مدیران خودروعصر اعتبار

اگرهای معافیت مالیاتی برای بناهای تاریخی

عصر ساختمان- مدیرعامل صندوق احیاء تاکید کرد: در صورت اختصاص تسهیلات برای احیاء بناهای تاریخی، معافیت مالیاتی ۵ تا ۱۳ سال به صورت صد در صد دارای به بناهای تاریخی تعلق می‌گیرد.

اگرهای معافیت مالیاتی برای بناهای تاریخی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «محمدرضا پوینده» در نشست مشترک با روسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها با تاکید بر اینکه احیاء بناهای تاریخی در چارچوب اقتصاد مقاومتی، اقتصاد فرهنگی و احیاء هویت ایرانی می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها به خوبی در این مسیر استفاده کنیم.

    او همچنین با اعلام آمادگی این صندوق از  برگزاری جلسات دو جانبه در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذار گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم به طور جدی‌تر گفت‌وگوهایی با انجمن‌های دوستی سایر کشورها برگزار کنیم.

    وی همچنین با اشاره به تسهیلاتی که قرار است از سوی صندوق توسعه ملی برای احیاء بناهای تاریخی اختصاص یابد، اظهارکرد: در صورت مهیا شدنِ شرایط، بناهای تاریخی می‌توانند از 5 تا 13 سال به صورت صد در صد دارای معافیت مالیاتی باشند.

    پوینده تاکید کرد: با افزایش سرمایه گذاری در بناهای تاریخی می‌توان انقلابی در این عرصه را ایجاد کرد، همانطور که درخواست‌های زیادی هم برای این حوزه داریم.

    انجمن‌های دوستی ایران می‌توانند بسته‌های سرمایه‌گذاری ایران را معرفی کنند

    مدیرعامل صندوق احیاء با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها که از افراد برجسته و برخی مدیران عالیرتبه سابق کشور تشکیل شده، بیان کرد: این انجمن‌ها می‌توانند به معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاریِ بناهای تاریخی ایران در کشورهای دیگر و خصوصا کشورهایی که در حوزه‌ی فرهنگی ایران قرار دارند، کمک‌های قابل توجهی کنند.

    او گفت: مزیت‌های اقتصادی این بسته‌ها به خصوص با توجه به تمایل بالای گردشگران خارجی برای اقامت و حضور در بناهای تاریخی کشورمان، بسیار زیاد است.

    آمار  سفر در سال 93 پیام‌های خوبی داشت

    «پوینده همچنین اظهار کرد: مرکز آمار ایران در بهار سال 93 آماری منتشر کرد که 13 میلیون خانواده ایرانی در آن مقطع به سفر رفته‌اند، این آمار حکایت از آن دارد که سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از تضمین خوبی برخوردار است.

    وی گفت: سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی بسیار زود بازده است و اگر حتی بحث گردشگران خارجی را در نظر نگیریم این ظرفیت می‌تواند با تکیه بر گردشگران داخلی پر شود، ما هیچ بنایی نداشتیم که واگذار شود و شاهد سوددهی اقتصادی آن، بعد از مدتِ کوتاهی نبوده باشیم.

    انجمن‌های دوستی ایران می‌توانند سرمایه‌گذار خارجی جذب کنند

    مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از آثار تاریخی، بر ظرفیت بالای انجمن‌های دوستی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه بناهای تاریخی تاکید کرد.

    وی با تاکید بر این‌که انجمن‌های دوستی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه بناهای تاریخی ظرفیت‌های بالایی دارند، اظهار کرد: در این زمینه ما شاهد رشد هزار درصدی در 18 ماه گذشته در واگذاری بناهای تاریخی بودیم.

    او یکی از مشکلات اصلی در گذشته را معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گسترده صندوق احیاء دانست و افزود: با توجه به بودجه‌ای که دولت در اختیار دارد اگر تمام بودجه سازمان میراث فرهنگی نیز در اختیار این بناها قرار بگیرد، باز هم پاسخگوی مرمت و حفاظت از آنها نیست. بنابراین تنها راه، «مشارکتِ بخش خصوصی» در این عرصه است.

    پوینده تاکید کرد: در گذشته به دلیل معرفی درست نشدن این ظرفیت‌ها عملا از پتانسیل صندوق احیاء استفاده‌ای که باید انجام می‌شد، نشد و واگذاری‌های چندانی صورت نگرفت.

    وی به مذاکرات خود با برخی سفرای کشورهای خارجی اشاره و تاکید کرد: ما می‌توانیم با هم‌افزایی و بهره‌برداری از تجارب و سرمایه‌های این کشورها، احیای بناهای تاریخی را توسعه دهیم، به عنوان مثال سفیر کشور هند در دیدار با صندوق احیاء تقاضا کرد از تجربه‌ی ایران برای تشکیل نهادی مشابه صندوق احیاء در این کشور استفاده شود.

    ایجاد 1444 فرصت شغلی با واگذاری بناهای تاریخی در یک سال گذشته

    مدیرعامل صندوق احیاء بیان کرد: 49 پروژه در یک سال اخیر توسط این صندوق انجام شده که هزار و 444 فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند. بر همین اساس نیز تا کنون یک‌هزار و 90 نفر ظرفیت اقامتی کشور نیز افزایش یافته که این عدد در مورد ظرفیت پذیرایی بالغ بر پنج هزار نفر است.

    براساس این گزارش، در این نشست که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، روسای انجمن‌های دوستی ایران با کشورهای استرالیا، آلمان، تایلند، کنیا، یونان، ایتالیا، کره جنوبی، عمان، هند، سوئد، سریلانکا، رومانی، برزیل، پاکستان، کویت، بوسنی و هرزگوین، نیجر، کنگو، ساحل عاج، لهستان، ارمنستان، تاجیکستان و اردن حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار