مدیران خودروعصر اعتبار

دکوراسیون خانه‌ای در سعادت آباد با قرمز و سبز دلنشین

عصر ساختمان: تجربه‌ی دلپذیر خانه‌های ایرانی در آپارتمان‌های مدرن، نیازمند ذوق و سلیقه و البته ممارست فراوان در کنار هم چیدن عناصر خانه‌های ایرانی در قالب مبلمان و وسایل مدرن امروزی است.

دکوراسیون خانه‌ای در سعادت آباد با قرمز و سبز دلنشین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از برترین ها، تجربه‌ی دلپذیر خانه‌های ایرانی در آپارتمان‌های مدرن، نیازمند ذوق و سلیقه و البته ممارست فراوان در کنار هم چیدن عناصر خانه‌های ایرانی در قالب مبلمان و وسایل مدرن امروزی است. خانم ساجدی صاحب و طراح این منزل زیبا، با دانش کافی از معماری و دکوراسیون ایرانی، به درستی از عهده‌ی هم‌نشینی این عناصر بر‌آمده اند. با ما همراه باشید تا گشتی در این خانه‌ی با صفا بزنیم:

نور خانه سعادت آباد در یک نگاه

    تعداد افراد ساکن: 2 نفر
    شغل خانم خانه: معمار، استاد دانشگاه
    موقعیت شهر: تهران / محله: سعادت آباد
    متراژ: با حیاط خلوت در حدود 90 متر
    مالکیت: استیجاری
    تعداد اتاق : 2 خواب
    تعداد سرویس : یک حمام و یک دستشویی
    سبک دکوراسیون: تلفیقی
    رنگ‌های غالب: قرمز، سبز، گردویی
    ویژگی برجسته: استفاده هوشمندانه از عناصر تزئینی سنتی ایرانی
    طراح: سارا منصور ساجدی
    مدت زمان طراحی داخلی: حدود 2 ماه

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده‌ و به چه دلیل؟

به نقوش و رنگ‌های سنتی ایرانی علاقه‌ی بسیار دارم. به نظرم هم نشینی رنگ‌های قرمز و سبز در نقوش ایرانی، به بهترین شکل ممکن استفاده شده است. در دوره‌ی دانشگاه نیز، پایان نامه ام را در موضوع معماری ایرانی و نقوش ایرانی ارائه دادم. سعی کردم در خانه‌ام نیز از این اصول استفاده کنم.

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

دوست داشتم از سبک سنتی استفاده کنم و در عین حال علاقه داشتم از وسایلی در خانه استفاده کنم که به سبب جابجایی های احتمالی، بتوانند در هر خانه‌ای هم نشینی خوبی داشته باشند. از گرمی رنگ قرمز و آرامشی که در رنگ سبز وجود دارد و از روحی که در ابزار چوبی وجود دارد، لذت می‌برم. راحتی وسایل و کارایی آن‌ها نیز برایم اهمیت دارد. به سبک‌های کلاسیک غیر ایرانی علاقه‌ای ندارم .

فضای مورد علاقه‌ شما کجاست؟

تقسیم بندی فضا را به گونه‌ای در نظر گرفتم که تقریباً از همه‌ی فضاهای خانه بتوان به بهترین شکل استفاده کرد. حیاط خلوت را برای نوشیدن چای‌ و عصرانه و فضای نشیمن را برای زمانی که تلویزیون می‌بینیم دوست دارم . همچنین از فضای پذیرایی به خصوص وقتی نور آفتاب از میان پرده‌ی گل‌دار وارد خانه می‌شود، لذت می‌برم.

وسایل خانه را از کجا تهیه کرده‌اید؟

به دلیل کوتاهی سقف، کمبود فضای پذیرایی و نشیمن و همچنین رنگ بندی ای که مدنظرم بوده، انتخاب وسایل دشوار بود. به همین دلیل بسیاری از وسایل را تقریباً به صورت سفارشی تهیه کردیم. پشتی مبل‌ها را کوتاه‌تر انتخاب کردیم تا کوتاهی سقف را کمتر نمایان کند. مبل‌ها را از بازار مبل تهیه کردیم و از همان کد رنگ از جای دیگری، میز ناهار خوری را سفارش دادیم.

میز تلویزیونی که متشکل از باکس‌های قابل جابجایی است و ویترین کنار پذیرایی را از چوب‌کده خریداری کردیم. لوستر ها را هم به صورت اتفاقی از لوستر فروشی‌های ابتدای اتوبان مدرس به دلیل چوبی بودنشان تهیه کردیم.

کارهای خدماتی و تأسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟ آیا از تجربه‌تان راضی هستید؟

بسیاری از تجهیزات و تأسیسات پیش از ورود ما به این خانه، آماده بودند و باقی را نیز به اتفاق همسرم نصب کردیم.

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آن‌ها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

من از مدت‌ها پیش با اینجا آشنایی دارم و مطالب آن را دنبال می‌کنم. بسیاری از وسایل این خانه و حتی کانتر آشپزخانه را به دلیل کمبود جا، به صورت قابل حمل انتخاب کردیم. به طور مثال اگر ویترین کنار پذیرایی را بچرخانیم، پشت آن آینه است. حتی کوسن‌های مبل ال روبروی تلویزیون نیز از سه رنگ و طرح متفاوت هستند، این کار باعث می‌شود که با تغییراتی کوچک، حس و حال خانه را بتوان عوض کرد.

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

من علاقه‌ی بسیاری به گیاهان دارم. بسیاری از گیاهانی که در حیاط خلوت وجود دارد را خودم پرورش داده‌ام. رنگ سبز به من آرامش خاصی می‌دهد و به همین دلیل حضور گیاهان را در خانه‌ام غنیمت می‌دانم. هر از گاهی جوانه‌ی گیاهان را در ظروف اناری ای که دارم می‌کارم تا ریشه دار شوند، بعد آن‌ها را در گلدان‌های حیاط خلوت می‌کارم. تقریباً این کار را به صورت دائم انجام می‌دهم و از داشتن گیاه در خانه لذت می‌برم.

دکوراسیون اتاق خواب

با الهام از خانه‌های ایرانی که پشت‌خانه را درخت‌های پر برگ می‌کاشتند تا نور فیلتر شده سبز در اتاق‌ها داشته باشند، پرده‌های اتاق خواب را تقریباً از رنگ سبز ملایمی انتخاب کردم تا آرامشی در فضای اتاق وجود داشته باشد. رو تختی را نیز از پارچه‌ای که نقوش زرد و سبز در آن‌ باشد ، انتخاب کردم. این هم‌نشینی در کنار جنس چوبی وسایل اتاق، حس خوبی به اتاق‌ بخشیده است.

در اتاق دیگر خانه که اتاق مطالعه نام گرفته نیز، میز تحریر درب داری وجود دارد که از رنگ چوبی گردویی است و در کنار کتابخانه‌ای از همین جنس، مشرف به حیاط خلوت خانه است.

دکوراسیون نشیمن

در فضای نشیمن، مبل ال شکل قرمز رنگی وجود دارد که روبروی تلویزیون قرار گرفته است. پارچه‌های کوسن‌ها نیز دو رو هستند، که از رنگ ‌های قرمز، سبز و یک طرح سنتی سبز-اکر تشکیل شده اند. فرش سنتی نشیمن که یادگار ارزشمندی است، فضای دو قسمت اصلی خانه را جدا نموده است. رنگ‌های قرمز و سبز گل‌های این فرش با رنگ‌های مبلمان خانه، هم نشینی بسیاری دارد.

دکوراسیون پذیرایی

مهم‌ترین هم نشینی المان‌های سنتی خانه، در این قسمت است.مبل‌های سبز تیره ، با کوسن‌های گل‌دار قرمز که پارچه ‌ی پرده‌ی پشت آن نیز از همان رنگ است، در کنار ویترین چوبی و میز چوبی گردویی و فرش قرمز سنتی این قسمت، حس درخشانی از عناصر یک خانه‌ی ایرانی را در قالب یک آپارتمان امروزی بوجود آورده است. لوستر چوبی این قسمت نیز در کنار آینه و شمعدان نقره‌ای و درخت بنجامین این قسمت، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. حتی ظروف خانه نیز تماما از نقوش سنتی و عموماً دست ساز هستند.

دکوراسیون غذاخوری

میز غذاخوری چوبی ای با پارچه‌های دقیقاً همانند پارچه‌ی مبل‌ها در کنار دیوار روبروی آشپزخانه قرار گرفته است. بالای این دیوار نیز تابلوی کاشی لاجوردی ای نیز وجود دارد که از جمعه بازار پارکینگ پروانه تهیه شده است.

حیاط خلوت خانه سعادت آباد

در این قسمت خانه، یک میز کوچک چهارنفره چوبی، در میان هیاهویی از گیاهان و گل‌های کوچک قرار گرفته که مشرف به پنجره‌های آشپزخانه و اتاق مطالعه است. فضای این قسمت صمیمیت خاصی دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار