مدیران خودروعصر اعتبار

مظنه قیمت ملک‌های تجاری در تهران

چرا خرید و فروش املاک کاهش یافت؟

عصر ساختمان- نگاهی به قیمت املاک تجاری در ۵ محدوده جغرافیایی تهران نشان می‌دهد که نرخ‌ها در مناطق شمالی، مرکزی و غربی بالا بوده و املاک با متراژ بالای ۶۰متر، بیشتر برای رهن واجاره آگهی می‌شوند.

مظنه قیمت ملک‌های تجاری در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، بررسی‌های میدانی از قیمت املاک تجاری پنج منطقه تهران(شمال، مرکز، غرب، شرق و جنوب) حکایت از آن دارد که قیمت در مناطق مرکزی، شمالی و غربی تهران با میانگین متری 40 میلیون تومان، از سایر مناطق بالاتر است و در این مناطق اغلب فایل‌های مشاوران املاک برای مغازه‌های تجاری بالای 60 متر، رهن و اجاره است.

    دلیل آن هم این است که خرید مغازه‌ای با این متراژ که قیمت هر متر آن به طور متوسط 40 میلیون تومان باشد، بالای 2 میلیارد می‌شود که با توجه به رکود اقتصاد کلان و کاهش قدرت خرید مردم، این احتمال وجود دارد که صرف این هزینه و خرید یک باب مغازه همراه با سود اقتصادی نباشد، بنابراین اکثر فایل‌های مربوط به مغازه‌های بزرگ در مناطق شمال و مرکز پایتخت به رهن و اجاره اختصاص دارند؛ موضوعی که در سایر مناطق تهران مشاهده نمی‌شود.
    گفتنی است قیمت ملک تجاری در مناطق شرقی و جنوبی پایتخت به یکدیگر نزدیک است و خریدار باید به طور متوسط برای هر مترمربع یک ملک تجاری در این مناطق، حدود 11 میلیون و500 هزارتومان هزینه کند.

    شمال
    اگر در منطقه پاسداران به دنبال خرید یک باب مغازه 47 متری هستید، باید برای هر مترمربع  48 میلیون و 900 هزارتومان  وب رای کل واحد حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کنید. برای خرید یک باب مغازه 63 متری در منطقه میرداماد که هر مترمربع آن، 45 میلیون تومان است، باید 2 میلیارد و 835 میلیون تومان درچنته داشته باشید.

    قیمت یک باب مغازه 30 متری در منطقه سعادت‌آباد با ارزش متری 50 میلیون تومان، حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود.
    مرکز

    در میدان آرژانتین، یک باب مغازه 35 متری که هر متر آن  82 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، 2 میلیارد و 887 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. برای خرید یک باب مغازه 57 متری در منطقه انقلاب که فروشنده هر مترمربع آن را 35 میلیون تومان به فروش گذاشته است هم، باید رقمی حدود 1میلیارد و 995 میلیون تومان هزینه کنید.
    غرب

    برای خرید هر متر مغازه در بلوارمرزداران هم باید حدود متری 25 میلیون تومان هزینه کنید که برای یک واحد 50 متری حدود 1 میلیارد و 250 میلیون تومان می‌شود.
    شرق

    در منطقه پیروزی قیمت هر مترمربع ملک تجاری حدود 13 میلیون تومان است که با این حساب، شما برای یک ملک 35 متری باید حدود  455 میلیون تومان هزینه کنید. اگر قصد خرید مغازه در میدان امام حسین(ع) را دارید در این منطقه قیمت هر متر مغازه، حدود 10 میلیون تومان است و خرید یک باب مغازه 86 متری، 860 میلیون تومان برای شما هزینه دارد.
    جنوب

    یک باب مغازه 21 متری در منطقه یافت‌آباد تهران با احتساب متری 12 میلیون تومان، 252 میلیون تومان تمام می‌شود. در خانی‌آباد هم یک باب مغازه 7 متری که هر متر آن، 11 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، 77 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار