مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور تعاون:

تعاونی های تامین نیاز در بخش مسکن باید شکل گیرد

عصر ساختمان- تهران- ایرنا- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید، برای توسعه بخش مسکن باید تعاونی های تامین نیاز و انبوه سازان در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند بخش مسکن را توسعه دهند.

تعاونی های تامین نیاز در بخش مسکن باید شکل گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایرنا، «سیدحمید کلانتری» روز دوشنبه در اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل و ساختمان با رویکرد افزایش بهره وری در حوزه تعاون و بخش خصوصی، در محل سالن همایش های صدا و سیما ، گفت: هم اکنون ١0 هزار و ٨00 تعاونی مسکن با یک میلیون و 600 هزار نفر عضو در کشور فعال هستند.

    وی معتقد است، تعاونی های مسکن می توانند با پنج درصد آورده در مدت سه تا پنج سال مسکن اقشار مختلف مردم را تهیه کنند.
    به گفته کلانتری ساخت یک میلیون مسکن مهر در کشور به پایان رسیده و تکمیل 400 هزار واحد باقی مانده است که بزودی به اتمام می رسد.
    وی با اشاره به حرکتی که در استان فارس شروع شده است، گفت: در این استان آسیب شناسی تعاونی های مسکن شروع شده که خوشبختانه موجب کاهش شکایت از تعاونی های مسکن شده است و امیدوارم بزودی در سراسر استان ها تسری یابد.
    کلانتری گفت: حرکت خوبی نیز در شورای عالی احیای بافت های فرسوده شروع شده و آن ترمیم بافت های فرسوده است که می توان از پتانسیل افرادی که در آن مناطق زندگی می کنند، استفاده کرد.
    معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعاونی های حمل و نقل گفت: ٢ هزار و ٢00 تعاونی در حوزه حمل و نقل در پنج و شش گرایش فعال هستند. هم اکنون ٨0 تا ٩0 درصد حمل و نقل دریایی در خلیج فارس از طریق تعاونی های حمل و نقل دریایی انجام می شود.
    کلانتری دلیل بسیاری از تصادف ها را فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عنوان و
    تاکید کرد، می توان با حضور تعاونی ها در بورس از بازار سرمایه برای بازسازی ناوگان حمل و نقل استفاده کرد.
    به گزارش ایرنا، ناوگان باری و مسافری کشور از فرسودگی و میانگین عمر بالایی برخوردار است. میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در کشور بالاتر از 35 سال است.
    میانگین عمر ناوگان مسافربری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در کشور 12.5 سال است. عمر ناوگان مینی بوس کشور به دلیل ضعیف بودن اقتصاد این ناوگان بیشتر از میانگین تعریف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار