مدیران خودروعصر اعتبار

استیضاح وزیر راه به صلاح نیست

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر وزیر راه و شهرسازی در شرایط کنونی که چند ماه از دوره دولت یازدهم باقی مانده است، به صلاح نیست.

استیضاح وزیر راه به صلاح نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ،«یوناتن بت کلیا» افزود: با فرض استیضاح وزیر راه و شهرسازی و عدم رای اعتماد به وی، حضور فرد دیگری به سه ماه در مقام سرپرست یا وزیر، چه مشکلی را از کشور حل می کند؟

    وی گفت: آقای آخوندی چند بار در کمیسیون عمران مجلس حضور یافته و به نمایندگان توضیحاتی درباره سانحه برخورد دو قطار ارایه کرده است، آقای ترکان نیز که از طرف دولت مامور پیگیری حادثه قطار بود، پس از بررسی موضوع، به کمیسیون گزارش دادند. کمیسیون نیز چهارشنبه پس از بررسی و جمع بندی، گزارش تفصیلی خود را در صحن علنی قرائت کرد.
    وی ادامه داد: مجلس می تواند از هر وزیری درباره اتفاقات رخ داده توضیح بخواهد اما اینکه بلافاصله بحث استیضاح پیش کشیده شود، جایز نیست.
    این نماینده مجلس یادآوری کرد: آقای آخوندی در دوره فعالیت خود مذاکرات خوب و موفقیت آمیزی با مدیران شرکت های هواپیمایی برای خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی و نیز توسعه ناوگان ریلی و... انجام داده اند که نباید اقدام های مثبت او با این سانحه که ناشی از خطای انسانی یا حتی مشکل فنی بود، زیر سئوال برود.
    وی افزود: وزیر راه و شهرسازی برای تحقق رقابت پذیری در منطقه و جهان و حذف واسطه ها، قرارداد خرید 138 فروند هواپیمای ایرباس و ای.تی.آر را امضا کرد که انصاف نیست اقدام های مثبت و اهداف بلند وزیر راه نادیده گرفته شود.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی ناوگان فرسوده ریلی و هوایی یکی از اولویت های برنامه‌ وزارت راه در این دوره بود که جای قدردانی دارد. وزیر راه و شهرسازی نیز از آغاز بر نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی اصرار داشت که بیانگر اهمیت دادن وی به ایمنی و کیفیت خدمات‌دهی و نگرانی از جان مردم است.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سانحه برخورد دو قطار نمی توان کل وزارتخانه یا شخص وزیر را مقصر معرفی کرد بلکه زیرمجموعه شرکت راه آهن خطاهایی داشت که مدیرعامل شرکت با استعفای خود، مسوولیت آن را پذیرفت که همین کافی است و نشان می دهد خطاها نادیده گرفته نمی شود.
    بت کلیا اضافه کرد: در حالی که دشمنان ایران در خارج از مرزها علیه ما جبهه گیری کرده اند، شایسته نیست ما در داخل با هم درگیر شویم و به جای حل مشکل، تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازیم.
    وی تاکید کرد به جای استیضاح وزیر به فکر رفع مشکلات باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو