مدیران خودروعصر اعتبار

تلاش شهرداری مناطق برای مناسب سازی معابر همزمان با روز جهانی معلولان

عصر ساختمان- در شش روز گذشته در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده است که اقدامات شهرداری‌ها برای مناسب سازی معابر برای معلولان و همچنین فعالیت برای آمادگی بارش‌های هفته آینده تقریبا فصل مشترک همه مناطق پایتخت بوده است.

تلاش شهرداری مناطق برای مناسب سازی معابر همزمان با روز جهانی معلولان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، در هفته جاری اخباری چون نصب نمایشگرهای  اطلاع رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس شمال تهران، افزایش پذیرش مددجو در مددسرای دائمی منطقه 5، بوستان تبسم به "بوستان دوستدار معلول" تبدیل شد، آمادگی شهرداری منطقه 8 برای بارش های پاییزی و...ازجمله مهم‌ترین اخبار مناطق شهر تهران بوده است.

    مشروح این خبرها به تفکیک هر منطقه در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، متن کامل خبر قابل مشاهده خواهد بود.

    رخدادهای منطقه1؛

    2 هزار پیام در سامانه 1888 شمال تهران به ثبت رسید

    سینا فرنوس، رییس سامانه نظارت همگانی  1888 شهرداری منطقه یک از ثبت بیش از 2 هزار پیام از سوی ساکنان منطقه یک در سامانه نظارت همگانی 1888 در 8 ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در هشت ماهه اول سال جاری بیشترین پیام درج شده در این سامانه مربوط به ناحیه دو منطقه یک و کمترین آن مربوط به ناحیه 10 بوده است.

    وی افزود: درخواست های شهروندان بیشتر در خصوص آلودگی ها و مزاحمت های ناشی از ساخت و ساز، نصب مخازن زباله، آبیاری درختان ، رفع سد معبر دستفروشان ، نظافت و شستشوی معابر و... بوده است.

    برگزاری مانور پناهگیری در دبیرستان دخترانه بهجتیه

    ستاد مدیریت بحران منطقه یک از برگزاری مانور پناهگیری صحیح ،تخلیه امن اضطراری ،اسکان اضطراری ، در شرایط اضطراری در دبیرستان دخترانه بهجتیه خبر داد. این مانور با توجه به اهمیت واکنش صحیح در لحظات اولیه بروز بحران جهت کاهش آسیبهای بوجود آمده وبه منظور شبیه سازی واقعیت بمباران هوایی جهت توجیه عملی و تجربه اندوزی دانش آموزان و مدیران منطقه در شرایط بحرانی برگزار شد.

    60 محل توقف خودروی معلولان در شمال تهران آماده شد

    عبدالمطلب توجهی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه از آماده سازی 60 محل توقف خودرو معلولان در این منطقه خبر داد و افزود: نصب تابلوهای توقف خودروهای معلولان در نقاط پر تردد منطقه یک از جمله اقدامات انجام شده است که در هر ناحیه در 4 تا 5 معبر مهم نصب شده که در کل منطقه بیش از 60 نقطه برای پارک خودروهای معلولان مشخص شده است.

    رخدادهای منطقه2؛

    فرهنگ سازی بازیافت در شهرک ها و مجتمع های مسکونی منطقه 2

    معاون خدمات شهری و فضای سبز منطقه دو از اجرای طرح تفکیک پسماند خشک در شهرک ها و مجتمع های مسکونی پرواحد در راستای سیاست های سازمان مدیریت پسماند خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی و همچنین آلودگی بصری که مخازن پسماند تر در سطح معابر به ویژه اطراف شهرک ها و مجتمع های مسکونی پر واحد ایجاد کرده است، سازمان مدیریت پسماند اقدام بر حذف این گونه مخازن و انتقال آنها به داخل این مجموعه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

    عملیات هرس پاییزه درختان در معابر و بزرگراه های منطقه 2

    عباس صمدیان معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از اجرای عملیات هرس پاییزه درختان در معابر و بزرگراه های منطقه دو خبر داد و افزود: برای جلوگیری از سقوط شاخه های خشک ودر گیر با کابل های برق وخرابی شبکه های برق شهری کار عملیات هرس پاییزه درختان در دستور کار اداره فضای سبز منطقه قرار گرفت.

    وی افزود: چندین اکیپ از نیروهای متخصص واحدهای فضای سبز نواحی 9 گانه در حال اجرای هرس درختان بزرگراه ها هستند وپس از اتمام رفیوژهای بزرگراه ها کار هرس درختان در خیابانهای فرعی نیز انجام خواهد گرفت.

    رخدادهای منطقه3؛

    نصب نمایشگرهای  اطلاع رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس شمال تهران


    ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه 3 تهران به نمایشگرهای اطلاع رسانی مجهز شده‌اند این خبر را علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه اعلام کرده است.

    وی تاکید کرد: به منظور استفاده بهینه شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی نمایشگرهایی در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده است که  زمان حرکت اولین و آخرین اتوبوس، خطوط عبوری و زمان رسیدن اتوبوس بعدی را به شهروندان اطلاع می دهد.

    اختصاص  جایگاه ویژه معلولان و سالمندان در اتوبوس‌های شهری

    وی همچنین از اختصاص  صندلی ویژه معلولان ،سالمندان و افراد کم توان در اتوبوسهای شهری این منطقه خبر داد و افزود: در راستای تکریم  و کمک به سالمندان، معلولان و افراد کم توان صندلی با برچسب ویژه در تمامی خطوط تعبیه شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه  این طرح در 65 دستگاه اتوبوس اجرا شده است افزود: در حال حاضر 17 خط اتوبوسرانی از منطقه 3 عبور می کند و 4 خط نیز مختص به این منطقه است.

    رخدادهای منطقه4؛

    در آستانه فصل زمستان: درختان شمال شرق تهران بازپیرایی و هرس شد

    حسین سیگارودی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز بارش‌های پاییزی و زمستانی و به منظور جلوگیری از شکسته شده شاخه ها و خشکی درختان، طرح فوریتی به زراعی، بازپیرایی و هرس فضای سبز و درختان معابر، جنگل ها و بوستان های منطقه 4 اجرا شد.

    آبگرفتگی معابر شمال شرق تهران در فصول بارندگی رفع می شود

    معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 از اجرای ده‌ها طرح عمرانی جهت رفع آبگرفتگی معابر شمال شرق تهران خبر داد و گفت: پروژه جمع آوری آب های سطحی در نقاط حساس منطقه 4 اجرا شد.

    رخدادهای منطقه5؛

    وزارت نفت برای جابجایی انبارهای نفت شهران فکری کند

    اسدی شهردار منطقه 5 شهر تهران با ابراز نگرانی از تردد 250 تانکر سوخت طی یک شبانه روز در محدوده شهران از مسئولان مربوطه تقاضا کرد کرد که نسبت به جابه جایی این انبار همت کنند.

    افزایش پذیرش مددجو در مددسرای دائمی منطقه 5

    عربلو معاون امور اجتماعی  و فرهنگی منطقه 5 گفت: مددسرای دائمی منطقه از دی ماه سال 93 در دره فرحزاد راه اندازی شده و در حال حاضر با توجه به ورود سامانه هوای سرد به کشور وحضور تعداد زیادی بی خانمان و کارتن خواب و افرادی که به هر دلیلی مکانی جهت سکونت ندارند، جهت جلوگیری از خطرات احتمالی قابلیت پذیرش را تا 110 نفر بالا برده است.

    رخدادهای منطقه6؛

    آمادگی شبانه روزی ایستگاه های اصلی و فرعی برف روبی در منطقه 6

    افشین خدامی معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 از آمادگی شبانه روزی ایستگاه‌های اصلی و فرعی برف روبی در قلب تهران خبر داد  افزود: ستاد برف روبی منطقه 6 با بهره گیری از امکانات و ماشین آلات برف روبی شامل 1 دستگاه گریدر، 10 دستگاه نیسان، 10 دستگاه خاور، 12 دستگاه کامیون تیغه دار، 4 دستگاه کامیون و نیسان نمک پاش مکانیزه و یک دستگاه محلول پاش آماده خدمت رسانی است.

    تجهیز امکانات سرای محلات منطقه 6

    مهرشاد الله وردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 از تجهیز امکانات سرای محلات منطقه خبر داد و گفت: 14 سرای محله در قلب تهران وجود دارد که طی هفته گذشته با بررسی های صورت گرفته نیازهای این مجموعه ها مرتفع شد تا با توان بیشتری به شهروندان خدمت رسانی کنند.

    رخدادهای منطقه7؛

    کاشت 300هزار پیاز گل لاله در منطقه 7

    حمیدرضا حیدرپور رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7 از عملیات کاشت 300 هزار پیاز گل لاله در این منطقه خبر داد.

    فاز دوم احداث پل نشاط در منطقه 7 آغاز شد

    سعید طلوعی شهردار منطقه 7 از آغاز اجرای عملیات ساخت فاز دوم پل نشاط در این منطقه با هدف ارتقاء زیبایی بصری شهر خبر داد و افزود: با احداث این پل  قسمت شرقی، غربی و مرکزی بوستان آزادگان بهم متصل خواهد شد.

    صدای مشاور به صورت شبانه روزی در منطقه 7 راه اندازی می شود

    شهردار منطقه 7 از راه اندازی صدای مشاور در این منطقه با همکاری سازمان بهزیستی شهر تهران و کل کشور با هدف انجام مشاورات تخصصی روانشناسی به مردم کل کشور خبر داد و افزود: مرکز صدای مشاور مرکزی برای مشاوره تلفنی، حضوری و ژنتیکی به کل کشور است که با همکاری اداره بهزیستی شهر تهران به صورت شبانه روزی در منطقه 7 راه اندازی می شود.

    تعویض سرپناه های فرسوده ایستگاه‌های اتوبوس منطقه 7

    امیرحسین حیدرنیا معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از تعویض سرپناه های فرسوده ایستگاههای اتوبوس سطح منطقه خبر داد و افزود: تمامی سرپناه های ایستگاه های اتوبوس که فرسوده هستند تعویض و سرپناه های شیشه ای جایگزین آنها می شود.

    وی با اشاره به اینکه در سطح منطقه 150 ایستگاه اتوبوس موجود است، خاطرنشان کرد: این سایبان ها علاوه بر زیبایی منظر شهری نقش مهمی در حفاظت شهروندان در فصول گرم و سرد سال دارند و در رنگ های متنوع شفاف و شیشه‌ای طراحی شده اند.

    رخدادهای منطقه8؛

    آمادگی شهرداری منطقه 8 برای بارش های پاییزی

    نوری شهردار منطقه 8 از اجرای تمهیدات ویژه همزمان با فرا رسیدن فصل بارش های پاییزی جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر، در شرق تهران خبر داد و افزود: همزمان با فرارسیدن فصل بارندگی به منظور جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر و در راستای  ضرورت تسهیل  در تردد شهروندان،  تمامی کانال ها  ، قنوات و انهار سطح منطقه لایروبی و پاکسازی شد ه است.

    آغاز عملیات هرس درختان در معابر و بزرگراه‌های شرق تهران

    معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 8 از اجرای عملیات هرس پاییزه درختان در معابر و بزرگراه‌های منطقه دو خبر داد و افزود: برای جلوگیری از سقوط شاخه های خشک و درگیر با کابلهای برق و خرابی شبکه‌های برق شهری کار عملیات هرس پاییزه درختان در دستور کار اداره فضای سبز منطقه قرار گرفت.

    خط کشی معابر منطقه 8 تجدید می شود

    حامد میرزابیگی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه از اجرای عملیات خط کشی معابر شرق تهران با هدف افزایش نظم دهی در عبور و مرور خودروها خبر داد.

    رخدادهای منطقه9؛

    ایستگاه پلیس بوستان کوکب محله سرآسیاب افتتاح شد

    ایستگاه پلیس بوستان کوکب محله سرآسیاب با حضور مهندس محسنی شهردار منطقه 9 و معاونین، سرهنگ کارخانه سرکلانتر پنجم فاتب ، سرهنگ نورآبادی رئیس کلانتری 119 مهرآباد جنوبی و شهروندان این محله افتتاح شد.

    شهردار منطقه 9 خبر داد: تجهیز بوستان های غربی پایتخت به سیستم های گرمایشی ایمن

    حمید محسنی شهردار منطقه 9 با اشاره به برودت هوا و فصل سرما از تجهیز ساختمان ها و کیوسک های واقع در بوستان های سطح محدوده به سیستم گرمایشی ایمن خبر داد و گفت: این طرح در 25 بوستان منطقه اجرایی شد.

    تبدیل بوستان المهدی (عج) به بوستان ویژه معلولان در غرب پایتخت

    شهردار منطقه 9 با اشاره به مناسب سازی بوستان ها و فضای سبز سطح محدوده از تبدیل بوستان فرامنطقه ای المهدی (عج) به بوستان ویژه معلولان خبر داد و گفت: این بوستان به ویلچرهایی برای استفاده و سهولت تردد افراد ناتوان مجهز شده است. بوستان المهدی (عج) یک بوستان فرامنطقه ای است و در گام نخست طرح مناسب سازی را از این بوستان شروع کردیم.

    رخدادهای منطقه11؛

    بوستان تبسم به "بوستان دوستدار معلول" تبدیل شد

    همزمان با روز جهانی معلولان نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران گفت: با مناسب سازی بوستان 7 هکتاری تبسم برای معلولان ؛ زمین های انبار نفت تهران به "بوستان دوستدار معلول" تبدیل شد. در راستای تکریم معلولان وتشویق آن ها به حضور بیشتر در عرصه و فضاهای شهری ، پیشنهاد مناسب سازی بوستان تبسم در کمیته مناسب سازی منطقه مطرح و مقرر شد تا این فضا به عنوان بوستان دوستدار معلول برای دسترسی حداکثری معلولان مناسب سازی شود.

    بیش از یکصد برنامه برای شهروندان معلول محله های مرکزی شهر تهران در حال اجراست

    سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11تهران گفت: به مناسبت روز جهانی معلولین در هفته جاری بیش از یکصد برنامه ورزشی، گردشگری ، فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان معلول ساکن در محله های مرکزی شهر تهران در دست اجرا داریم.

    مناسب سازی 20 تقاطع اصلی هسته مرکزی پایتخت برای معلولان

    سجاد زارع صفت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 گفت: به منظور تسهیل تردد معلولان در سطح شهر تاکنون  مناسب سازی 20تقاطع اصلی ، هشت خیابان پر تردد و مبادی ورودی مساجد و مدارس انجام شده است.

    اماکن تاریخی حصار ناصری در بخش مرکزی پایتخت نورپردازی خواهد شد

    امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران از نور پردازی اماکن واقع در حصار ناصری با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

    رخدادهای منطقه13؛

    اجرای طرح مبارزه تلفیقی با جانوران مضرشهری در منطقه 13

    مهدی احمد مهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 13 از اجرای  عملیات مبارزه تلفیقی با جانوران مضر شهری در این منطقه خبر داد و افزود: برای اولین بار در سطح منطقه13 ،عملیات مبارزه تلفیقی با جانوران مضر شهری در سطح محدوده اجرایی شد.

    وی افزود : در قالب این طرح، با هدف  مبارزه هرچه بیشتر با جانوران مضر شهری در سطح منطقه،اداره ساماندهی علاوه بر مبارزه شیمیایی،مبارزه فیزیکی با استفاده از تفنگ ساچمه ای را در دستور کار قرار داد.

    رخدادهای منطقه14؛

    تجهیز و راه اندازی مددسرای دائمی ویژه افراد آسیب پذیر درمنطقه 14

    فرهانی شهردار منطقه 14 از تجهیز و راه اندازی مدد سرای دائمی ویژه افراد آسیب پذیر در این منطقه خبر داد.

    اهدای لوازم بهداشت فردی به کودکان کار

    محمدحسن ذیبخش معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 14، همراه با بازدید از مرکز کارآفرینی و وضعیت رسیدگی به این مکان، به کودکان کار بسته‌های محصولات بهداشتی اهداء کرد.

    رخدادهای منطقه15؛

    تجهیز 80 درصد از ایستگاه‌های اتوبوس منطقه 15 به انرژی خورشیدی

    سلامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 15 از تجهیز 80 در صد از ایستگاه‌ اتوبوس و پایانه های منطقه به سیستم روشنایی سولار ( انرژی خورشیدی) خبر داد و افزود: با هدف بهبود نگهداشت شهر و جایگزینی انرژی پاک، سرپناه‌های ایستگاه اتوبوس و پایانه های منطقه به سیستم روشنایی سولار مجهز می شود. نصب سیستم روشنایی خورشیدی در 346 ایستگاه حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) و 12 پایانه حمل و نقل که در این منطقه وجود دارد، اجرا خواهد شد.

    رخدادهای منطقه16؛

    آمادگی کامل ستاد برف روبی منطقه شانزده

    میرزاقلی شهردار منطقه  شانزده  همزمان با آغاز فصل سرما از آمادگی کامل ستاد برف‌روبی منطقه خبر داد و افزود: همزمان با آغاز فصل زمستان و در راستای جلوگیری از هرگونه یخ‌زدگی معابر، ستاد برف‌روبی به طور کامل در نواحی ششگانه تجهیز شد. در راستای این آمادگی، یک دستگاه خاور، یک  دستگاه نمک‌پاش، پنج کامیون ، یک  لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی ،سه  دستگاه بابکت و یک دستگاه جرثقیل  استقرار یافته است.

    رخدادهای منطقه17؛

    رتبه نخست منطقه 17 در تجمیع سازی پارسل های فرسوده در مناطق 22گانه

    مهدی یوسفی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 از عزم جدی مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده در محلات این منطقه و افزایش سرانه های خدماتی خبر داد و افزود: رفع مشکلات موجود در منطقه و تکریم ارباب رجوع، از مهمترین اقداماتی ست که در این معاونت صورت گرفته است.

    رخدادهای منطقه18؛

    تجزیه و تحلیل معضلات ومطالبات شهروندان درکارگروه کارشناسی

    شهردارناحیه1منطقه18تهران از برگزاری نشست تجزیه وتحلیل معضلات و مطالبات شهروندان محلات چهارگانه در کار گروه کارشناسی باحضور قائم مقام شهردار و مدیران منطقه خبرداد و افزود: طی این نشست کارشناسی که ساعتها بطول انجامید، محورکلی معضلات و مطالبات شهروندان محلات حسینی فردوس،بهداشت، ولیعصرشمالی و تولیددارو نظیر رفع سدمعبرهای صنفی، توسعه فضای سبز، تأمین روشنائی بوستانها، بهسازی جداول و روکش آسفالت، جانمائی علائم و تجهیزات ترافیکی درحاشیه معابر، خطکشی محوری معابر، نظارت بر روند جمع آوری زباله هاو شستشوی مستمر مخازن مکانیزه و المانهای شهری، توسعه ویژه برنامه‌های اجتماعی محور در سراهای محلات و... با حضور قائم مقام شهردار و مدیران منطقه بررسی و نتایج آن به سمع و نظردبیران محلات یادشده رسانیده شد.

    رخدادهای منطقه19؛

    اجرای طرح دستک‌های بتونی در پل‌های عابر پیاده معلولان

    علیرضا مرآتی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 گفت: طرح ساخت دستک های بتونی در پل های عابر پیاده معلولین اجرایی شد.

    وی با اشاره به به سیاست معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر انجام کارهای ویژه در جهت تسهیل در عبور و مرور افرادی که از ویلچر استفاده می کنند افزود: در همین راستا نیز با توجه به دستورالعمل های ابلاغی اداره کل مهندسی و ایمنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و یکپارچه بودن این پروژه، منطقه 19 تمهیدات لازم در خصوص استفاده از دستک های بتونی مستقر در پل عابر معلولان را اجرایی کرد.

    اجرای فعالیتهای عمرانی و بهسازی معابر منطقه در 5 بازه زمانی

    پیمان قربانی شهردار منطقه 19 گفت: در راستای بهسازی معابر و ایمن سازی تردد، فعالیتهای عمرانی و نگهداشت در بازه‌های زمانی 45 روزه برنامه ریزی و اجرا شده است. 5 بازه زمانی برای انجام فعالیتهای عمرانی تعریف شده که هم اکنون بازه سوم این فعالیتها شامل لکه گیری آسفالت، ترمیم و مرمت نوار حفاری، همسطح سازی دریچه ها و پل های فلزی و مرمت انهار رو به اتمام است.

    راه‌اندازی سیستم هوشمند تاکسی‌های تلفنی در منطقه 19

    شهروندان منطقه 19 می‌توانند با نصب سیستم هوشمند تاکسی‌های تلفنی به سهولت خودروی مورد نیاز خود را سفارش دهند. دسترسی به این سیستم از طریق اینترنت تلفن و نصب اپلی کی شن مربوطه امکانپذیر است که روی موبایل نصب می شود.

    اتوبوس ایدز در محلات منطقه 19 مستقر می شود

    حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه از استقرار اتوبوس اطلاع رسانی و ارائه خدمات سلامت با هدف پیشگیری از بیماری ایدز در محلات منطقه 19خبر داد و افزود: این اتوبوس به منظور ارائه اطلاع مورد نیاز در جهت پیگیری از ابتلا به این بیماری و خدمات مشاوره و تست رایگان ویژه شهروندان این منطقه در 4 نقطه مستقر خواهد شد.

    رخدادهای منطقه20؛

    آموزش 20هزار دانش آموز در بوستان آموزش ترافیک منطقه 20

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 هزار دانش آموز از آموزش های کاربردی بوستان آموزش ترافیک این منطقه بهره مند شده اند.  به منظور آشنائی دانش آموزان با قوانین راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون 20هزار دانش آموز و  102 مدرسه ابتدایی تحت آموزش های ترافیکی پارک آموزش ترافیک قرار گرفتند.

    رخدادهای منطقه21؛

    اتمام پروژه طرح "نیمرخ محله"در منطقه 21

    جمال بافرانی شهردار منطقه 21 از اتمام طرح نیمرخ محلات با موضوع شناسایی، مکان یابی و به روزرسانی اماکن اجتماعی و فرهنگی محلات توسط اداره مطالعات منطقه در سال جاری خبر داد و افزود: اداره مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی اقدام به اجرای طرح جهادی "نیم رخ محله" در سال 95 با هدف به روز رسانی و تهیه بانک اطلاعاتی اجتماعی و فرهنگی محلات 13گانه منطقه کرده است .

    برگزاری 30 کارگاه آموزشی در ماه

    جاویدپور معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از برگزاری کارگاه های منظم آموزشی در سرای محلات این منطقه با هدف و رویکرد عملی نگاه به شهرداری به عنوان نهادی خدماتی و اجتماعی و نه صرفا یک نهاد خدماتی خبر داد.

    اجرای طرح "اتوبوس پیاده" در منطقه 21؛

    غلامحسین سلمانی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 از اجرای طرح "اتوبوس پیاده" برای دانش آموزان و والدین آنها در سطح این منطقه خبر داد و افزود: در طرح "اتوبوس پیاده" دانش آموزانی که مسیر خانه تا مدرسه آنها کوتاه است همراه با والدین و کارشناسان ترافیک این مسیر را پیاده طی می کنند و رفتارهای صحیح ترافیکی را آموزش می بینند.

    رخدادهای منطقه22؛

    تقدیر از معلولان نخبه منطقه 22 در گردهمایی اعضای کانون معلولان

    همزمان با فرارسیدن هفته جهانی معلولان با شعار"آینده‌ای که ما می خواهیم، جهانی فراگیر و برابر برای همه" اداره سلامت منطقه 22 با مشارکت اعضای کانون معلولان این منطقه برنامه های ویژه ای را با هدف ایجاد شهری فراگیر و قابل دسترس برای همه و مشمول کردن افراد دارای معلولیت در جامعه در سطح منطقه برگزار می کند.

    مولایی شهردار منطقه در این باره گفت: گردهمایی اعضای کانون های معلولان و اجرای برنامه های متنوع در سراهای محلات، خانه های سلامت ، مدارس و مجتمع های نگهداری از افراد دارای معلولیت، تقدیر از خانواده های دارای فرزند معلول نخبه در سطح منطقه، تقدیر از اعضای کانون معلولان، برگزاری همایش و کلاس های آموزشی مرتبط با معلولیت،  بازدید از منازل و مدارس افراد دارای معلولیت ورسیدگی به مشکلات آنها، برگزاری مسابقه های مختلف ورزشی- فرهنگی،برگزاری تورهای تفریحی-زیارتی و آموزشی، برپایی پایگاه های ارائه مشاوره و خدمات سلامت به افراد دارای معلولیت، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های افراد دارای معلولیت، تهیه و توزیع اقلام آموزشی از جمله اقدماتی است که می توان به آن اشاره کرد.

    اجرای بیش از یکصد و بیست فعالیت عمرانی در معابر منطقه22

    مولایی شهردار منطقه با اشاره به ضرورت توسعه خدمات‌دهی به معلولان در سطح منطقه از اجرای بیش از یکصد و بیست فعالیت عمرانی در این خصوص خبر داد و گفت: خوشبختانه تا به امروز منطقه 22 در زمینه بهسازی و مناسب سازی معابر برای معلولان اقدمات بسیار موثری را انجام داده و در سال های اخیر در حوزه بهسازی و مناسب سازی معابر سطح منطقه برای استفاده معلولان و جانبازان تا حد امکان و با اولویت ویژه به همسطح سازی معابر و پیاده روهای احداثی منطقه و آسان سازی حرکت معلولین توجه ویژه ای صورت گرفته شده و در دستور کار است که با تخصیص اعتبار لازم بتوان تمامی معابر جهت تردد معلولین بهسازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو