مدیران خودروعصر اعتبار

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان تهران

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام افتتاح ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر در کشور گفت: واحدهای مسکن مهر استان تهران در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد رسیده‌اند و بدون احتساب شهرهای جدید، تاکنون ۱۲۰ هزار و ۶۷۴ واحد در این استان افتتاح شده‌اند.

پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی پیشرفت فیزیکی سایت مسکن مهر استان تهران در شهرهای بالای 25 هزار نفر را (که ساخت آن بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی تهران است) 98 درصد و در شهرهای زیر 25 هزار نفر (که این بخش نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است) 83 درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون 81 هزار و 918 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 17 هزار و 541 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر به متقاضیان تحویل داده شده است.مهرآبادی در پایان اضافه کرد: درحال حاضر از بین واحدهای تکمیل شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر چهار هزار و 85 واحد فاقد انشعابات فاضلاب، 259 واحد فاقد برق و 232 واحد فاقد گاز بوده و همچنین در شهرهای زیر 25 هزار نفر 9 هزار و 814 واحد فاقد انشعابات آب، 25 هزار و 423 واحد فاقد فاضلاب، 11 هزار و 89 واحد فاقد برق و 11 هزار و 747 واحد فاقد گاز هستند.

    افتتاح 160 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر صبح امروز در برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر از افتتاح 160 هزار واحد مسکن مهر در تمامی استان‌ها در دهه فجر خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون 180 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است. با احتساب افتتاح این تعداد واحد در دهه فجر، از ابتدای طرح مسکن مهر یک میلیون و 720 هزار واحد افتتاح شده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که برنامه وزارت راه و شهرسازی اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 1395 است اظهار کرد: در استان تهران از 330 هزار واحد که ساخت آن‌ها آغاز شده و افتتاح‌هایی که در دهه فجر افتتاح خواهد شد 200 هزار واحد واگذار می‌شود و تحویل حدود 130 هزار واحد در استان تهران به سال آینده موکول خواهد شد.

    وی ادامه داد: در سطح کشور نیز تکمیل حدود 380 هزار واحد به سال آینده موکول می‌شود. از این تعداد تقریبا 100 هزار واحد در طرح خود مالک و بافت‌های فرسوده است که دولت به این واحدها فقط تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند و بدون هیچ گونه مشکلی روند اجرای این پروژه‌ها انجام می‌شود.

    مهرآبادی افزود: آمار ارائه شده مربوط به ساخت واحدهای مسکن مهر است و تحویل واحدها منوط به تحویل خدمات زیربنایی خواهد بود. یعنی وزارت نیرو و وزارت نفت باید تلاش کنند آب، برق، شبکه فاضلاب و گاز را تامین کنند زیر بر اساس سیاست‌ وزارت راه و شهرسازی هیچ واحدی بدون تامین خدمات زیربنایی تحویل داده نمی‌شود.

    250 هزار واحد مسکن مهر در انتظار خدمات زیربنایی

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: در حال حاضر 250 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که کار ساخت‌ آن به پایان رسیده است اما به دلیل این‌که خدمات زیربنایی آن‌ها تامین نشده امکان تحویل آن‌ها وجود ندارد. بزرگترین مشکل در طرح مسکن مهر در حال حاضر محدودیت شدید مالی برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی است.وزارت راه و شهرسازی علی‌رغم این‌که وظیفه‌ای در قبال ساخت خدمات روبنایی ندارد نسبت به احداث 440 باب مدرسه، 405 باب مسجد، 50 واحد کلانتری اقدام کرده که بخشی از آن‌ها اکنون فعال هستند.

    تحویل 16 هزار واحد مسکن مهر پرند، پردیس و اندیشه در دهه فجر

    وی درباره تعداد واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید پرند و پردیس که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید توضیح داد: در پردیس ساخت بالغ بر 20 هزار واحد به پایان رسیده است اما از این تعداد تنها تامین آب پنج هزار واحد وعده داده شده است. در شهر جدید پرند نیز بالغ بر هشت هزار واحد افتتاح خواهد شد. در شهر جدید اندیشه نیز حدود سه هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

    مهرآبادی درباره وضعیت پروژه‌های مسکن مهر تهران گفت: مجموعا در استان تهران تا به امروز 180 هزار واحد افتتاح شده است و 20 هزار واحد نیز در این ایام افتتاح می‌شود. سایر واحدها نیز عمدتا در مرحله نازک‌کاری هستند. این افتتاح‌ها عمدتا در فاز 11 پردیس صورت می‌گیرد اما در پروژه‌های مختلف پرند از جمله کیسون و هسا افتتاح خواهیم داشت.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که 10 باب مدرسه در سال جاری در پرند افتتاح شد افزود: 10 باب مدرسه نیز به مناسبت دهه فجر افتتاح خواهد شد اما عدم تحویل یا تجهیز این مدارس از سوی آموزش و پرورش برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است. از 10 مدرسه‌ای که افتتاح شده هنوز پنج مدرسه تجهیز نشده است که به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است.

    مهرآبادی ادامه داد: طبیعی است این‌که بگوییم سال آینده می‌توانیم تمامی واحدهای مسکن مهر را همراه با خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل دهیم با این روند ممکن نیست. ساخت واحدها تمام می‌شود اما مدرسه و کلانتری مورد نیاز باید تامین شود. طرح مسکن مهر طرح مردمی است و دولت بجز زمین و یارانه اعتباری به این طرح نداده است. دولت در این طرح کارفرما نیست. ما به دنبال تامین تسهیلات ارزان قیمت رفتیم که توانستیم این تسهیلات را با نرخ 4، 7 و 9 درصد تامین کنیم. 50 درصد هزینه پروانه ساختمانی را نیز دولت تقبل کرده است اما در قانون هر دستگاهی وظیفه خود را دارد ضمن این‌که برای تکمیل سریع‌تر واحدها و تحویل آن‌ها مردم نیز باید آورده‌های خود را پرداخت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو