مدیران خودروعصر اعتبار

پیگیری چند پروژه در لرستان

عصر ساختمان- پروژه‎های زیادی در لرستان کلنگ‌زنی و شروع شده‌اند که روند اجرایی برخی از آنها خوب نیست.

پیگیری چند پروژه در لرستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، زمان کلنگ‎زنی برخی از این پروژه‎ها به سال‎ها پیش برمی‎گردد، اما پیشرفت فیزیکی آنچنانی نداشته و برای بهره‎برداری به زمان زیادی نیاز دارند.

    در بیشتر این پروژه‌ها کار به کندی پیش می‌رود و معلوم نیست، سرانجام در چه سالی به بهره‌برداری خواهند رسید.

    روزهای اخیر چند پروژه را پیگیری کرده‌ایم که عمدتاً شرایط اجرایی خوبی ندارند و نیازمند توجه و اعتبار ویژه از سوی متولیان هستند.

    معارضان مانع احداث تقاطع "سه‌راهی مرگ"

    سه راهی تقاطع منتهی به محورهای شهر فیروزآباد از حادثه‌خیزترین نقاط در جاده‌های سلسله بوده که قرار است یک تقاطع غیرهم‌سطح در این منطقه احداث شود اما پروژه معارض دارد.

    این سه‌راهی در محور الشتر به فیروزآباد قرار دارد و با متصل شدن به محورهای فیروزآباد- نورآباد و خرم‌آباد به "سه‌راهی مرگ" معروف بوده و جان خیلی‌ها به علت تصادف در این منطقه از دست رفته است.

    قدرت‌الله فلاح‌نژاد، فرماندار شهرستان سلسله در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، درباره آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهم‌سطح فیروزآباد، اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما چون بخشی از آن در قبرستان واقع می‌شود، چند معارض دارد.

    وی ادامه داد: با صحبت‌های انجام شده با معارضان که ملک شخصی است و سند دارند، برای واگذاری زمین راضی شده‌اند، اما به علت عدم تأمین اعتبار، هنوز موفق به پرداخت پول نشده‌ایم.

    فلاح‌نژاد یادآور شد: این پروژه تیرماه 94 شروع شده و اگر تأمین اعتبار شود، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بعد به بهره‌برداری برسد.

    فرماندار سلسله بیان کرد: احداث این تقاطع غیرهم‌سطح از مطالبات جدی مردم شهرستان است، اما به کمک اهالی هم برای تکمیل آن نیاز داریم.

    تعطیلی پروژه سکوی تماشاگران و چمن مصنوعی ورزشگاه شهید گودرزی الیگودرز

    پروژه سکوی تماشاگران و چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید ارسلان گودرزی شهرستان الیگودرز در تعطیلی به‌سر می‌برد.

    ولی‌الله میرزایی‌اصل فرماندار الیگودرز در این باره به ایسنا گفت: این پروژه دو سال پیش شروع شد که فقط فونداسیون آن انجام شده است.

    وی ادامه داد: پروژه به حال خود رها شده و تعطیل است. هرچقدر هم مکاتبه می‌کنیم، فایده‌ای ندارد.

    میرزایی‌اصل با بیان اینکه مجموعه شهید گودرزی تنها ورزشگاه شهرستان است که امکان برگزاری دیدارهای فوتبال در آن میسر است، اضافه کرد: تکمیل سکوی تماشاگران این ورزشگاه 600 تا 700 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

    فرماندار الیگودرز درباره پروژه چمن مصنوعی این ورزشگاه نیز گفت: سال 93 روند احداث این پروژه شروع شد که حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با 70 تا 80 میلیون تومان تکمیل می‌شود، اما این پروژه هم تعطیل است.

    وی با بیان اینکه مجری هر دو پروژه اداره کل ورزش و جوانان استان است، افزود: متأسفانه برای این پروژه‌ها در سال جاری اعتبار ریالی درنظر گرفته نشده است.

    ‌برای کلنگ‌زنی فاز چهارم کارخانه سیمان دورود ارزش قائل نیستند

    پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود که خرداد 93 کلنگ‌زنی شده، روند اجرایی مناسبی ندارد.

    این پروژه در سفر هیأت دولت یازدهم به استان و با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد، اما پس از آن دیگر کاری در این طرح اجرا نشده است.

    مجید کیان‌پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس‌ درباره آخرین وضعیت این پروژه به خبرنگار ایسنا گفت: همه مسئولان مربوطه از جمله بانک صنعت و معدن، وزیر کار، هلدینگ فارس و خوزستان و... با اجرای پروژه موافق هستند، اما وقتی پای عمل وسط می‌آید، کسی کار خاصی نمی‌کند.

    وی ادامه داد: به یک نفر در دولت احتیاج داریم که حرف آخر را بزند و برای این کلنگ‌زنی ارزش قائل شود و به مطالبه مردم احترام بگذارد.

    کیان‌پور تأکید کرد: صنعت سیمان برند شهرستان دورود و استان لرستان است و نباید به راحتی آن را از دست بدهیم و اگر فاز چهارم اجرایی نشود، سیمان دورود نابود خواهد شد.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ‌تصریح کرد: کارخانه سیمان دورود حال و روز خوبی ندارد و چون تجهیزات و دستگاه‌های این کارخانه قدیمی و فرسوده هستند، قیمت سیمان تولیدی از فروش آن بیشتر است و در سال جاری چند حادثه بد در کارخانه رخ داده است.

    وی با بیان اینکه فاز چهارم مطالبه جدی مردم استان است، اضافه کرد: همه مسئولان باید کمک کنند که این صنعت روی پا بماند. صندوق توسعه ملی باید در این زمینه کمک کند تا شاهد اجرایی شدن فاز چهارم باشیم.

    سد تاج امیر از برنامه زمان‌بندی جلوتر است

    پروژه سد تاج امیر در بهمن 91 کلنگ‌زنی شد، اما بعد از آن و به سبب نبود ردیف اعتباری تعریف شده، پیشرفت فیزیکی آن‌چنانی نداشت و در بهار امسال مناقصه برگزار و برای بار دوم کلنگ‌زنی شد.

    جعفر طولابی فرماندار دلفان، درباره شرایط کنونی این پروژه به ایسنا گفت: خدا را شکر پروژه به خوبی فعال است و قرارگاه خاتم که پیمانکار جدید آن بوده با جدیت کار می‌کند.

    وی پیشرفت فیزیکی سد تاج امیر پس از واگذاری به قرارگاه خاتم را بسیار عالی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه قرارگاه پای کار است و از اقدامات اجرا شده در این پروژه راضی هستیم.

    طولابی یادآور شد: براساس تعهد قرار است که قرارگاه خاتم تا خرداد 96 پیشرفت فیزیکی را به 20 درصد برساند که الان بیش از 17 درصد پیشرفت دارد.

    فرماندار دلفان اضافه کرد: با ادامه این روند، پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان امسال بالغ بر 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و در مدت دو سال تکمیل شود.

    وی با تأکید بر اینکه قرارگاه خاتم توانمند است، ادامه داد: برای تکمیل سد تاج امیر به دنبال یک پیمانکار خوب بودیم و با انتخاب این قرارگاه به خواسته خودمان رسیدیم.

     لرستان در سال‌ جاری به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و تکمیل پروژه‌ها که کم هم نیستند از مطالبات مهم مردم این استان بوده و امید می‌رود طی سال "اقدام و عمل" در عمل، اقدامات مناسبی در این زمینه اجرا شود.

    تخصیص 100 میلیارد برای تکمیل بیمارستان آیت‎الله بروجردی‌

    استاندار لرستان از تخصیص 100 میلیارد برای تکمیل بیمارستان آیت‎الله بروجردی خبر داد.

     هوشنگ بازوند هم در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‎الله بروجردی، اظهار کرد: با پیگیری‎های لازم بیمارستان آیت‎الله بروجردی پیشرفت مطلوبی داشته است و باید در برنامه زمان‎بندی شده به بهره‎برداری برسد.

    وی افزود: 100 میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای تسهیل و تکمیل بیمارستان آیت‎الله بروجردی تخصیص یافته است.

    استاندار لرستان با اشاره به دبیرستان امام خمینی(ره)، تصریح کرد: این بنای ملی سرمایه بزرگی برای بروجرد محسوب می‎شود.

    بازوند اضافه کرد: 2500 میلیون ریال برای جلوگیری از تخریب سقف این دبیرستان از سوی استانداری لرستان تخصیص خواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو