مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خوزستان:

راه حل برطرف شدن مشکل مسکن استفاده از زمین‌های دولت به صورت مشارکتی است

عصر ساختمان- دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان خوزستان گفت: تعریف منابع پایدار برای مسکن با کاهش قیمت تمام شده مسکن و استفاده از زمین‌های دولت به صورت مشارکتی است.

راه حل برطرف شدن مشکل مسکن استفاده از زمین‌های دولت به صورت مشارکتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس، عباس پورفاضل، با بیان اینکه انجمن انبوه سازان استان در جلسات شورای بخش خصوصی و دولت حضور فعال دارد اظهار کرد: حل مشکلات مربوط به اعضای انجمن انبوه‌سازان از مهم‌ترین بحث‌ها به شمار می‌آید.

    وی در ادامه با اشاره به عدم همکاری سازمان‌های خدمات‌رسان با انجمن انبوه‌سازان استان تصریح کرد: مشکلات ما با سازمان‌های خدمات‌رسان مثل، برق، کار، تامین اجتماعی، شهرداری و نظام مهندسی همیشه به دلیل رعایت نکردن دستور العمل‌های قانونی بود.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان خوزستان خاطرنشان کرد: سازمان‌های خدمات‌رسان دولتی دستور العمل‌هایی را پیاده می‌کردند که به نفع سازمان خودشان و خلاف رویه‌ها و دستور العمل‌ها بود.

    پورفاضل با اشاره به پرداخت 15 درصد انجمن انبوه‌سازان از محل عوارض صدور پروانه به سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: این 15 درصد به منظور بیمه کارگران پرداخت می‌شد و طبق قانون می‌توانستیم 15درصد را به صورت طی اقساط 36 ماهه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم اما سازمان تامین اجتماعی زیر بار پرداخت 15درصد به صورت عوارض نمی‌رفت.

    وی افزود: در آخرین نشست شورای بخش خصوصی و دولتی با دستور استاندار سازمان تامین اجتماعی با پرداخت 15درصد از عوارض صدور پروانه موافقت کرد.

    پورفاضل با ابراز گله‌مندی از دستکاری سازمان امور مالیاتی استان در دفترچه ارزش معاملات املاک تشریح کرد: بر اساس نرخ تورم، قانون به سازمان مالیاتی اجازه داد مالیات بر معاملات املاک را 10 درصد افزایش دهد.

    وی ادامه داد: سازمان مالیات قیمت‌ها را سه تا چهار برابر افزایش داد و این قانون را از ابتدای فروردین ماه سال‌جاری اجرایی کرد و همین عامل سبب شد در معاملات املاک مالیات بیشتری پرداخت کنیم.

    پورفاضل گفت: افزایش نرخ مالیات توسط سازمان مالیات در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت مطرح شد و استاندار از سازمان مالیات درخواست کرد مالیات را مطابق سال 94 محاسبه و اخذ کند.

    وی با اشاره متقاضی نداشتن پروژه مسکن مهر در شهر‌های مختلف استان تشریح کرد: به عدم وجود زیرساخت‌های لازم در پروژه مسکن مهر این پروژه اکنون فاقد متقاضی است.

    پورفاضل متذکر شد: لیست پروژه مسکن مهر در شهر‌های استان که فاقد متقاضی هستند بالای چند هزار واحد مسکونی است ضمن اینکه و پیشرفت فیزیکی این پروژه بین 15 تا 70 درصد است.

    این عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان با اشاره به رکود کامل وضعیت مسکن استان و شهری مثل اهواز طی 2 الی 3 سال گذشته تاکید کرد: این رکود متاثر از اقتصادکلان کشوراست چرا که دولت طی این چند سال هیچ پولی را به بخش مسکن تزریق نکرده است.

    پور فاضل گفت: تنها در بخش مصرفی مسکن خرید و فروش خوب انجام می‌شود و این بخش شامل خرید و فروش آپارتمان‌هایی است که متراژ زیاد ندارند و لوکس به شمار نمی‌آیند.

    وی با بیان اینکه انبوه‌سازان در پروژه‌هایی که فاقد تعریف اقتصادی هستند وارد نمی‌شوند خاطرنشان کرد: هزینه‌های ساخت مسکن در شرایط طبیعی در همه مناطق شهر اهواز یکی است اما ساخت در مناطق فرسوده که عمداً در داخل شهر است به دلیل نبود قدرت خرید توجیه اقتصادی ندارد.

    پورفاضل با ابراز تاسف از رشد بی‌رویه شهر یادآورشد: شهرداری به شکلی اقدام به فروش تراکم و زمین‌ها کرده که این عامل سبب عقب و جلو شدن ساختمان‌های شهری و بی‌غواره شدن شهر شده است.

    وی تاکید کرد: اکنون گروه‌های هدف برای خرید مسکن دهه شصتی‌ها هستند به طور حتم ظرف چند سال دیگه متقاضیان دهه هفتادی‌ها هستند که قدرت خرید ندارند و من چشم‌اندازی برای این گروه سنی نمی‌بینم.

    پورفاضل راه حل مشکل مسکن تعریف منابع مالی پایدار عنوان کرد و تاکید کرد: انبوه‌سازان باید به سمت کار‌های بزرگ مثل احداث 105 و هزار واحد بروند.

    وی ادامه داد: این رویه ممکن نیست مگر با کاهش قیمت تمام شده مسکن و استفاده از زمین‌های دولت به صورت مشارکتی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار