مدیران خودروعصر اعتبار

تعدیل قیمت نهاده های تولید فولاد

تولیدکنندگان میلگرد و نورد مجبور به فروش نقدی شدند

عصر ساختمان:یک کارشناس صنعت فولاد عوامل رکود در بازار فولاد را تشریح کرد و گفت: باید در دوران رکود قمیت نهاده های تولید تعدیل شود و از طرف دیگر حقوقی که دولت از شرکت های تولیدکننده فولادی مطالبه می کند، تعدیل شود.

تعدیل قیمت نهاده های تولید فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از دنیای معدن،کیوان پورشب اظهار کرد، در حال حاضر وضعیت نشان می‌دهد که اراده‌ای از طرف دولت نیست در بحث ساخت و ساز و هم اینکه بتواند تورم را کنترل کند و در نتیجه زمانی که بودجه عمرانی افزایش پیدا نمی‌کند و گاه حتی روند کاهشی هم پیدا می‌کند، این نشان‌دهنده این است که تقاضا برای محصولات فولادی به ویژه در حوزه ساخت و ساز و مسکن وجود ندارد.
    کارشناس صنعت فولاد افزود: در حال حاضر وضعیت به طوری نیست که تقاضا مانند گذشته باشد و رکود در سطح بازار به ویژه در فروش محصولات فولادی مانند میلگرد و فولاد نورد بتوان مشاهده کرد.
    او با اشاره به مشکلات صنعت فولاد گفت: یک بخش از مشکلات به تولید برمی‌گردد و بخش دیگر بازار مصرف است.

    بازار تولید ما مشکلاتش برمی‌گردد به قیمت نهاده‌های تولیدی‌اش مانند برق مثل نرخ خوراک گاز برای تولیدکنندگان فولادی که با روش‌های القایی در واقع فولاد را تولید می‌کنند، مساله دیگر بر‌می‌گردد به حقوق مالکانه در تولید شمش فولاد معمولا هر ساله دولت و مجلس در برنامه و بودجه خود می‌بینند، آن نرخ اثر می‌گذارد بر بهای تمام‌شده محصولات فولادی، بنابراین در وضعیتی که بازار دچار رکود است هم باید قمیت نهاده‌های تولید تعدیل شود و هم بایستی از طرف دیگر حقوقی که دولت از شرکت‌های تولیدکننده فولادی مطالبه می‌کند، تعدیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی