مدیران خودروعصر اعتبار

تا پایان ۹۵ پرونده مسکن مهر اصفهان بسته می‌شود

عصر ساختمان- استاندار اصفهان گفت: با تکمیل ۵ درصد باقی مانده مسکن مهر استان، تا پایان امسال پرونده مسکن مهر به صورت کامل با ارائه خدمات روبنایی به این مجموعه ها بسته خواهد شد.

تا پایان ۹۵ پرونده مسکن مهر اصفهان بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور در هفتاد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: دولت از روز اول اعلام کرد که تعهداتی که در خصوص ساخت مسکن مهر ایجاد شده است را با سرعت و قوت پیگیری خواهد کرد و علیرغم محدودیت‌های منابعی و تسهیلاتی تکمیل این مجموعه‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

    وی با بیان اینکه استان اصفهان تکمیل 210 هزار واحد مسکن مهر را متعهد شده بود، گفت: این مسکن‌ها شامل مسکن مهر روستایی، شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر و همینطور شهرهای جدید هستند که تا به امروز تنها 12 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است به عبارتی 95 درصد مسکن مهر تاکنون تحویل متقاضیان شده است و تنها 5 درصد باقی مانده است.

    استاندار اصفهان اعلام کرد: با تکمیل 5 درصد باقی مانده، تلاش می‌کنیم تا پایان امسال، پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته شود و تمامی 210 هزار واحد مسکن مهر استان تحویل متقاضیان شود.

    زرگرپور با بیان اینکه این واحدهای باقی مانده عمدتا در شهرهای جدید هستند، اظهارکرد: بیش از 6 هزار واحد در فولادشهر و بقیه در بهارستان و شهر جدید مجلسی و تعدادی هم در دیگر شهرها است و 14 هزار واحد نیز بدون متقاضی است که به صورت آزاد به فروش می‌رسد.

    وی عمده مشکلات اساسی مسکن مهر را خدمات زیربنایی مانند آسفالت معابر، جدول گذاری و ... و خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد و .. اعلام کرد و افزود: با عقد قراردادی که از سوی اداره کل راه شهرسازی با شهرداری‌های ذیربط صورت گرفته و تحویل 66 میلیارد ریال اعتبار و 370هکتار زمین و حدود 7 هزار تن آسفالت، احداث تاسیسات زیربنایی به طور کامل به شهرداری‌های ذیربط واگذار شده است.

    استاندار اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها در بیش از 45 شهر مشغول تکمیل خدمات زیربنایی و تاکنون در 25 شهر به اتمام رسیده است و این اقدام تنها راهکاری بود که بتوانیم علیرغم کمبود منابع مشکل این واحدها را حل کنیم.

    زرگرپور با بیان اینکه خدمات روبنایی مانند ساخت درمانگاه، مدرسه، مسجد، پاسگاه و .. نیز تعیین تکلیف شده است، گفت: کسری حدود 120 مدرسه در کل مسکن مهر استان وجود دارد که مقرر شد 50 درصد اعتبار را راه و شهرسازی استان و 50 درصد را سازمان نوسازی مدارس تعهد کند.

    استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: با این اقدامات و تدابیر اندیشیده شده مسائل اساسی و مشکلات حاد مربوط به مسکن مهر تعیین تکلیف و به زودی مرتفع شود.

    وی با بیان اینکه در دو مسکن مهر فولاد شهر و فریدون شهر مشکلات ویژه ای وجود داشت، گفت: به صورت ویژه به این مجموعه‌ها پرداخته شده است و در خصوص مسائلی از قبیل بیمه، مالیات و ... به صورت ویژه برنامه ریزی شده که امیدواریم با قوت و سرعت مرتفع شود.

    استاندار اصفهان به مشکلات مربوط به فاضلاب مسکن مهر نظنز و فریدونشهر اشاره کرد و گفت: 45 میلیارد ریال کمک به ایجاد فاضلاب فریدون شهر و 8 میلیارد ریال نیز برای تکمیل فاضلاب نظنز در نظر گرفته شده است که این منابع می‌تواند مشکل این دو شهر را حل کند.

    وی افزود: با اقدامات صورت گرفته و اعتبارات در نظر گرفته شده استان اصفهان شاید اولین استانی باشد که تا پایان امسال پرونده مسکن مهر را به صورت کامل با خدمات روبنایی می‌بندد.

    زرگرپور در خصوص اعتبارات مربوط به بافت فرسوده و خرید مسکن اشاره کرد و افزود: براساس گزارش مدیرعامل بانک مسکن علیرغم تسهیلات خوب و نرخ‌های قابل قبول از تسهیلات مربوط به خرید مسکن استقبال زیادی نشده است که باید بررسی‌های لازم در خصوص عدم استقبال متقاضیان خرید مسکن برای اخذ این تسهیلات شناسایی شود.

    وی مسکن را موتور محرک اقتصاد دانست و گفت: بیش از 370 رشته کاری به مسکن ارتباط دارد و اگر تحرکی در این بخش ایجاد شود می‌تواند در مسائل اشتغال موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار