مدیران خودروعصر اعتبار

انهدام ۶ باند سرقت و کلاهبرداری در کرج

عصر ساختمان- فرمانده انتظامی استان البرز از متلاشی شدن شش باند سرقت از منازل، سرقت خودرو و کلاهبرداری خبر داد.

انهدام ۶ باند سرقت و کلاهبرداری در کرج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سردار «بخشعلی کامرانی‌صالح» در نشست خبری امروز(سه‌شنبه 9 آذر)، در پلیس آگاهی استان البرز از متلاشی شدن شش باند سرقت از منازل، سرقت خودرو و کلاهبرداری خبر داد و گفت: این باندهای خلاف‌کار با پیگیری‌های خوب و شگردهای پلیسی همکاران ما در پلیس آگاهی استان البرز شناسایی شدند.

    کامرانی‌صالح در ادامه به جزئیات متلاشی شدن این باندها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این باندها در یک تیم شش نفره که 2 نفر از آنان نیز از مجرمان سابقه‌دار بودند نسبت به سرقت خودرو اقدام می‌کردند.

    وی افزود: این افراد از قبل با خرید خودروهای تصادفی، شماره پلاک خودروهای سرقت شده را تغییر و با دستگاه‌هایی که در اختیار داشتند شماره موتور را نیز دست‌کاری کرده و به فروش می‌رساندند.

    فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: 20 دستگاه خودرو توسط این باند به سرقت رفته بود که با توجه به مدل بالا بودن همه این خودروها، ارزش ریالی کل سرقت‌ها میلیاردی است.

    این مسئول در ادامه از متلاشی شدن 2 باند سرقت از منازل خبر داد و گفت: این باندها در قالب تیم‌های 2 نفره از افراد سابقه‌دار، تعداد قابل توجهی از وسایل منزل، طلا و جواهرات و تابلوهای باارزش را از منازل به سرقت می‌بردند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای یک باند دو نفره که از داخل خودروها سرقت می‌کردند نیز خبر داد و گفت: این افراد پس از دستگیری به 50 فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کردند که مال‌باختگان نیز شناسایی شده‌اند.

    کامرانی‌صالح در ادامه اعلام کرد: علاوه‌بر این‌ها یک  باند سه نفره‌ که با تماس تلفنی نسبت به تخلیه حساب شهروندان اقدام کرده بودند نیز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

    فرمانده انتظامی استان البرز افزود: این افراد پس از تماس با افراد مختلف با دادن وعده‌هایی چون برنده شدن در مسابقه، فرد را به پای عابربانک کشانده و با شگردهای مختلف نسبت به تخلیه حساب قربانی اقدام می‌کردند.

    وی خاطرنشان کرد: این باند با استفاده از این شیوه توانسته بود میلیاردها تومان از حساب قربانیان برداشت کند که پس از دستگیری مالباختگان شناسایی و اموال آنان برگشت داده شد.

    فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این‌که لازم است شهروندان نسبت به این‌گونه جرائم هوشیارانه برخورد کنند، گفت: نباید به چنین وعده‌هایی اعتنا کرد تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده کلاهبرداری 11 میلیاردی در پیش فروش املاک منطقه عظیمیه کرج اشاره کرد و گفت: متخلف با ایجاد دفتر املاک نسبت به اخذ پول در قالب رهن و اجاره ملک اقدام کرده بود.

    این مسئول ادامه داد: متأسفانه مال‌باختگان پیش از هرگونه رویت ملک، بستن قرارداد و ... نسبت به پرداخت وجه اقدام کرده بودند و کلاهبردار نیز پس از جمع‌آوری این مبالغ متواری شده بود.

    کامرانی‌صالح تصریح کرد: خوشبختانه این فرد با شگردهای پلیسی و تلاش همکاران ما در خوزستان شناسایی و دستگیر شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری کلاهبرداری که تحت‌عنوان صندوق وام خانگی مبالغی را از پرسنل یکی از بیمارستان‌های استان جمع‌آوری و متواری شده بود خبر داد و گفت: این زن با مبلغ 2 میلیارد ریال متواری شده بود که خوشبخاته پس از یکسال تلاش در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد.

    فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: کارکنان ادارات و نهادهای مختلف لازم است در خصوص این صندوق‌ها با مسئولان نهاد مربوطه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

    وی در توصیه به شهروندانی که به هر علتی قصد ترک منزل را داشته و منازل آنان تا مدتی خالی می‌ماند نیز گفت: خوب است با نصب دوربین‌های امنیتی، حفاظ و نرده و اطلاع به همسایگان مورد اعتماد از این موارد نیز جلوگیری کرد.

    کامرانی‌صالح در خصوص خطر سرقت خودرو نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه هم خودروسازان باید به امنیت خودروها بیشتر اهمیت دهند و هم مالکان نسبت به نصب وسایل پیشگیرانه هم‌چون آژیر و ... اقدام کنند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو