مدیران خودروعصر اعتبار

۵ اشتباه بزرگ مستاجران هنگام عقد قرارداد

عصر ساختمان- اگرچه اجاره کردن خانه، به ‌اندازه خریدن آن، قرارداد پرهزینه‌ای نیست، اما افراد درهنگام عقد قرارداد اجاره هم باید به اندازه عقد قرارداد خرید، نکات مهمی را رعایت کنند تا متحمل ضرر و زیان‌های جدی مالی نشوند. در این نوشتار ۵ اشتباه بزرگ مستاجران هنگام عقد قرارداد آمده است که باید بدانید.

۵ اشتباه بزرگ مستاجران هنگام عقد قرارداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از بازده، اجاره کردن خانه تعهدات مالی کاملا مشابه با خرید خانه به‌دنبال ندارد، اما این به‌معنای بی‌اهمیت یا بی‌ارزش بودن این قرارداد نیست. همچنین، درحال حاضر، یافتن یک آپارتمان اجاره‌ای از همیشه سخت‌تر شده که این مساله سبب افزایش اجاره‌بها و کمبود واحدهای خالی از سکنه در بسیاری از شهرها شده‌است.

بنابر مطالعه‌ای که در سال2015، در دانشگاه نیویورک انجام شده، تعداد اجاره‌دهندگان ملک در آمریکا درحال افزایش است. این درحالی است که روند عرضه واحدهای مسکونی، همسو با میزان تقاضا افزایش نیافته‌است. بنابراین، وقتی بازار اجاره مسکن سخت می‌شود، این فشار به جویندگان مسکن وارد می‌آید که زودتر دست به کار شوند. بااین‌حال تصمیم‌گیری سریع در این رابطه خیلی راحت است اما درعین حال، انتخاب یک خانه بدون تحقیق و آگاهی، می‌تواند شما را ناچار کند در جایی که نه امنیت دارد و نه با نیازهای شما همخوانی دارد، زندگی کنید یا اینکه شما را سر هر مساله‌ای با صاحبخانه وارد مشکل و مشاجره کند.

در نهایت، انتخاب اشتباه محل سکونت، می‌تواند از هر دو جنبه مالی و روحی شما را خالی کند. در حال حاضر میانگین هزینه هر اثاث‌کشی در آمریکا 1170 دلار برآورد می‌شود که اگر این جابجایی‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی رخ دهد، می‌تواند هزینه سنگین‌تری را بر دوش مستاجران تحمیل کند. به گزارش اقتصادی نیوز، اشتباه در هنگام عقد قرارداد اجاره خانه، همچنین به‌معنای ازدست دادن امنیت مالی شما خواهد بود که دربرخی موارد به پرداخت خسارت ملک شخصی دیگران یا حتی دادگاهی شدن می‌انجامد که اصلا خوشایند نیست.

فرقی نمی‌کند که برای اولین بار قصد اجاره خانه دارید یا بار صدم شماست؛ بلکه مهم این است که درهنگام عقد قرارداد اجاره برخی اشتباهات را مرتکب نشوید که به نقل از پایگاه چیت‌شیت، به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.
در ادامه 5 اشتباه بزرگ مستاجران هنگام عقد قرارداد آمده است:
1.نخواندن اجاره‌نامه

وقتی درنهایت موفق به یافتن آپارتمان موردنظر خود می‌شوید، قسمت خالی امضای مستاجر در پایین قرارداد مدام شما را وسوسه می‌کند تا هرچه سریع‌تر قال قضیه را بکنید. اما دست‌ نگه‌دارید. امضای یک سند قانونی که مفاد آن را نخوانده‌اید، مقدمه رخ‌دادن فاجعه است. درحالی‌که امضای این سند می‌تواند شمارا دچار عواقب مالی جدی کند، به‌راحتی می‌توانید با امضا نکردن چنین قراردادی خود را از مخمصه بزرگی رهایی بخشید.

موسسه مشاور حقوقی MassLegal، توصیه می‌کند: موجر ممکن است تلاش کند تا شما با عجله این قرارداد را امضا کنید. آنها معمولا به شما می‌گویند همه قراردادها استاندارد و به یک شکل واحد هستند و نیازی نیست زحمت خواند آن را بکشید. اما شما نباید اجازه دهید که موجر شما را وادار کند که مفاد قرارداد را نخوانید.

همچنین، درهنگام خواندن قرارداد، به طول مدت‌ آن دقت کنید که از ابتدای ماه آغاز می‌شود یا انتهای ماه؛ همچنین به بندها و تبصره‌های قرارداد به‌خصوص محدودیت‌های تعیین شده در آن خیلی دقت کنید. این یک اشتباه بزرگ مستاجران است.
2.عدم دریافت بیمه ازسوی موجر

اگر فکر کنید که بیمه مالک، شما را در هنگام وقوع حوادث نظیر بلایای طبیعی پوشش می‌دهد، سخت در اشتباه هستید. اگر وسایل شخی شما سرقت شده یا دچار خسارت شود (مثلا درصورت وقوع حریق)، به احتمال قطع، موجر مسئولیتی در قبال این قضیه نخواهد داشت. همچنین درصورتی‌که شخصی در آپارتمان شما آسیب ببیند، مسئولیت وی با شماست. اما درعوض، بیمه اجاره‌نشینی، در هر دو این موارد به‌یاری شما می‌آید. علاوه‌براین، بیمه مستاجر به نسبت ارزان است.
3.عدم اطلاع از حقوق مستاجر

اگرچه دست موجران اغلب در تعیین محدودیت‌های موردنظرشان بر مستاجر باز است، بااین‌حال، این قوانین و محدودیت‌های نانوشته از شهری به شهر دیگر متفاوت هستند. اما مستاجران نیز حقوق متقابلی دارند که شامل مواردی نظیر خلع ید مستاجر توسط موجر، انجام تعمیرات و ورود به حریم شخصی مستاجر می شود. این یک اشتباه بزرگ مستاجران است.
4.عدم فهرست‌برداری از خسارات کنونی

اگر می‌خواهید از نظر مالی دچار ضرر نشوید، سعی کنید قبل از تحویل گرفتن آپارتمان یا امضای هر قراردادی، نسبت به سیاهه‌برداری از خسارات حال حاضر در آپارتمان اقدام کنید. قبل از بازکردن اثاثیه خود، بهتر است نسبت به تهیه فهرستی از اشکالات و خسارات آپارتمان تهیه کنید. این کار یکی از بهترین روش‌ها برای مستند کردن مشکلات آپارتمان است. حتی شاید لازم باشد از نقاط آسیب‌دیده عکس بگیرید و این اسناد را به امضای دو طرف رسانده و ضمیمه قرارداد کنید.
5.عدم تحقیق درباره صاحبخانه یا محل سکونت

موجر قبل از اینکه با اجاره دادن ملکش به شما موافقت کند، ممکن است نسبت به کنترل اعتبار حساب بانکی شما اقدام کند. اما شما هم، به عنوان مستاجر باید اقدام مشابهی را پیش از امضای قرارداد، انجام دهید. کافی است نشانی محل آپارتمان و نام موجر را پیدا کرده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل وضعیت ساختمان و موقعیت مکانی ملک باشد.

درنهایت، قبل از نقل مکان، درباره محل زندگی جدید خود اطلاع کسب کنید و با آنجا آشنا شوید. کسب اطلاع نسبت به میزان وقوع جرایم در این منطقه یا دوری و نزدیکی به محل کار می‌تواند اطمینان شما را نسبت به انتخابتان افزایش دهند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو