مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:

حمایت مالی از رساله‌های مربوط به مسائل شهری

نیاز به تحقیقات در مسائل شهری

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه در مسائل شهری نیاز به تحقیقات داریم، گفت: از کسانی که در این زمینه‌ها رساله ارائه کردند حمایت مالی کرده و همچنان این موضوع را دنبال می‌کنیم.

حمایت مالی از رساله‌های مربوط به مسائل شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی چمران با بیان اینکه از فعالیت‌های دانشجویان و اساتید محقق در مسائل شهری استقبال می‌کنیم، ‌اظهار کرد: مسائل شهری فقط در مباحث تکنولوژی و آسفالت و جدول و پل و غیره خلاصه نمی‌شود بلکه در آسیب‌های اجتماعی مشکلات فراوانی داریم که نه تنها شورای شهر و شهرداری بلکه سازمان محیط زیست،‌ وزارت ارشاد و وزارت کشور برای رفع معضلات تلاش می‌کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از این رو از دوره دوم و سوم از کسانی که در این زمینه‌ها رساله ارائه کردند حمایت مالی می کردیم که مددکار ما باشند البته هنوز هم این موضوع را دنبال می‌کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه دربسیاری از مسائل شهری به تحقیقات نیاز داریم،‌گفت: به عنوان مثال از شن و ماسه‌ای که برای برف روبی استفاده می کردیم از نظر محیط زیست آسیب رسان است و باید از وسایل بهتری در این زمینه با کمک دانشگاهیان استفاده کنیم.

    چمران تصریح کرد: همچنین عمر آسفالت باید 12 سال و حداقل عمر مقاومت ساختمان‌ها 80 سال باشد اما متاسفانه در ایران این گونه نبوده و حدمتوسط ساختمان‌های ما 27 تا 28 سال بوده که این موضوع در واقع از بین بردن منابع مالی است بنابراین مسائل مختلف و فراوانی وجود دارد که می‌توان برای حل آنها از دانشگاهیان بهره گرفت.

    وی همچنین به آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: مرکز پژوهش‌های شهرداری با دانشگاه‌ها ارتباط مستقیم دارد و عموم پروژه‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار می‌کند که در زمینه آلودگی نیز با دانشگاه مرتبط شده است اما این موضوع فقط به دست شهرداری نیست و شهرداری تنها یکی از ارگان‌های مرتبط به این حوزه محسوب می‌شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اما اصل مسئله آلودگی هوا مربوط به ترافیک و حمل و نقل عمومی بوده که می‌توان گفت منشا 80 درصد این معضل از ترافیک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو