مدیران خودروعصر اعتبار

خروج مسکن از رکود در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خروج بخش مسکن از رکود به عنوان یکی از اولویت های کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

خروج مسکن از رکود در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس و مدیریت شهری قزوین، افزود: برای خروج بخش مسکن از رکود، باید شاهد ارائه تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت به انبوه سازان باشیم.
    وی با بیان اینکه 30 درصد اقتصاد کشور وابسته به حوزه مسکن است، یادآور شد: در این حوزه از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم و باید برای خروج از وضع موجود نهایت تلاش خود را به کار گیریم.
    رضایی ادامه داد: به منظور بررسی راه های خروج رکود مسکن از طریق تزریق منابع مالی در قالب تسهیلات، نشستی از سوی این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن در هفته گذشته پیش بینی شده بود اما به دلیل وقوع سانحه ریلی در سمنان، این جلسه به تعویق افتاد.
    وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای طرح های عمرانی، اضافه کرد: هم اکنون بار سنگینی به منظور اجرای طرح های عمرانی با وجود محدودیت های مالی و اعتباری بر دوش دولت قرار دارد که با ادامه این وضع شاهد به نتیجه رسیدن برخی از طرح ها نخواهیم بود.
    رضایی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های بخش خصوصی به شکل مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی، به جز اجرای طرح های جاده ای به خوبی بهره مند شویم، افزود: کمیسیون عمران مجلس تلاش دارد تا خلاءهای قانونی و موانع پیش روی بخش خصوصی برای در اختیار گرفتن اجرای طرح های عمرانی را برطرف کند.
    وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حجم بالایی از فعالیت های عمرانی کشور از سوی شهرداری ها دنبال می شود، ادامه داد:
    با توجه به تامین بیشتر درآمد شهرداری ها از حوزه ساخت و سازها، طی سال های گذشته با ایجاد رکود در این بخش شاهد کاهش درآمد آنها در این حوزه بوده ایم.
    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت موجب شده تا شهرداری ها برای تامین منابع مالی خود به کسب درآمد از طریق فروش تراکم و درآمدهای کمیسیون ماده 100 روی آورده که انجام آن نیز مطلوب خود آنها نیست.
    رضایی در پایان اضافه کرد: انتظار داریم دولت هرچه سریع تر لوایح مدیریت واحد شهری و درآمدهای پایدار آن را به مجلس ارسال کند تا با بررسی آنها و تبدیل آن به قانون از سوی مجلس، شاهد رفع بسیاری از مشکلات شهرداری ها از جمله در حوزه تامین درآمدهای پایدار برای مدیریت های شهری باشیم.
    اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز /چهارشنبه/ به قزوین سفر کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار