مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

ضرورت بازنگری در قانون پیش فروش ساختمان

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بازنگری در قانون پیش فروش ساختمان برای مسدودکردن زمینه کلاهبرداری در معاملات مسکن ضروری است،گفت:درقانون فعلی پیش فروش ساختمان به حقوق خریدار،فروشنده و تولیدکننده مسکن توجه نشده که این خود از ایرادات محرز است.

ضرورت بازنگری در قانون پیش فروش ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از صما، محمدرضا رضایی کوچی،با تاکید براینکه قانون پیش فروش ساختمان از قوانین مهم در حوزه صنعت ساختمان است،گفت:این قانون نیاز اساسی بخش مسکن است.

نماینده مردم جهرم درمجلس دهم با اشاره به مراحل تصویب قانون پیش فروش ساختمان در مجلس، افزود: متاسفانه تصویب این قانون با توجه به اینکه به ساختمان مرتبط است درکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مصوب شده که از این منظر و نبود برخی نگاه های مرتبط با حوزه عمران نواقصی در آن وجود دارد.

قانون فعلی پیش فروش ساختمان نمی توان جلوی کلاهبرداری ها را بگیرد

وی با تاکید براینکه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس به اقتصاد مسکن در تصویب قانون پیش فروش ساختمان توجه نداشته است، تصریح کرد:این قانون به جای اینکه دارای ماهیتی اقتصادی باشد بیشتر ماهیت جرم زدایی داشته و نتوانسته واقعیت ها را در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از نادیده گرفتن بحث اقتصاد مسکن در قانون پیش فروش ساختمان،گفت: در این قانون به حقوق خریدار، فروشنده و تولید کننده مسکن توجه نشده که این خود از ایرادات محرز است.

وی با اشاره به دیگر ایرادات وارده به قانون پیش فروش ساختمان، افزود: نادیده گرفتن نقش مشاوران املاک و بنگاه های معاملاتی و به رسمیت نشناختن آن ها از دیگر نواقص این قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم،افزود:دراین قانون دفاتر اسناد رسمی جایگزین بنگاه های معاملاتی و مشاوران املاک شده است.

رضایی کوچی ادامه داد:در قانون پیش فروش ساختمان یک سری مسائل فنی و اقتصادی به درستی دیده نشده که این امر خود به افزایش جرم و کلاهبرداری درحوزه پیش فروش ساختمان منجر می شود.

وی با اشاره به موارد دیده نشده در قانون پیش فروش ساختمان،تاکید کرد: مسائلی مرتبط با بورس، تامین مالی، احتکار و غیره در این قانون دیده نشده که خود نقص بزرگی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در قانون پیش فروش ساختمان یک سری کیفرها تعریف شده درحالی که بسیاری از آن ها جرم خیز هستند؛متاسفانه در قانون پیش فروش ساختمان مسئولیت فنی،اجرایی،کیفی و غیره دیده نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازنگری در قانون پیش فروش ساختمان برای مسدودکردن زمینه کلاهبرداری در معاملات مسکن ضروری است، گفت: این کمیسیون به زودی بحث بازنگری در این قانون را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو