مدیران خودروعصر اعتبار

قانون تامین ۲۰ درصد از برق ساختمان ها از طریق انرژی های نو اجرایی می شود

عصر ساختمان- مهندس سید محمد هاشمی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که روز دوشنبه اول آذر ماه، پس از ٣٦ سال حضور در صنعت برق، از بدنه مدیریت دولتی این صنعت جدا شد، اقداماتی که در زمینه بکارگیری ظرفیت مهندسان برق برای ارتقای کیفی صنعت ساختمان صورت گرفته است را تشریح کرد.

قانون تامین ۲۰ درصد از برق ساختمان ها از طریق انرژی های نو اجرایی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازروابط عمومی نظام مهندسی،  رییس گروه تخصصی مهندسی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این زمینه، به تفاهم‌نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه اجرایی شدن ضوابط و مقررات برق اماکن اعم از استانداردسازی و ایمنی برق، جلوگیری از تلفات و کاهش مصرف برق و ... اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه از اول تیر ماه ٩٤ در استان تهران پیاده‌سازی شده که حدود ٢ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران آن را در شهر تهران اجرایی می‌کنند.

    هاشمی در بخش دیگر این گفتگو از ابلاغ قانون تازه تصویب شده مجلس درباره بهره‌گیری از انرژی‌های نو در ساختمان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این قانون که توسط وزارت نیرو تصویب شده است، در هر ساختمان باید ٢0 درصد از مصرف برق، از طریق انرژی‌های نو تامین شود. در این زمینه دولت هم تسهیلات خوبی را برای خرید برق مازاد تولیدی به ازای هر کیلووات ٨١0 تومان لحاظ می‌کند.

    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با راهگشا دانستن سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در ٣ سال اخیر به منظور قرارگیری نظام مهندسی در جایگاه اصلی و حرفه‌ای خود، تصریح کرد: قانون‌مداری، پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و برنامه محوری در صدر رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هفتم قرار دارد.

    هاشمی در پاسخ به اینکه "ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی به عنوان یک تشکل صنفی را در اشتغال‌زایی برای مهندسان می‌‌داند یا ارتقای استانداردهای حرفه‌ای و تکنیکی آن‌ها"، گفت: افراط و تفریط مخرب است. باید هر دو وجه اشتغال‌زایی برای اعضا و ارتقای حرفه‌ای آنها را توأمان در نظر داشت اما قبل از همه لازم است اعتماد مردم نسبت به سازمان شکل بگیرد، دولتمردان به جایگاه سازمان اعتماد داشته باشند و همچنین خود اعضای سازمان نیز به ارکان آن اعتماد داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار