مدیران خودروعصر اعتبار

خراسان‌جنوبی رکورد دار وسیع‌ترین شکستگی سطحی زلزله است

عصر ساختمان- مسئول شبکه لرزه‌نگاری بیرجند گفت: خراسان‌جنوبی رکورد دار وسیع‌ترین شکستگی سطحی زلزله است.

خراسان‌جنوبی رکورد دار وسیع‌ترین شکستگی سطحی زلزله است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، علی هاشمی گازار شب گذشته در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: شبکه زلزله نگاری استان بعد از زلزله بم در سال 844 با چهار ایستگاه فعال افتتاح شده است.

وی با اشاره به ضرورت بروزرسانی 5 ایستگاه لرزه‌نگاری در خراسان‌جنوبی، افزود: در حال حاضر 10 ایستگاه فعال زلزله نگاری در استان فعال است.

مسئول شبکه لرزه نگاری بیرجند با بیان اینکه در طول 50 سال گذشته خراسان‌جنوبی رکورد بیشترین زلزله بالای 7 ریشتر را دارد، گفت: رکورد بزرگترین شکستگی سطح بر اثر زلزله تاریخ ایران با 125 کیلومتر مربوط به اردکول شهرستان زیرکوه است.

هاشمی افزود: برای بروزرسانی این پنج ایستگاه لرزه‌نگاری در استان حدود 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شکل موج دو ایستگاه شاهرخت و بصیران متعلق به پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در هنگام زلزله قابل استفاده توسط شبکه زلزله‌نگاری بیرجند خواهد بود.

شناسایی 26 بلایای طبیعی در خراسان‌جنوبی

علی ناصری فرمانداربیرجند نیز گفت: زلزله مهمترین حادثه طبیعی است که خراسان‌جنوبی را تهدید می‌کند، چرا که بیش از دو سوم مساحت استان در منطقه زلزله خیز خیلی زیاد و زیاد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در 50 سال اخیر 6 زمین لرزه ویرانگر با بزرگی 5.6 تا 3.7 ریشتر در استان اتفاق افتاده، افزود: از همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران انتظار است برای مقابله با بحران و خطرهای احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار بیرجند گفت: از 43 بلایای طبیعی شناخته شده در جهان، حدود 34 مورد آن در ایران اتفاق می‌افتد که 26 مورد آن در استان خراسان جنوبی است.

ناصری با بیان اینکه کارگروه‌های شورای مدیریت بحران بیرجند باید با بررسی و پایش شرح وظایف کارگروه به صورت منظم جلسات داخلی برگزار کنند، ادامه داد: همچنین باید با کارگروه‌های استانی ارتباط داشته باشند تا همواره ارتباط آنان بروز باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار