مدیران خودروعصر اعتبار

گرفتن مالیات سنگین باعث رکود ساختمان سازی شده است

عصر ساختمان- اهواز - ایرنا - دبیرانجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه قانون مالیاتی با نگاه سوداگری به بخش مسکن وضع می شود گفت: اخذ مالیات های سنگین بر پیکره نیمه جان صنعت ساختمان سازی باعث به بن رسیدن و ایجاد رکود در این صنعت شده است.

گرفتن مالیات سنگین باعث رکود ساختمان سازی شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازایرنا، فرشید پورحاجت شامگاه جمعه در نشست خبری در حاشیه اختتامیه هفدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت ساختمان در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز اظهار کرد:در سال های اخیر با وجود تلاش فراوان بخش خصوصی مبنی بر رونق بازارساختمان، هنوز مشکلات این بخش به صورت کامل برطرف نشده و همواره شاهد کم لطفی هایی به این بخش هستیم.

    وی ادامه داد: برای رونق بخش مسکن باید بیشتر از همیشه از فعالان حوزه مسکن و ساختمان حمایت کرده و در زمینه رفع مشکلات آنها اقدام شود.
    وی با بیان اینکه هنوز سیستم بانکی نتوانسته پاسخگوی نیازهای این بخش باشد گفت: تاکنون هیچ بسته حمایتی برای جامعه انبوه ساز در سطح کشور و به ویژه در استان هایی که مشکلات بیشتری در این بخش دارند فراهم نشده و تبعات این رکود افزایش بیکاری را به دنبال داشته است.
    پورحاجت بر رفع مشکلات بانکی کارآفرینان بخش صنعت ساختمان تاکید کرد و افزود: هم اکنون بانک مسکن به یک بانک توسعه ای تبدیل شده اما تا زمانی که ارائه خدمات خود را به بخش صنعت ساختمانی توسعه ندهد نمی توان پیشرفتی را در بازار مسکن شاهد بود.
    وی گفت: اگرچه دولت اقداماتی در زمینه خانه دار شدن جوانان را در دستور کار داده اما هنوز ابزار مالی مشخصی برای این امر وجود نداشته و با این نوع سیستم بانکداری این امرسال های آینده نیز محقق نخواهد شد.
    دبیرانجمن انبوه سازان کشور بیان کرد: صنعت ساختمان امسال نیز مانند سال های اخیر در رکود است و باید تمهیداتی برای تقویت صنعت مسکن و افزایش قدرت خرید مردم در دستور کار قرار گیرد.
    وی یادآور شد: هم اکنون در کلانشهرهایی نظیر اهواز وام مسکن 500 میلیون ریالی با نرخ سود 17.5 درصد پرداخت می شود و متقاضیان باید بین پنج تا 6 درصد نیز اوراق مشارکت خریداری کنند که این شرایط قدرت خرید مردم را کاهش و جامعه انبوه سازان را با چالش جدی روبه رو می سازد.
    پورحاجت یکی از مشکلات جدی جوانان را تامین مسکن برشمرد و افزود: باتوجه به شرایط موجود نیاز است مجلس و دولت تمهیدات ویژه ای برای خانه دار شدن جوانان با شرایط آسان تر در دستور کار قرار دهند و در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به تأمین مسکن جوانان داشته باشند.
    وی گفت: تاکنون برای رفع مشکلات حوزه تولید و کارآفرینی بخش مسکن وعده های فراوانی را از سوی مسئولان شنیده ایم اما شاهد عملیاتی شدن این وعده ها نبوده ایم.
    دبیرانجمن انبوه سازان کشور افزود:در سال هایی اخیر، پیش فروش مسکن نیز با مشکلات جدی روبه رو بوده و آنگونه که انتظار می رفت از آن استقبال نشد.
    وی ادامه داد: کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد و بر اساس آخرین گزارش وزیر راه و شهرسازی 20میلیون نفر در کشور بدمسکن و یا افرادی با مسکن های بدون شرایط پایداری وجود دارد که همین امر مسئولیت ما را نسبت به شهروندان سنگین تر می کند.
    پورحاجت به وجود بافت های فرسوده در خوزستان اشاره کرد و گفت: ستادهای بازآفرینی که مختص برنامه ریزی برای احیای بافت فرسوده است باید هرچه سریعتر درخوزستان فعال ترشود چرا که این استان بالای 11 درصد از بافت فرسوده کشور را در دارد.
    وی افزود: در اهواز مناطق قدیمی نظیر عامری و سیدخلف وجود دارد که با وجود بافت فرسوده و خطری که ساکنان این منازل را تهدید می کند اقدامات لازم درجهت بازآفرینی آنها صورت نگرفته است.
    رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان گفت: اگرچه مدیریت خوزستان در خصوص جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی و ساماندهی آنها اقداماتی را در دستور کار قرار داده اما بافت های فرسوده و حاشیه نشینی دراین استان رو به گسترش است.
    وی به فعال شدن جلسات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در خوزستان اشاره کرد و افزود: تاکنون چهار جلسه اختصاصی برای حوزه ساختمان برگزار شده اما متأسفانه هیچ یک از مصوبات این شورا در حوزه برق اجرایی نشده است.
    پورحاجت اظهارکرد: شرکت های توزیع نیروی برق هزینه بالایی در خصوص انشعاب برق از مردم دریافت می کنند و به عنوان نمونه می توان به هفت برابر شدن تعرفه انشعاب برق درسه سال اخیر اشاره کرد و این درحالی است که خدمات دهی این شرکت آنگونه که انتظار می رود به روز نیست.
    وی از عوامل تاثیرگذار بر گرانی مسکن را هزینه های زمین و دستگاه های خدمات رسان برشمرد و افزود: مسکن نیز یک کالای تولیدی است و ارزش گذاری روی آن به عوامل متعددی نظیر زمین، دستگاه های خدمت رسان، مصالح و دستمزد وابسته است و هر کدام از این موارد سهمی در نرخ گذاری مسکن دارند که بزرگترین مشکل کنونی، هزینه زمین و هزینه دستگاه های خدمات رسان حوزه مسکن است.
    هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور بیش از 150 شرکت فعال از 15 تا 19 آذر در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برپا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار