مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

دستورالعمل جدید فعالیت در حوزه آسانسور و پله برقی در حال تدوین است

عصر ساختمان- رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل جدید فعالیت در حوزه آسانسور و پله برقی در حال تدوین است.

دستورالعمل جدید فعالیت در حوزه آسانسور و پله برقی در حال تدوین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، حسن حسینی ظهر امروز در نخستین همایش ایمنی و استاندارد آسانسور و پله برقی اظهار داشت: ابتکار انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی یک کار 100 درصد علمی و مهندسی بود و متاسفانه روزانه به علت برنامه‌ریزی نادرست سبب تحمیل حوادث زیادی می‌شویم که برخی از آنها تلخ و جبران‌ناپذیر است.

    وی بیان کرد: هیچگاه علمی کار نکردیم و براساس سنت پیش رفتیم و برای مثال شاهد حوادث سنگینی در مشهد مانند برج سلمان بودیم. در مواردی که شاهد حوادث تلخ بودیم بیشتر مباحثی همچون عدم داشتن تخصص علمی در آن کار دیده شده و دیگر کار با شیوه غیرتخصصی و غیرکاربردی توجیهی ندارد.

    حسینی عنوان کرد: هرکاری باید به اهل فنش واگذار شود و یکی از آنها نصب آسانسور و پله برقی است.کار فعالان صنعت آسانسور و پله برقی با حقوق و جان مردم سروکار دارد و نباید کارمان را بدون استاندارد کیفیت انجام دهیم و خودمان مدیون کنیم.

    وی تصریح کرد: نزدیک به 100 شرکت در زمینه آسانسور و پله برقی در مشهد فعال است و به دنبال ساماندهی این شرکت‌ها هستیم تا بهترین عملکرد در بحث فروش و خدمات پش از فروش داشته باشیم. باید صلاحیت اجرای کار را به شرکت‌های دارای تخصص که خود را موظف به اجرای درست و ایمن کار می‌دانند بسپاریم.

    منوچهر مداحی، رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش اظهار داشت: فعالیت‌های زیادی در بحث صدور و تمدید پروانه برای فعالان صنعت آسانسور و پله برقی صورت پذیرفته و با وجود درخواست‌های زیاد مجوزهای کمی داده شده، زیرا موضوع استاندارد برایمان بسیار مهم است.

    وی افزود: خراسان رضوی جزو استان‌هایی بوده که بیشترین مجوز صادر شده را داشته و در این استان تعداد 110 شرکت دارای مجوز در صنعت آسانسور و پله برقی فعال هستند. دستورالعمل جدید فعالیت در حوزه آسانسور و پله برقی در حال تدوین و گریدبندی است که به‌زودی در سایت سازمان مدیریت صنعتی منتشر می‌شود.

    مداحی تاکید کرد: در بحث بازرسی ادواری به دنبال راهکاری جدید هستیم تا استاندارد قانونی را در این بازرسی‌ها داشته باشیم، زیرا هم‌اکنون این موضوع قانونی نبوده و به صورت خودجوش و داوطلبانه اجرا می‌شده است.

    وی ادامه داد: به دنبال تحمیل هزینه به کارفرما نیستیم، اما از موضوع سلامت مردم نمی‌توانیم به سادگی عبور کنیم. به مقوله ایمنی همه باید توجه کنند و فعالان هربخش باید دانش و مهارت آن کار را داشته باشند و توجه ویژه‌ای هم به دو بحث ارتقاء کیفی و ارتقاء ایمنی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار