در زمینه نوسازی بافت فرسوده از مجموعه مسئولان اجرایی اعم از دولت، شهرداری و بانک ها وجود داشته برآورده نشده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس نقش بانک‌ها در ارائه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را موثر خواند و افزود: بانک ها هم مجموعه ای از دولت شناخته می شوند، در واقع تفکیک بین دولت و شهرداری و بانک درست نیست؛ این سه، مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند که نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را تسریع خواهند کرد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم مسائلی چون کاهش استحکام بنا و خدمات رسانی در بافت فرسوده را مشکلات این حوزه دانست و گفت: متاسفانه در میان مسئولان مربوطه هنوز باور جدی در خصوص اصلاح بافت های فرسوده شکل نگرفته است، زلزله بم یکی از حوادثی بود که پس از آن موضوع استحکام بنا تا حدودی اهمیت پیدا کرد.

    وی با یادآوری اینکه بیشتر بافت‌های فرسوده در کشور و به ویژه در کلان‌شهر تهران روی گسل قرار گرفته است، گفت: کیفیت ساخت‌وسازها در بافت‌های فرسوده باید افزایش پیدا کند، متاسفانه در بافت‌های فرسوده امکان ارائه خدمات مکانیزه شهری وجود ندارد به نوعی که بسیاری از دستگاه‌های مکانیزه خریداری شده از سوی دولت و یا شهردار‌ها بلااستفاده هستند.

    عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در برنامه ششم توسعه و بودجه95، گفت: برای حل مشکلات در کشور متناسب با اعتبارات موجود، نواقص باید اولویت بندی شوند، البته بافت‌های فرسوده یکی از دغدغه‌ها است و نوسازی یا بهسازی آنها باید در اولویت دولت و شهرداری‌ها  قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار